|
کدخبر: 241818

اغراق رویترز درصادرات نفت ایران/ حق با کیست؟

شرکت تَنکِرتِرَکِرز، شرکت رهیابی محموله های نفتی در سراسر جهان در واکنش به گزارش خبرگزاری رویترز، نوشت: ««شما نمی توانید چیزی را که نمی بینید رهیابی کنید.» ما قبلا رقم ۱.۶۵ میلیون بشکه را برای صادرات نفت ایران رهیابی کرده بودیم.

صنعت اغراق رویترز درصادرات نفت ایران/ حق با کیست؟

چند روز پیش، خبرگزاری رویترز طی گزارشی اعلام کرد، برآورد شرکت‌های ردیابی نفتکش ‌ها نشان می دهد، صادرات نفت ایران برای نخستین بار در سه سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

به نوشته این گزارش، شرکت مشاوره پترو لجستیک که محموله ‌های نفت را ردیابی می کند، اعلام کرده بود صادرات نفت خام ایران در دسامبر ۲۰۲۱ به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته است اما این رقم در ژانویه به حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

رویترز به نقل از یک منبع ارشد تجاری، کاهش ۳۰۰ هزار بشکه ای در ماه دسامبر را ناشی از کمبود کشتی دانسته بود.

در همین راستا، شرکت تَنکِرتِرَکِرز که یک شرکت رهیابی محموله های نفتی در سراسر جهان است، در واکنش به این گزارش رویترز، در توئیتی نوشت: «شما نمی توانید چیزی را که نمی بینید رهیابی کنید؛ ما یک میلیون بشکه در روز را در ماه دسامبر ۲۰۱۹ و یک میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز در مارس ۲۰۲۱ رهیابی کرده بودیم.»

این توئیت شرکت تَنکِرتِرَکِرز نشان می دهد که ارقام صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از رقمی است که رویترز اعلام کرده است.

در شرایط تحریمی، ارقام صادرات نفت ایران به صورت رسمی منتشر نمی شود و ایران با روش های گوناگون محرمانه نفت خود را در بازار به فروش می رساند.

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها