|
کدخبر: 314635

اجرای طرح کاشت ۴ میلیون نهال در خراسان‌شمالی در ۱۰ هکتار از اراضی ملی کارخانه آلومینای ایران

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در این آیین ضمن خیرمقدم به مدعوین، حفظ محیط زیست در فعالیت‌‌های معدنی و صنایع معدنی را یکی از الزامات مورد تاکید در شرکت دانست که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

صنعت اجرای طرح کاشت ۴ میلیون نهال در خراسان‌شمالی در ۱۰ هکتار از اراضی ملی کارخانه آلومینای ایران

دکتر عبدالله شه بخش به اقدامات زیست محیطی انجام گرفته در شرکت آلومینای ایران در راستای حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: انعقاد دو مورد تفاهم نامه و چهار قرارداد با اداره کل منابع طبیعی استان، گابیون بندی به تعداد ۱۴ عدد در منطقه بالا دست کارخانه و انعقاد قرارداد تولید ۷۰۰ هزار اصله نهال در سال ۱۴۰۲  ار جمله این اقدامات است.

وی انعقاد قرارداد تولید ۱۴۰۰ هزار اصله نهال در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴، انجام اقدامات اولیه جهت انعقاد قرارداد ۷۰۰ هکتار کپه کاری و باریجه کاری در منطقه گزی ۲ و مطالعه حوزه آبخیز به مساحت ۴۲ هزار هکتار را از دیگر اقدامات برشمرد.

آلومینا-مجمع

دکتر شه بخش یادآور شد: میزان فضای سبز کارخانه در حال حاضر ۴۸/۵ هکتار معادل ۱۳ درصد سطح کارخانه می باشد که مجهز به سیستم قطره ای شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم جهت کاشت ۲۴ هزار درخت در مجموعه فضای سبز شرکت طی ۴ سال، کاشت نهال در شرکت به تعداد ۶ هزار در سال ۱۴۰۱ و  کاشت ۱۶ میلیون اصله درخت در استان با برنامه ریزی دقیق در حال انجام است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها