|
کدخبر: 270997

سفیر کوبا خواستار راه اندازی خط تولید تراکتورهای ایرانی در کشورش شد

سفیر کوبا ایجاد خط تولید تراکتورسازی ایران در کشورش را خواستار شد و گفت: کوبا می تواند به عنوان پایگاه صادرات تراکتور ایرانی به آمریکای لاتین عمل کند.

گونزالس کاسالس روز یکشنبه در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز با اشاره به اینکه حضور تولیدات تراکتورسازی در سطح بین الملل و بازارهای جهانی می تواند دلیلی مستند بر کیفیت و جایگاه آن باشد، اظهار کرد: امیدواریم شرکت تراکتورسازی زمینه راه اندازی خط تولید تراکتور در کوبا را فراهم آورد تا بتوانیم کوبا را به عنوان پایگاهی برای تولید و عرضه این محصول ایرانی در آمریکای لاتین تبدیل کنیم.

وی درباره تراکتورسازی و بازدیدی که از این گروه صنعتی داشت عنوان کرد: داخلی سازی و خودکفایی این مجموعه صنعتی بسیار فراتر از آن چیزی هست که تصور می کردم و اینکه در شرایط تحریم تمام مراحل تولید از صفر تا صد در کارخانه و یا در سایر واحدهای داخل ایران انجام می شود می تواند الگویی برای سایر کشورها در جهت قطع وابستگی باشد.

وی با اشاره به اینکه کوبا ادوات کشاورزی مورد نیازش را از روسیه، بلاروس و بخش هایی از اروپا تامین می کند، ادامه داد: برای رونق بخشی بیشتر کشاورزی کوبا نیازمند گسترش بازارهای تامینی مکانیزاسیون کشاورزی هستیم که تراکتورسازی ایران می تواند بازوی کمکی تاثیرگذاری در این بخش برای کوبا باشد چون که مزیت های رقابتی لازم و حتی بالایی را در زمینه کیفیت و قیمت با سایر کشورها دارد.

وی از تبریز به عنوان موتور شتاب دهنده صنعت ایران نام برد و اظهار کرد: امیدوارم با گسترش روابط ۲ کشور، کوبا نیز از توانمندی های صنعتی شهر تبریز به خصوص تراکتورسازی در جهت رونق تولید و اشتغال و مهمتر از همه کشاورزی بهره مند شود و در آینده ای نه چندان دور موتور صنعت کوبا، توسط صنعتگران تبریزی و تراکتورسازی چرخانده شود.

سفیر کوبا عزم کشورش برای توسعه روابط با کشورمان را یادآور شد و گفت: روابط سیاسی ایران و کوبا در سطح بسیار عالی قرار دارد و این سفر نیز به منظور گسترش روابط تجاری و موازنه بخشی به سطح مبادلات ۲ کشور در بخش های اقتصادی و تجاری انجام شد.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با هفت شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در سنندج و ارومیه فعال بوده و با حدود پنج دهه فعالیت در زمینه تولید تراکتور، در عرصه تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو فعالیت دارد.

این گروه صنعتی به عنوان بزرگترین مجموعه تولیدکننده تراکتور در کشور ۹۸ درصد نیاز کشور به این محصول را تامین کرده و سالانه حجم قابل توجهی از تولیدات خود را نیز روانه بازارهای جهانی در بیش از ۱۵ کشور دنیا می‌کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها