|
کدخبر: 256864

جای شرکت های دانش بنیان در صنعت کشاورزی خالی است

نماینده مردم اسفراین در مجلس، گفت: منابع آبی در بخش کشاورزی به صورت بهینه استفاده نمی‌شوند و جای شرکت‌های دانش‌بنیان و تکنولوژی در این حوزه خالی است.

صنعت جای شرکت های دانش بنیان در صنعت کشاورزی خالی است

امان اله حسین پور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در نشست جمع‌بندی نظارت میدانی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس از این شهرستان، گفت: استان خراسان شمالی ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد اما در بسیاری از شاخص‌ها درجا زده‌ایم و پیشرفتی در بخش کشاورزی نداشته‌ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حدود ۳ میلیون راس دام سبک در استان خراسان شمالی وجود دارد که متاسفانه تولیدات آنها به صورت خام از استان خارج می‌شود، عنوان کرد: حدود ۴۰ هزار هکتار باغ پسته در استان خراسان شمالی وجود دارد که ارزش افزوده‌ای برای استان به همراه ندارد و این موضوع در زمینه زعفران و انگور نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات باغی و زراعی در استان خراسان شمالی برداشت می‌شود که کشاورزان تنها به ۳۰ درصد ارزش آن دست پیدا می‌کنند، ادامه داد: متاسفانه به حوزه صنایع تبدیلی استان خراسان شمالی توجه نشده است.

حسین‌پور با بیان اینکه استان به شدت به سمت کمبود آب پیش می‌رود، تصریح کرد: تامین آب پایدار توسط کمیسیون کشاورزی مجلس و مسئولان اجرایی پیگیری شده و می‌توان با تحقق آن ۸۰۰ هزار تن به ظرفیت تولیدات کشاورزی و باغی استان اضافه کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید منابع آبی جدید برای استان خراسان شمالی لحاظ شود، عنوان کرد: سد بیدواز ظرفیت ذخیره ۴۸ میلیون مترمکعب آب را دارد اما متاسفانه نمی‌توانیم از تمامی ظرفیت آبگیری آن استفاده کنیم، خوشبختانه منابعی برای آن اختصاص داده شده تا مشکلات این سد برطرف شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع آبی در بخش کشاورزی به صورت بهینه استفاده نمی‌شوند و جای شرکت‌های دانش‌بنیان و تکنولوژی در این حوزه خالی است، گفت: درخواست داریم تا بانک کشاورزی به صنایع تبدیلی و بسته ‌بندی توجه ویژه‌ای داشته باشند و مقرر شده است نشستی مختص استان خراسان شمالی در کمیسیون کشاورزی برگزار شود.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها