|
کدخبر: 267273

این فیلم های ترسناک ایرانی را بشناسید

سینمای وحشت یکی از محبوب‌ترین ژانرها در سینماست که در سراسر دنیا از جمله در ایران طرفداران بی‌شماری دارد، اما فیلمسازان ایرانی معمولا ریسک ساخت یک فیلم ترسناک را نمی‌پذیرند و ترجیح می‌دهند در ژانرهایی که در ایران کاملا پذیرفته‌شده و پرفروش هستند فیلم بسازند. با این حال فیلم‌های ترسناک خوبی در سینمای ایران ساخته شده‌اند که به بهترین آنها می‌پردازیم.

فرهنگی و اجتماعی این فیلم های ترسناک ایرانی را بشناسید

در تاریخ سینمای ایران و خصوصا در دهه ۱۳۸۰، برخی از سینماگران ایرانی به سراغ ژانر وحشت رفتند. اگرچه معمولا این فیلم‌ها آثار چندان قدرتمندی از منظر سینمایی محسوب نمی‌شوند، اما در بین آنها می‌توان به فهرستی از بهترین فیلم‌های ترسناک ایرانی نیز رسید.

طلسم 

طلسم محصول سال ۱۳۶۵ یکی از اولین و بهترین فیلم‌های ترسناک ایرانی است به کارگردانی داریوش فرهنگ و با بازی سوسن تسلیمی، جمشید مشایخی، پرویز پورحسینی، آتیلا پسیانی و سوگند رحمانی که در ۴ رشته (بهترین عکس، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین موسیقی متن و بهترین تدوین) نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده بود. داستان آن از شب یک عروسی آغاز می‌شود؛ زمانی که عروس و داماد به همراه خانواده داماد به سمت روستای خود می‌روند، اما در طول راه گرفتار طوفان و حمله‌ گرگ‌ها می‌شوند و عروس و داماد به یک قصر نفرین‌شده پناه می‌برند. دراین خانه یک شازده بریده از دنیا بـه همراه پیشکارش زندگی می‌کند.

همسر شازده پنج سال پیش گم‌ شده اسـت. سرانجام مشخص می‌شود کـه این گم شدن توطئه‌ پیشکارش اسـت کـه در ایام جوانی پدر شازده وی را مقطوع‌النسل کرده اسـت و او نیز کـه پسر معمارباشی سازنده‌ خانه اسـت، دست بـه تلافی زده و عروس شازده را در گوشه‌ای از این خانه پنهان کرده اسـت.

خوابگاه دختران

خوابگاه دختران ساخته محمدحسین لطیفی و محصول سال ۸۳ اسـت.این فیلم تلاش میکند با طرح موضوعاتی مانند جن و جن‌زدگی و پررنگ کردن حضور آن‌ها در جای‌جای فیلم موقعیت خودرا در سینمای وحشت تثبیت کند خوابگاه دختران به عقیده برخی از طرفداران ژانر وحشت، ترسناک ترین فیلم ایرانی است. داستان این فیلم ترسناک ایرانی درباره جن و درباره دو دوست به نام‌های رویا و شیرین (با بازی باران کوثری و نگار جواهریان) است که در شهری در نزدیکی تهران دانشگاه قبول شده‌اند، اما از آنجایی که هنوز خوابگاه دانشگاه آماده نشده، خانه‌ای را اجاره می‌کنند که روبروی آن یک خرابه قرار دارد. اما این خرابه مکانی نفرین‌شده است که منجر به اتفاقات ناگواری می‌شود.

فیلم لطیفی اگر چـه تلاشی اسـت برای حضور در ژانر وحشت اما بـه‌رغم تمامی ترفندهای وحشت‌آورش نسخه‌ای رونویسی شده از فیلم‌های موفق و دلهره‌ آور این‌گونه سینمایی اسـت.

آل

ماهی و گربه

پارک وی

شب بیست و نهم

آن شب

پوست

زالاوا

منبع: صبح تازه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها