|
کدخبر: 284234

تولید ۵۰ درصدی سرم مورد نیاز کشور در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری سازمان صمت با مرکز نوآوری و شتاب‌دهی دانشگاه علوم ‌پزشکی تبریز با اشاره به رشد و توسعه صنعت داروسازی در این استان افزود: علاوه بر پیشرفت واحدهای تولیدی در بخش داروسازی اکنون ۵۰ درصد سرم مورد نیاز کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود.

صنعت تولید ۵۰ درصدی سرم مورد نیاز کشور در آذربایجان شرقی

صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در بخش‌های مختلف صنعتی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است به طوری که درحال‌حاضر آثار تبدیل علم به ثروت در واحد‌های تولیدی استان مشهود است.

وی در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری سازمان صمت با مرکز نوآوری و شتاب‌دهی دانشگاه علوم ‌پزشکی تبریز با اشاره به رشد و توسعه صنعت داروسازی در این استان افزود: علاوه بر پیشرفت واحدهای تولیدی در بخش داروسازی اکنون ۵۰ درصد سرم مورد نیاز کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی در صنعت داروسازی، قطب تولید داروی کشور است، تاکید کرد: امیدواریم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود تمام دستگاه‌های متولی و همچنین هم افزایی برای رشد و پیشرفت تحولی اساسی در خصوص تولید محصولات سلامت محور اعم از دارو، مواد غذایی و داروهای گیاهی در استان ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به رابطه مستقیم افزایش پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی با رشد صنعت اشاره کرد و گفت: باید با کارهای مشترک، نگاه جمعی و احصای افراد فناور با ایده‌های نو و خلاقانه به سمت تولید محصولات دانش محور حرکت کنیم.

پرنیان با بیان این که دانشگاه‌ها باید نقص‌های علمی و فنی صنعت را جبران کنند، اضافه کرد: حوزه تجهیزات پزشکی و دارو برای کشور ارزش آفرینی بسیاری دارد بنا بر این باید به سمت محصولات ثروت آفرین حرکت کنیم که در این زمینه آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به اهمیت پویش راهیان پیشرفت که از سوی وزارت صمت در کشور در حال اجراست، افزود: با توجه به این که اتفاقات و تولیدات مبتنی بر دانش بی‌شماری در استان انجام می‌شود بنا بر این بازدید دانشجویان از بخش‌های مختلف صنعت پویای استان می‌تواند انگیزه جوانان برای پیشرفت و در نهایت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت را افزایش دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی استانی دانشگاهی، صنعتی، معدنی و تجاری است، گفت: درحال‌حاضر آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد.

پرنیان ادامه داد: در یک سال گذشته از نظر واحدهای جدیدی که در استان به بهره‌برداری رسیده‌اند در رتبه سوم، از لحاظ واحدهای که توسعه یافته‌اند رتبه دوم و از نظر طرح‌های صنعتی و تولیدی در حال اجرا رتبه نخست کشور را داریم که این موضوع نشان دهنده میزان میل به فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در استان است.

وی گفت: در حوزه تجارت بیش از ۱۶۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که در این زمینه نیز جزو چهار استان نخست کشور هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین افزود: از لحاظ میزان ذخایر معدنی رتبه نخست و از نظر میزان اشتغال در این حوزه رتبه دوم و تعداد معادن رتبه سوم کشور را در اختیار داریم.

 

منبع: روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی

ارسال نظر