|
کدخبر: 181430

فرهنگیان از دولت آینده چه مطالباتی دارند؟

در این گزارش، جامعه فرهنگیان مطالبات خود را با دولت جدید مطرح کردند.

فرهنگی و اجتماعی  فرهنگیان از دولت آینده چه مطالباتی دارند؟

محمد داوری، سخنگوی سازمان معلمان ایران در گفتگویی، در این رابطه اظهارداشت: دولت جدید باید در تعیین بودجه، سهم آموزش و پرورش را افزایش دهد و ثابت کند این وزارت در اولویت قرار دارد.

داوری توضیح داد: برای اثبات این موضوع، دولت جدید، قوی‌ترین وزیر کابینه را برای آموزش و پرورش انتخاب کند.

او افزود: مطالبه اصلی ما آن است که دولت جدید، معلم را به عنوان عنصر اصلی آموزش دریابد و فکری به حال معیشت معلمان بکند تا نظام آموزشی در ریل کارآمد قرار بگیرد.

فرج کمیجانی، دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران هم در این رابطه بیان کرد: از دولت آینده توقع داریم حل مسائل و مشکلات آموزش پرورش را در اولویت قرار دهد، نسبت به تأسیس نظام معلمی اقدام کند و بیمه کارمندان و بازنشستگان را یکپارچه کند.

علی پور سلیمان، تحلیلگر آموزشی نیز گفت: تا کنون ما تعبیر درستی از اقتصاد آموزشی نداشته‌ایم، توقع داریم زیرسازی ها برای این اقدام صورت گیرد، که البته آن هم به اقتصاد کلان کشور وابسته است و تا وقتیکه به ثبات نرسد، آموزش و پرورش نیز به عنوان یک زیرسیستم از سیستم کلان دچار تلاطم و ناپایداری می‌شود.

وی افزود: همچنین توقع داریم بحث اعتمادسازی در آموزش و پرورش جدی گرفته شود، شکاف بین مدرسه و اداره کوچک شود و معلمان در سطوح تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه آموزش و پرورش باشند.

منبع: خبر فوری
  • محسن نوروزی ارسالی در

    اجرای عدالت...رسیدگی به معیشت فرهنگیان غ یور کشور...

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها