|
کدخبر: 312221

پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد

صنعت پنج اشتباه رایج در هنگام خرید میلگرد

چه به‌عنوان فروشنده مقاطع فولادی و چه به‌عنوان سازنده‌ی ساختمان، باید نکات مهم خرید میلگرد را بدانید. این پروفیل فولادی، تاثیر به‌سزایی در هزینه‌های اجرایی یک ساختمان دارد و از سویی یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که هر فروشنده خرد محصولات فولادی در فروشگاه خود دارد. در این مقاله به ذکر پنج مورد از اشتباهات رایج هنگام خرید میلگرد می‌پردازیم. آشنایی با این نکات، سبب جلوگیری از خسارات مالی و هدررفت هزینه‌های شما خواهد شد.

خرید میلگرد اشتباه

یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که به‌عنوان مصرف‌کننده میلگرد ممکن است انجام دهید، خرید میلگرد اشتباه از نظر نوع، سایز و وزن است. پیش از مراجعه به فروشگاه‌های حضوری یا آنلاین، تماس با کارخانه‌ها یا ثبت سفارش در بورس کالا، لازم است ضمن مشورت با مجری و مهندسان پروژه خود، مناسب‌ترین و اصولی‌ترین میلگرد را انتخاب کنید.

فولادینو۱

مهم‌ترین نکته، شناخت انواع میلگرد و استانداردهای آن است. خاصیت خم‌کاری و جوش‌پذیری میلگرد در هر استاندارد متفاوت است. این در حالی است که هرچه آج‌های میلگرد بیشتر باشند، درگیری و چسبندگی آن با بتن و دیگر مصالح افزایش می‌یابد. بنابراین برای ساختمان‌های سنگین‌تر و بلندتر از میلگردهای A3 و A4 استفاده می‌شود. از سوی دیگر باید به سایز میلگرد نیز توجه کنید. مهندسان پروژه باید با محاسبات دقیق خود، حداکثر وزن قابل تحمل برای سازه را تعیین کرده و بر این اساس، مناسب‌ترین نوع میلگرد را سفارش دهند.

همچنین اگر فروشنده میلگرد هستید باید سایزهای پرفروش آن را بشناسید و سهم آنها را در سفارش خود بیشتر کنید. در غیر این صورت، احتمال فروش نرفتن برخی سایزها یا فروش کند آنها وجود دارد. سایزهای ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ نسبت به بقیه سایزها در صنعت ساختمان‌سازی مصرف بیشتری دارند. بسته به صنعتی که با آن کار می‌کنید و مشتریان‌تان باید نسبت به شناسایی میلگردهای پرفروش اقدام کنید.

خرید گران یا ارزان میلگرد

در سال‌های اخیر، کلاه‌برداری و فروش میلگرد با قیمت‌های گزاف بسیاری را متضرر کرده است. استعلام قیمت میلگرد از منابع معتبری مانند کارخانه‌های تولیدی، بورس و شرکت‌های بازرگانی معتبر و باسابقه، اولین کاری است که باید انجام دهید. از سوی دیگر، شرکت موردنظر باید هنگام صدور پیش‌فاکتور تمامی هزینه‌های شما را اعلام کند. دقت کنید که بهانه‌هایی مانند افزایش قیمت از زمان ثبت سفارش تا زمان ارسال به‌هیچ‌وجه قانونی و پذیرفته نیست.

از سوی دیگر باید به قیمت‌های بسیار ارزان نیز مشکوک باشید. فروشنده‌های بی‌نام و نشان یا کلاه‌بردار، با ادعای فروش میلگرد برندهای برتر با قیمت بسیار ارزان، در سال‌های اخیر روز‌به‌روز بیشتر شده‌اند. آنها معمولا محصولاتی بی‌کیفیت را به فروش می‌رسانند. بازرگانی فولادسازان راه ابریشم نامی معتبر و آشنا در میان صنعتگران است و شما عزیزان می‌توانید با کلیک بر روی این لینک قیمت روز میلگرد و یا سایر مقاطع فولادی در وب‌سایت فولادینو را مشاهده فرمایید.

خرید میلگرد متفرقه

دیگر اشتباه رایج هنگام خرید میلگرد، اکتفا به سایز، نوع و قیمت است. این در حالی است که هنگام خرید این محصول باید به خواص فیزیکی و مشخصات آلیاژی آن نیز توجه کنید. این مشخصات باید توسط فروشنده در به شما اعلام شود. عدم رعایت درصد آلیاژ فولاد یا شرایط غیراستاندارد در خط تولید، سبب کاهش کیفیت عملکرد میلگرد می‌شود. اتفاقی که خود را هنگام خم‌کاری و جوش‌کاری در محل پروژه به‌خوبی نشان می‌دهد.

همچنین لازم است که پیش از خرید میلگرد درخصوص خواص مکانیکی و شیمیایی هر میلگرد با برند خاص خود تحقیق کرده و گزینه مناسب را انتخاب کنید. کارخانه‌های تولیدی شناخته‌شده و نیز فروشنده‌های معتبر معمولا بخش مشاوره خرید نیز دارند. یکی از این شرکت‌ها، فولادسازان راه ابریشم با وب‌سایت فولادینو است. این شرکت، یکی از شناخته‌شده‌ترین فعالان حوزه فروش محصولات فولادی در کشور است که سابقه مدیران آن در بازار آهن، به بیش از چهار دهه می‌رسد. فولادینو، یکی از اصلی‌ترین منابع استعلام قیمت میلگرد و دیگر مقاطع فولادی نیز محسوب می‌شود.

توجه به تعداد و تناژ هر بسته میلگرد

پیش از خرید میلگرد و هنگام ثبت سفارش باید از فروشنده بخواهید که تعداد میلگرد درون هر بسته یا بندیل را به شما در قالب پیش‌فاکتور و سپس فاکتور اعلام کند. به‌این‌ترتیب، هنگام تحویل، خواهید توانست تعداد آنها را چک کنید. همچنین باید وزن کل هر بسته یا بندیل با حاصل‌ضرب تعداد میلگردها در وزن هر میلگرد برابر باشد.

فولادینو۲

نکته بسیار مهم دیگر، انتخاب فروشنده، بر حسب تناژ موردنیاز شماست. کارخانه‌ها معمولا از فروش خرد اجتناب می‌کنند. همین رویه در بورس کالا نیز وجود دارد. بنابراین، اگر خریدتان زیر ۲۴ تن است، توصیه می‌شود از بنگاه‌های فروش معتبر و بدون محدودیت حداقل سفارش خرید کنید. این در حالی است که آنها ممکن است در تامین تناژهای بالا دچار مشکل شوند. در این صورت، باید در خصوص زمان ارسال و نحوه پرداخت با بنگاه به توافق برسید.

در نظر نگرفتن فاصله تا فروشنده

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های شما هنگام خرید میلگرد، هزینه ارسال است. از آنجا که هزینه ارسال به عهده خریدار است، باید دقت کنید که از کارخانه‌ای خرید کنید که کمترین فاصله را با شما دارد. بسیاری از کارخانه‌ها محصولات مشابهی دارند. در این صورت اولویت باید با کارخانه نزدیکتر باشد. از سوی دیگر، باید از فروشنده بخواهید که روش ارسال را به شما اعلام کند. گاهی مقرون‌به‌صرفه‌تر است که بار شما، هم‌زمان با بار دیگر سفارش‌دهنده‌ها با یک ماشین ارسال شود. به‌این‌ترتیب مجبور به پرداخت کل هزینه ارسال توسط یک تریلر یا کامیون نخواهید شد.

یکی از مزایای خرید میلگرد از وب‌سایتی مانند فولادینو، همکاری این شرکت با برندهای مختلف به صورت متمرکز است. بنابراین، در این وب‌سایت می‌توانید بر حسب فاصله خود، نزدیک‌ترین کارخانه یا محل بارگیری را انتخاب کنید. از سوی دیگر، هزینه‌های ارسال این شرکت بازرگانی، شفاف و مقرون‌به‌صرفه هستند.

سخن آخر درباره خرید میلگرد

فرآیند خرید میلگرد به سفارش‌گذاری آن محدود نمی‌شود. هنگام تحویل بار نیز باید به نکاتی مهم دقت داشته باشید. به‌عنوان مثال، باید دقت کنید که آنچه در فاکتور آمده با سفارش شما یکسان باشد. مهم‌ترین مواردی که باید چک کنید مربوط به وزن، تعداد، نحوه بسته‌بندی، قیمت، نحوه پرداخت و ضمانت است. همچنین باید خود بار را نیز از نظر سلامتی، تعداد و وجود حک برند و مشخصات روی میلگردها چک کنید.

فولادینو۳

همانطورکه در این مقاله گفتیم، روش‌های مختلفی برای خرید میلگرد وجود دارند. در بین آنها خرید از بنگاه‌های معتبر مانند فولادینو، مزایای متعددی دارد. این وب‌سایت، رابط کاربری بسیار ساده و درعین‌حال کاملی دارد که سفارش‌گذاری را آسان می‌کند. علاوه بر این، کارشناسان آن در روزها و ساعات کاری هفته، پاسخ‌گوی سوالات شما هستند. فولادینو، با بهترین برندهای ایرانی و واردکننده‌های مقاطع فولادی همکاری داشته و قیمت محصولات خود را مرتبا به‌روزرسانی می‌کند. ارسال به سراسر کشور، ارائه اطلاعات کامل محصول و پیشنهادهای داغ و تخفیف‌دار دوره‌ای از دیگر مزایای خرید میلگرد از فولادینو هستند.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها