|
کدخبر: 320696

بررسی نمودار نوسانات قیمت ورق آهن فولاد مبارکه اصفهان در 1402

قیمت ورق آهن فولاد مبارکه اصفهان باتوجه به نرخ روز قیمت آهن و قیمت ورق آهن در سال 1402 نوسانات داشته است. میخواهیم به بررسی این نوسانات بپردازیم.

ورق سیاه یکی از محصولات فولادی پرکاربرد در بسیاری از صنایع مانند لوازم‌خانگی، کشتی‌سازی، صنعت نفت و گاز و بسیاری از صنایع دیگر است. این محصول در کارخانه‌های مختلفی تولید می‌شود اما ورق آهن فولاد مبارکه اصفهان بهترین برند تولیدی در بازار است.

با بررسی قیمت ورق آهن رسان می‌توانید از روند قیمتی این محصول در روزهای آتی اطلاع پیدا کنید و در بهترین زمان خرید داشته باشید.

عوامل موثر بر قیمت ورق آهن فولاد مبارکه اصفهان

قطعا این را به‌خوبی می‌دانید که مقاطع فولادی انواع مختلفی دارند و هرکدام برای کاربردهای گسترده‌ای قابل‌استفاده هستند. تیرآهن، ورق و میلگرد یکی از پرمصرف‌ترین این محصولات هستند؛ ازاین‌رو قیمت تیرآهن 14 اصفهان امروز برای بسیاری از خریداران اهمیت بالایی دارد.

عوامل متعددی از قیمت مواد اولیه برای تولید این محصول گرفته تا نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا، روند بازار فولاد، مسائل سیاسی و حتی بازار بورس در تعیین قیمت ورق آهن فولاد تاثیرگذار است. شاید بسیاری از افرادی که تجربه خرید ورق آهن فولاد مبارکه اصفهان را داشته‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که قیمت این محصول نسبت به سایر محصولات دیگر بالاتر باشد و این به‌خاطر کیفیت بالای این نوع ورق است.

این عوامل نام‌برده شده در برخی از موارد با هم همسو هستند و می‌توانند باعث کاهش یا افزایش قیمت ورق آهن شوند. اگر نرخ دلار روند افزایشی داشته باشد، شما باید این محصول را با قیمت بسیار بالاتری در بازار خریداری کنید؛ درحالی‌که اگر نرخ دلار پایین باشد، این نوع مقطع فولادی قیمت چندانی نخواهد داشت و درست بهترین زمان برای خرید ورق آهن است. همچنین اگر تقاضا برای خرید ورق آهن فولاد مبارکه اصفهان بالا باشد، شما باید این محصول را با قیمت بیشتری بخرید.

کارخانه فولاد مبارکه یکی از بهترین و بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدی با وسعت 35 کیلومتر است که در جنوب غربی اصفهان واقع شده. ورق‌های آهنی تولید شده در این کارخانه مطابق با نورد گرم ساخته می‌شود و در بسیاری از تجهیزات مانند: تجهیزات کشاورزی، کشتی‌سازی، صنعت خودرو و... کاربردهای گسترده‌ای دارد.

بررسی نوسانات قیمت ورق آهن

بررسی نوسانات و نمودار قیمت ورق آهن به شما اجازه می‌دهد که بتوانید تحلیل فنی روی بازار انجام دهید. در اصل با این نمودارها به روند قیمت این محصول طی چند روز یا حتی چندماهه دسترسی خواهید داشت و می‌توانید بهترین تصمیم را برای خرید ورق آهن فولاد مبارکه یا از هر برند دیگر داشته باشید. این نمودارها به شما اطلاعاتی در مورد روند بازار در آینده خواهند داد. شما می‌توانید خریدوفروش خود را بر اساس این پیش‌بینی‌ها و به بهترین شکل ممکن انجام دهید. نمودار قیمت ورق آهن به شما امکان مقایسه قیمت با بسیاری از بازارهای دیگر را می‌دهد. وقتی که به این نمودارها دسترسی داشته باشید، می‌توانید بهترین بازار برای خرید ورق آهن را پیدا کنید.

قیمت ورق آهن فولاد مبارکه با توجه به ابعاد، سایز و ضخامت این محصول متفاوت است. سایزهای 2،3،6،8 و 10 از پرفروش‌ترین سایزهای ورق آهن در این کارخانه بزرگ هستند. این کارخانه محصولات خود را در ضخامت‌های 2تا 15 میلی‌متر و همچنین عرض 1500 میلی‌متر متناسب با نیاز مصرف‌کنندگان تولید می‌کند. با توجه به نوسانات قیمت ارز و تغییرات جهانی در بازار فولاد، نمودار قیمت ورق آهن فولاد مبارکه طی این چندماه نوسانات زیادی داشته است. هزینه‌های سوخت‌وانرژی و حتی هزینه‌های حمل‌ونقل هم نمی‌توان در این روند قیمت‌گذاری نادیده گرفت.

تورم جهانی هم یکی دیگر از عواملی است که در این قیمت‌گذاری دخیل بوده است. باتوجه‌به اینکه قسمتی از تولید ورق آهنی فولاد مبارکه به خارج از کشور به‌عنوان ورق صادراتی ارسال می‌شد، قیمت این محصول در کشور ما هم تحت تاثیر قرار گرفته بود. نمودار قیمت ورق آهن 2 فولاد مبارکه را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

نمودار قیمت ورق آهن 10

 

نوسان قیمت ورق آهن فولاد مبارکه اصفهان در 1402

کلیه محصولات فولادی در سال 1402 روند کاهشی داشتند؛ به صورتی که قیمت ورق آهن فولاد مبارکه در نیمه دوم فروردین 1402 به کمترین قیمت رسیده بود. با اتصال گاز واحدهای فولادی که در زمستان قطع شده‌ بودند، شاهد حجم مواد اولیه این محصول در بورس و همچنین کاهشی شدن قیمت آن در بازار بودیم. اما زیاد طول نکشید و روند بازار دوباره به صورت افزایشی شد. عوامل مختلفی در این روند افزایشی شدن قیمت ورق آهن فولاد مبارکه اصفهان دخیل بودند؛ از جمله: گشایش عرضه‌های اعتباری و کاهش پیش‌دریافت این عرضه‌ها به 10 درصد، کمبود شمش نوردکاران، قیمتگذاری دستوری محصولات بورسی و افزایش نرخ دلار تا 56 هزار تومان که هرکدام از این‌ها به‌نوبه خود باعث تغییر قیمت‌ها شد.

در نیمه دوم سال قیمت این محصول فروکش کرد و اوضاع بازار کمی آرام به نظر رسید؛ به‌طوری که قیمت ورق آهن فولاد مبارکه اصفهان نوسانات چشمگیری را تجربه نکرد و بین کانال 37 تا 38 هزار تومانی در نوسان بود. با بررسی رویدادهای سیاسی و قوانین موجود در بازار می‌توان به این نتیجه رسید که در سه ماه نخست سال 1402، قیمت‌ها هم به نفع خریدار و هم به نفع مصرف‌کننده بود و بازار در حال آرام قرار داشت؛ درحالی که بعد از آن نوسانات بازار فولاد، افزایشی شدن نرخ دلار و... باعث شده که شاهد افزایش قیمت این محصول باشیم.

سخن پایانی

وقتی صحبت از کارخانه‌های تولیدی ورق آهن می‌شود، اولین کارخانه‌ای که به ذهنمان می‌رسد، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است که تقاضای بالایی برای خرید محصولات این کارخانه در بازار به چشم می‌خورد. به همین دلیل اطلاع از قیمت ورق آهن فولاد مبارکه اصفهان برای خریداران اهمیت بالایی دارد. در سالی که گذشت، قیمت این محصول در اوائل سال روند کاهشی و نسبتا ثابتی داشت و این فرصت خوبی برای خریدوفروش این محصول بود؛ درحالی‌که با شروع نیمه دوم سال، به دلیل افزایشی شدن نرخ دلار، محصولات بورسی، قیمت‌گذاری دستوری و بسیاری از پارامترهای دیگر، روند افزایشی به خود گرفت و مشخص نیست که تا پایان سال به چه صورت ادامه داشته باشید. بهتر است همیشه قبل از خرید ورق فولادی، ابتدا به فکر استعلام قیمت باشید و در درست‌ترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت کنید تا یک خرید عالی را تجربه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها