|
کدخبر: 249222

صادرات حوزه نساجی و پوشاک در دستور کار

ابوالقاسم شیرازی در دیدار با وزیر صمت گفت : در حوزه نساجی و پوشاک باید بسترسازی مناسب برای صادرات به خصوص صادرات به کشورهای همسایه و اوراسیا انجام شود.

سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت به همراه علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران حضور پیدا کردند و در  نشستی با حضور  قاسم نوده فراهانی نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف تهران، ابراهیم درستی نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران، ابوالقاسم شیرازی رئیس و اعضای هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران و محمد توکلی عضو هیئت امنای بازار تهران درباره اخرین وضعیت بازار نوروز گفتگو کردند

سیدرضا فاطمی امین در این نشست با اعلام تمرکز روی کاهش هزینه های مازاد تولید و عرضه در زنجیره پوشاک، گفت: فاکتورهای تجاری و معاملات زنجیره نساجی از اوایل سال آینده مانند ۳۶ گروه کالایی دیگر در سامانه جامع تجارت ثبت می شود.

وزیر صمت افزود: ثبت فاکتورهای تجاری ۳۶ گروه کالایی در سامانه جامع تجارت در حال اجرا است و تمامی معاملات این گروه ها در سامانه جامع تجارت رصد شده و هرگونه افزایش قیمت مورد بررسی و پایش قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه روی زنجیره پارچه (از نخ تا مصرف کننده) تمرکز بیشتری انجام می دهیم، تصریح کرد: هزینه های مازاد درون زنجیره از تولید تا عرضه با این تمرکز و متعاقب آن ثبت فاکتورهای مربوطه در سامانه جامع تجارت کاهش می یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای طرح تأمین مالی زنجیره ای نیز، بیان کرد: فعالان و تولیدکنندگان عرصه نساجی و پوشاک می توانند از این طرح برای تأمین سرمایه در گردش خود نهایت استفاده را ببرند.

فاطمی امین یادآور شد: در دیگر حوزه ها مانند مجوزها، مالیات، بیمه و تأمین اجتماعی و... نیز مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را دغدغه خود می دانیم و برای پیگیری این موارد (در بیرون و درون مجموعه وزارت صمت) نهایت همکاری را انجام می دهیم.

وی با اشاره به استقرار ساختار جدید در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: تمرکز امور مرتبط با یک رشته فعالیت درون دفتر تخصصی آن رشته فعالیت، نقطه عطف ساختار جدید است و به این صورت تمام موضوعات شامل مواد اولیه، تولید، صادرات، سرمایه در گردش و.... به صورت متمرکز و با متولی مشخصی جلو می رود.

 ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در جلسه وزیر صمت با اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران از استقبال خوب تولیدکنندگان از جشنواره فروش نوروزی در راستای همکاری با مجموعه وزارت صمت خبر داد.

وی ادامه داد : جشنواره فروش نوروزی و دیگر اقدامات در راستای تحریک تقاضا با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، بسیار مناسب بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ فروشگاه تاکنون در سطح شهر تهران در جشنواره فروش نورزوی مشارکت کرده اند، افزود: در سراسر کشور نیز تاکنون بیش از ۴۵۰ فروشگاه مشارکت داشتند و قصد داریم تا عید نوروز هزار فروشگاه را در تهران و شهرستان ها در این جشنواره فعال کنیم.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به رویکرد جدید در وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: در حوزه نساجی و پوشاک باید بسترسازی مناسب برای صادرات به خصوص صادرات به کشورهای همسایه و اوراسیا انجام شود.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها