|
کدخبر: 300608

با تولید عروسک نمیتوان کار اقتصادی انجام داد

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما زمینه فرهنگی تولید عروسک را داریم، اما نتوانسته‌ایم تولید اقتصادی از آن انجام دهیم.

فرهنگی و اجتماعی با تولید عروسک نمیتوان کار اقتصادی انجام داد

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به وضعیت تولید عروسک در کشور گفت: ما زمینه فرهنگی تولید عروسک را به لحاظ هویتی و پشتوانه مردمی در فرهنگ‌های مختلف به ویژه فرهنگ‌های اقوام مختلف داریم، اما نتوانسته‌ایم تولید اقتصادی از عروسک انجام دهیم.

وی ادامه داد: البته تولید عروسک کار ساده ای نیست و برخی کشورها در این حوزه سرمایه گذاری‌های کلانی انجام داده‌اند؛ تولید عروسک نیازمند تکنولوژی، ماشین و سرمایه گذاری کلان است و مهم‌تر از همه اینها تولید انبوه لازم دارد تا قیمت تمام شده کاهش یابد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: حتماً با همت یک بخشی از حاکمیت این اتفاق مبنی بر تولید عروسک با قیمت مناسب در کشور رخ نمی‌دهد و باید دستگاه‌های مختلف وارد میدان شوند و در این مسیر یاری رسان باشند.

وی افزود: ما دوست داریم توجه دستگاه‌های مختلف را به این موضوع جلب کنیم چراکه تولید عروسک موضوع مهمی است و دستگاه‌های مختلف باید پای کار بیایند. به نظرم باید در این زمینه حتماً کار فرهنگسازی صورت بگیرد و برگزاری نمایشگاه عروسک اقوام که هر از گاهی برگزار می‌شود، از جنس چنین فعالیت‌هایی است که تلاش‌های لازم برای پیشرفت در این حوزه صورت می‌گیرد. انشالله توجهات بیشتری به این موضوع جلب شود.

احمدوند گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از تولید این پوشش‌ها و عروسک‌ها، بسته حمایتی قرار داده تا به حمایت از صنایع خلاق به ویژه عروسک‌ها بپردازد. این بسته‌های تسهیلاتی متنوع است. تسهیلات مالی حمایتی در این بسته وجود دارد؛ همچنین زمینه حضور مشاوره‌های تولید و راه اندازی کسب و کار، اعطای مجوزهای لازم به عنوان مؤسسات فرهنگی که دارای شخصیت و هویت حقوقی باشند، برای این کار فراهم شده است. امیدواریم بتوانیم بازارسازی مناسبی برای این کار انجام دهیم.

وی در پایان گفت: بازارسازی تنها برای حوزه عروسک نیست، بلکه عمده فعالیت‌های دبیرخانه صنایع فرهنگی در حوزه‌های مختلف صنایع فرهنگی است. به همه این حوزه‌ها کمک خواهیم کرد تا این صنایع فرهنگی وارد بازار شوند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها