|
کدخبر: 276463 نعیمه صفری تبار

معاون وزیر صمت در گفتگو با گسترش نیوز خبر داد؛

کاهش چشم‌گیر تعرفه گمرکی این صنعت برای حمایت از تولید

مهدی برادران: مصوبه جدیدی با مجلس شورای اسلامی اخذ شده است که در آن شاهد کاهش چشم‌گیر تعرفه گمرکی برای واردات مواد اولیه صنعت تأسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع هستیم.

صنعت کاهش چشم‌گیر تعرفه گمرکی این صنعت برای حمایت از تولید

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تأسیسات و دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع تهران با حضور ۴۱۶ شرکت از داخل و خارج از کشور روز جمعه ۲۲ مهرماه پس از ۴ روز فعالیت و استقبال مخاطبان تخصصی این حوزه به کار خود پایان داد. پیرامون وضعیت کنونی این صنعت در کشور و منطقه و همچنین حمایت‌های دولتی از این صنعت بزرگ گفت‌وگویی را با مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت ترتیب داده‌ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

تأثیر بهبود وضعیت مسکن بر صنعت تأسیسات

مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت پیرامون برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تأسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع خاطر نشان کرد: در محصولات مختلف این نمایشگاه ازجمله دیگ‌ها، چیلر و موضوعات دیگر شاهد روند رو به رشد کیفی و رضایت مشتری در این حوزه هستیم. این صنعت را می‌توان یکی از صنایع قدیمی ایران نام برد که دارای پیشینه خوب و مورد تأیید است. این صنعت در ۵۰ درصد منازل ایرانیان قابل استفاده است که خدمات پس از فروش مشتریان را هم شامل می‌شود؛ علاوه بر مصارف خانگی که درگیر موضوع صنعت ساختمان است در حوزه صنعتی هم شاهد رشد بسیار خوب هستیم. روند تولید این صنعت ۸ درصد رشد داشته است. البته انتظار ما بیش از این است ؛ به نظر می‌رسد با رشد صنعت ساختمان، این حوزه هم فعال‌تر خواهد بود.

برادران

رشد چشم‌گیر صادرات سیستم‌های تهویه مطبوع

برادران در رابطه با روند صادرات سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع اظهار کرد: این صنعت حدود ۳۸ درصد رشد را تجربه کرده است که در شرایط فعلی رشد چشم گیری است. تعاملاتی هم با مناطق سرد‌سیر و هم گرمسیر جهان در حوزه مبادلات جهانی داشتیم که امیدوار هستیم با این روند افزایش بیشتر صادرات را شاهد باشیم.

وی پیرامون روند پیشرفت این صنعت ادامه داد: مدتی است که روند پیشرفت در این صنعت ۸۵ درصد است، امیدواریم این روند را بتوانیم به بالای ۹۰ درصد در حوزه سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی برسانیم. همچنین در حوزه عمق تولید محصولات داخلی تلاش خواهد شد تا به بالای ۷۰ درصد برسد.

کاهش تعرفه گمرکی واردات مواد اولیه

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ضمن اشاره به مصوبه جدید مجلس به خبرنگار گسترش نیوز گفت: با همکاری مجلس شورای اسلامی مصوبه بسیار خوبی در روزهای گذشته اخذ شده است. این مصوبه باعث می‌شود تا قطعات یدکی، مواد اولیه و مواد مورد نیاز در حوزه واردات این صنعت با کاهش چشم‌گیر تعرفه گمرکی همراه باشد. پیش‌بینی این است که این موضوع باعث فعال‌سازی در تولید، رقابتی شدن بازار، کاهش نرخ برخی از اقلام داخلی و مزیت برای محصولات صادراتی هم خواهد شد. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمال قدردانی را داریم که با کاهش حقوق گمرکی از ۴ به ۱ باعث به وجود آمدن این شرایط شدند.

برادران در پایان گفت: کاهش تعرفه گمرکی صرفاً برای قطعات و مواد اولیه‌ای است که ما در داخل کشور آن را نداریم و با این کار باعث می‌شود در تولید نقش کلیدی را ایفا کند. درصورتی‌که این کار صورت بگیرد دست تولید‌کنندگان ما باز خواهد شد و قطعاتی که موردنیاز است را با تعرفه گمرکی ۱ درصد می‌توانند وارد کنند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها