|
کدخبر: 282815

مشخصات فنی کانتینر ۲۰فوت و ۴۰فوت

کانتینرها به عنوان محفظه‌های مستطیل شکل آهنی هستند که به منظور حمل بار‌ و جابجایی محصولات و کالاهای مختلف در فاصله های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و حتی در صادرات و واردات نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

اندازه کانتینر ها بر اساس فوت معین می‌شود و معمولاً اندازه های ۲۰، ۳۰ و ۴۰ فوت می باشند و به ندرت کانتینر ۱۰ فوت نیز استفاده می‌شود اما رایج ترین کانتینر ها ۲۰ فوت و ۴۰ فوت هستند. کانتینر ها کاربردهای مختلفی دارند و در حمل و نقل های دریایی، حمل و نقل سنگ معدن، سنگ آهک و.... استفاده می گردند.

  • کانتینر ۲۰ فوت به منظور جابجایی کالا و برای انبار کالا کاربرد داشته و اندازه 6* 2.5 متر با ارتفاع 2.60 متری دارد.
  • کانتینر ۴۰ فوت جزء پرکاربردترین ها در صنعت حمل و نقل به شمار می رود و اندازه 12* 2.5 با ارتفاع 2.60 دارد.

از نظر کاربری کانتینرها شامل کانتینر کالای خشک، کانتینر یخچالی، کانتینر پهلو باز، کانتینر روباز، کانتینر عایق بندی شده، کانتینر تهویه دار، کانتینر حرارتی، کانتینر مخزن دار، کانتینر تاشو و کانتینر مسطح میباشند.

کانتینر ۲۰ فوت و ۴۰ فوت

این نمونه از کانتینرها دارای ابعاد ویژه هستند که تعیین اندازه ها به واسطه سازمان جهانی حمل و نقل صورت گرفته است پس این اندازه های استاندارد در تمام دنیا ثابت هستند و برای حمل و نقل های زمینی و حمل و نقل های دریایی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین برای خرید و فروش کانتینر می توانید به وب سایت پیشرو کانکس مراجعه نمایید.

 زمانی که اندازه کانتینرها مطرح می شود باید در نظر بگیرید که ابعاد خارجی با ابعاد داخلی با هم برابر نیستند و به صورت دقیق این اندازه ها به شرح زیر است:

  • کانتینر ۲۰ فوت (ابعاد خارجی: ارتفاع ۲.۵۹ متر، طول ۶.۱ متر، عرض ۲.۴۴ و ابعاد داخلی: ارتفاع ۲.۳۹ متر، طول ۵.۹ متر، عرض ۲.۳۵ متر)
  • کانتینر ۴۰ فوت (ابعاد خارجی: ارتفاع ۲.۵۹ متر، طول ۱۲.۱۹۲ متر، عرض ۲.۴۴ متر و ابعاد داخلی: ارتفاع ۲.۳۹ متر، طول ۱۲.۰۳۲ متر، عرض ۲.۳۵ متر)

وزن کانتینر 20 فوت و 40 فوت

اگر بخواهیم به صورت حدودی وزن کانتینر ها را ذکر کنیم می‌توان گفت تقریباً کانتینرهای ۲۰ فوت حدوداً ۲۳۰۰ کیلوگرم وزن دارند و برای کانتینرهای ۴۰ فوت این وزن به ۳۷۵۰ کیلوگرم می رسد.

خرید-کانتینر

یکی از نکات مهمی که در خصوص کانتینرهای ۲۰ فوت و ۴۰ فوت پرسیده میشود قیمت این کانتینر هاست؛ افرادی که تمایل به خرید این کانتینرها دارند باید به سال ساخت کانتینر و قیمت ارز توجه کنند و به همین جهت نمی توان یک مبلغ ثابت را به عنوان قیمت کانتینر عنوان کرد.

این تصور ممکن است برای شما به وجود بیاید که قیمت کانتینر ۴۰ فوت نسبت به کانتینر ۲۰ فوت دو برابر است اما دو برابر بودن طول کانتینر چهل فوت نسبت به بیست فوت نمیتواند دلیلی برای این افزایش قیمت باشد. در هر صورت طبیعی است که قیمت کانتینر ۴۰ فوت نسبت به کانتینر ۲۰ فوت بیشتر باشد.

برای خرید کانتینر به کجا مراجعه کنیم؟

امروزه شرکت های متعددی در حوزه تولید کانتینر مشغول به فعالیت هستند اما اگر قرار است که شما بهترین و باکیفیت ترین کانتینرها و کانکس ها را خریداری نمایید باید از شرکت های معتبر و شناخته شده ای نظیر پیشرو کانکس استفاده کنید.

پیشرو کانکس این اطمینان را میدهد که کیفیت و سلامت کالا در کنار ارسال سریع برای شما انجام گردد و همچنین دیگر نگرانی بابت افرادی که خارج از تهران زندگی می کنند در خصوص خرید و فروش کانکس و کانتینر وجود ندارد چرا که ارائه خدمات به شهرستانها از دیگر خدماتی است که پیشرو کانکس برای مشتریان عزیز خود در نظر گرفته است.

 شما می توانید از مشاورین حرفه ای و مجربی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند مشاوره‌های لازم را در خصوص کانکس و کانتینر را دریافت نمایید و اگر سوال یا ابهامی برای شما وجود دارد به راحتی از کارشناسان بپرسید و با دید باز و اطلاعات جامع بتوانید خریدتان را انجام بدهید و یک انتخاب ایده‌آل بر حسب نیاز ها و خواسته های تان داشته باشید.

مزیت های استفاده از کانتینر ۲۰ فوت و ۴۰ فوت پیشرو کانکس

  • کانتینرهای ۲۰ فوت به دلیل برخورداری از ابعاد مناسب نسبت به کانتینر های ۴۰ فوت مزیت های بیشتری دارند و مورد استقبال زیادتری قرار گرفته اند.
  • در کانتینر های ۴۰ فوت و ۲۰ فوت کالاها و محصولات بارگیری شده به بهترین شکل ممکن جابجا و نگهداری می شود چرا که هیچ گونه راهی برای نفود آب  یا گردو غبار به درون کانتینر وجود ندارد.
  • اگر از کانتینر های ۲۰ فوت استفاده می کنید می توانید به صورت بهینه از فضای وسیله نقلیه استفاده نمایید.
  • گاهی برخی از افراد کانتینر های ۲۰ فوت را به عنوان کافه، کیوسک و... نیز بکار میگیرند.
  • فرایند بارگذاری و تخلیه کالا در کانتینرهای ۴۰ فوت و ۲۰ فوت خیلی سریع انجام میشود ولی به صورت کلی گنجایش در کانتینر های ۴۰ فوت بیشتر است.
  • کانتینرها به راحتی جابجا می شوند و در زمان حمل نیز مهار خواهند شد چون در هر گوشه از انواع این کانتینرها قسمت هایی وجود دارد که برای اتصال قلاب جرثقیل در زمان بارگیری و بستن آن بر روی کفه تریلی تعبیه گردیده است.

جالب است که بدانید استفاده از کانتینرها گزینه امنی برای محصولات و کالاها به شمار می رود به دلیل اینکه در طراحی آن ها قفل های مخصوصی به کار برده شده و مزیت آن ها ضد سرقت بودنشان است. توجه داشته باشید که در انبار و نگهداری کالاهای مختلف این موضوع بسیار مهم است.

میزان بار مجاز کانتینرها چقدر است؟

در کانتینرهای ۲۰ و ۴۰ فوت باید به میزان بار مجاز توجه کرد و اگر بیش از اندازه آنها را سنگین کنید علاوه بر اینکه طول عمر مفید آنها کاهش خواهد داشت و سریعتر فرسوده می شوند بلکه از لحاظ ایمنی حمل و نقل ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورند.

کانتینر های ۲۰ و ۴۰ فوت می‌توانند تا وزن ۲۸۱۳۰ و ۲۹۳۰۰ کیلوگرم را تحمل کنند اما وزن مجاز ایده‌آل برای کانتینرهای ۲۰ فوت از ۱۸ تا ۲۲ تن و برای کانتینرهای ۴۰ فوت ۲۰ تا ۲۶ تن به صورت استاندارد خواهد بود.

جهت مشاهده نمونه کانکس و کانتینر های ساخته شده در مجموعه پیشرو کانکس به وب سایت https://pishroconex.com  مراجعه نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها