|
کدخبر: 273273

خبر خوش به فعالان اقتصادی بزرگترین شهرک صنعتی شیراز

با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران عملیات اجرایی طرح ارتقای ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به فارس آغاز شد.

صنعت خبر خوش به فعالان اقتصادی بزرگترین شهرک صنعتی شیراز

علی رسولیان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در جریان سفر به استان فارس و در مراسمی که مدیر کل محیط زیست استان فارس و معاون دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری فارس نیز حضور داشتند،  کلنگ عملیات اجرایی طرح ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز به میزان ۲۰۰۰ متر مکعب در روز و همچنین اجرای واحد ذخیره ساز اضطراری و متعادل ساز جهت مدول‌های موجود را به زمین زد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح ارتقاء ظرفیت تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز، گفت: ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی در دو بخش توجه به رشد صنعتی در کنار حفظ محیط زیست و نیز بازچرخانی پساب موجود برای مصارف فضای سبز و برخی صنایع با توجه به کمبود آب در کشور ، برای ما دارای اهمیت  است و  به عنوان یک اصل راهبردی مورد توجه قرار دارد.

علی رسولیان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۸ تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور احداث شده است، اضافه کرد: این تصفیه خانه ها در شبانه روز  ۱۷۰ هزار متر مکعب پساب صنعتی را تصفیه می کند.

وی، ظرفیت فعلی بازچرخانی پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی کشور و استفاده از آن در فضای سبز  را ۳۵ هزار متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد و افزود: با اجرای پروژه‌های استحصال این ظرفیت در حال افزایش و ارتقاء است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با بیان اینکه در تامین بخشی از آب مورد نیاز مصارف غیرشرب صنعتی نگاه ما به استفاده از پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب شهری است، تصریح کرد: در این زمینه مطالعات جامع توسط به وزارت صنعت معدن و تجارت انجام شده و در این مطالعات هم مراکز صنعتی و هم ظرفیت های موجود در تصفیه خانه های فاضلاب شهری بعنوان منبعی پایدار  شناسایی شده است .

رسولیان، بیان کرد: سال گذشته  حدود ۵۰ میلیون متر مکعب پساب شهری برای برخی شهرک‌های صنعتی خریداری  شد که این مهم به عنوان منبعی پایدار در برنامه این سازمان قرار دارد.

وی، در ادامه  با بیان اینکه دولت نیز در بخش ساخت و احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب نگاه ویژه ای دارد، گفت: امسال ۱۵۰۰۰میلیارد ریال برای ساخت تصفیه خانه های صنعتی با اولویت مناطق  اختصاص یافته که امیدواریم این طرح ها تا دوسال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این مراسم، اظهار کرد: برای اجرای این طرح در فاز اول افزون بر ۱۹۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر ریاست محترم جمهوری  هزینه خواهد شد.

سید مصطفی هاشمی، بیان کرد: با بهره برداری از این طرح تا ۱۸ ماه آینده ظرفیت تصفیه پساب فاضلاب در شهرک صنعتی بزرگ شیراز که هم اکنون ۴هزارمکعب است، به ۶ هزار متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

 وی با بیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز، بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور و مهمترین قطب اقتصادی استان فارس محسوب می‌شود، گفت: هم اکنون ۵۲۰۰ قرارداد صنعتی، صنفی و کارگاهی در این شهرک صنعتی منعقد شده است و بیش از ۲۰۰۰ واحد بهره‌بردار در آن به فعالیت می‌پردازد که با بهره برداری از سایر واحدهای درحال ساخت وساز، ضرورت توسعه تصفیه خانه فاضلاب احساس می شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه تکمیل کامل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز و احداث مدول سوم  افزون بر هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: در آینده، طرح استحصال پساب با هدف بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب نیز در نظر گرفته شده است.

هاشمی در پایان، افزود: حفظ محیط زیست ضامن توسعه پایدار صنعت است و ایجاد و توسعه ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب گامی در این راستا است.

گفتنی است که معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین روز شنبه در جریان سفر به استان فارس، چهار طرح صنعتی و زیرساختی را در شهرک صنعتی قیر و کارزین با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۶ نفر افتتاح و کلنگ آغاز عملیات اجرایی دو طرح صنعتی جدید با سرمایه‌ گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال را هم به زمین زد.

 

 

منبع: روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها