|
کدخبر: 282704

 ۹۰ ناحیه صنعتی در کشور ایجاد می‌شود

در جریان سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان خراسان رضوی عملیات اجرایی ناحیه صنعتی سرولایت آغاز شد.

صنعت  ۹۰ ناحیه صنعتی در کشور ایجاد می‌شود

 علی رسولیان روز پنج شنبه در ادامه سفر خود به استان خرسان رضوی، عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی سرولایت در شهر چکنه بخش سرولایت این استان را به صورت رسمی آغاز کرد.

ناحیه صنعتی سرولایت با مساحت ۱۴ هکتار در فاز اول و ۱۴ هکتار در فاز توسعه و پیش‌بینی اعتباری بالغ ‌بر ۵۴۰ میلیون تومان در شهر چکنه بخش سرولایت احداث خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود در فاز اول این ناحیه صنعتی برای ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم، اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه ایجاد ۹٠ ناحیه صنعتی در دستور کار قرار دارد.

رسولیان، با انتقاد از اینکه ایجاد واحدهای صنعتی در کلان شهرها متمرکز شده و در برخی مناطق کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: توازن سرمایه‌گذاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور جد در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: شرکت‌هایی که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند باید توسعه و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم را در برنامه خود قرار دهند.

"جعفرفرشچی طوسی" مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی نیز در این مراسم، گفت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری این ناحیه صنعتی در آینده‌ای نزدیک و نیز با سرمایه‌گذاری صنعتگران و کارآفرینانی به خصوص مردم بومی منطقه که تمایل به ایجاد واحد صنعتی در این ناحیه‌ها را دارند، زمینه اشتغال هر چه بیشتر جوانان و رونق تولید و صنعت در این شهرستان‌ها بیش از پیش فراهم خواهد شد.

گفتنی است که در جریان این سفر همچنین عملیات اجرایی نخستین ناحیه صنعتی گرماب بخش طاغنکوه شهرستان فیروزه طی مراسمی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نمایندگان مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 

 

 

منبع: روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها