|
کدخبر: 239584

سهراب فیض زاده درگفتگو با گسترش نیوز وعده داد:

اشتغال‌‌آفرینی برای ۶۵۰۰ نفر در آذربایجان شرقی

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: در مجموع با راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی، برای تعداد ۶۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد

صنعت اشتغال‌‌آفرینی برای ۶۵۰۰ نفر در آذربایجان شرقی

اکثر مسئولان شهرک‌های صنعتی ایران بر نبود زیرساخت‌های مناسب در این شهرک‌ها ، اتفاق نظر دارند. این در حالی است که به نظر می‌رسد حتی اگر دارای حق و حقوق قانونی لازم باشند مشکلات این شهرک‌ها ‌باشند، مستلزم گذر از دست‌اندازهایی است که برای فعالان این حوزه قابل پیش‌بینی نبوده است.

در ایام‌الله دهه فجر و همزمان با رونمایی‌های گسترده از توانمندی‌های شهرک‌های صنعتی امید می‌رفت مسئولان صدای این قشر از تاثیرگذاران اقتصادی را بشنوند. درباره رونمایی از جدیدترین طرح‌های شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و مشکلات آن، ‌ همچنین درباره ایجاد کسب‌ و کارهایی که توسط شهرک‌های این استان انجام شده با سهراب فیض‌زاده، معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی به گفتگو نشسته‌ایم که ماحصل‌آن را در ذیل می‌خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

سهراب فیض‌زاده، معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: «تعداد ۴۰ پروژه زیرساختی همزمان با دهه مبارک فجر در شهرک صنعتی آذربایجان شرقی افتتاح شد. همچنین ۱۱۴ طرح صنعتی با اشتغال بالغ بر ۲۴۰۲ نفر با سرمایه گذاری ۳۸۹۸۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید».

فیض زاده

وی ادامه داد:«در این ایام ۴ پروژه مهم نیز شامل ۲ مورد فاز توسعه شهرک به مساحت ۱۶۵ هکتار و ۲ پروژه زیرساختی با مبلغ ۵۱۵ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد. همچنین تاکنون ۳۶۹ قرارداد واگذاری به مساحت ۱۳۱ هکتار در شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی انجام پذیرفته است. بیشترین واگذاری در شهرک بعثت با ۳۱ هکتار بوده است. در مجموع با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی و صنعتی، برای تعداد ۶۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد».

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی به حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در این استان اشاره کرد و افزود: «حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در شرکت شهرک‌های صنعتی این استان از ابتدای سال تاکنون ۴۰ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۵۹۲ میلیون ریال بوده است».

مشکلاتی که هنوز به قوت خود باقی است

فیض‌زاده در بخش دیگری از سخنانش، مهمترین مشکل شهرک‌های صنعتی که شهرک صنعتی آذربایجان شرقی نیز از آن مستثنی نبوده را چالش‌های زیرساختی دانست و افزود: «عمده مشکلات شهرک‌های صنعتی در بحث ایجاد زیرساخت‌ها به ترتیب اولویت شامل، تامین برق و آب بوده که با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری در حال حل و فصل این موضوع هستیم».

وی درباره چالش‌های مرتبط با تامین برق مورد نیازشهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت:«به دنبال پیگیری‌های انجام یافته در راستای تکمیل زیرساخت‌های پروژه‌های صنعتی و تولیدی، بالغ بر ۲۰۰ مگاوات بر ظرفیت برقی به ظرقیت شهرک‌های صنعتی استان اضافه خواهد شد که در حال حاضر همکاری‌های لازم با شرکت برق منطقه‌ایی انجام یافته و موانع مرتفع شده است. همچنین در خصوص تامین آب این واحدهای هم اقداماتی انجام شده و در حال پیگیری هستیم».

آب و برق مشکلات لاینفک صنعتگران

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سهم ناچیزی از آب کشور در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد ادامه داد: «امیدواریم با مساعدت شرکت آب منطقه‌ایی و آب و فاضلاب این استان مشکلات تامین آب صنعت شهرک‌های صنعتی این استان به طور کامل مرتفع شود تا زمینه اشتغال‌زایی در این منطقه فراهم شده و موجبات رشد و تعالی سرمایه‌گذاری و معیشت مردم شود».

این مقام مسئول از دیگر مشکلات شهرک‌های صنعتی این استان را تامین هزینه‌های نگهداری از شهرک‌ها و نوسازی زیرساخت‌های اجرا شده در شهرک‌های قدیمی دانست و افزود: «پیش از این قرار بود هزینه‌های یاد‌شده از محل ارزش افزوده و درصدی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اخذ شود که متاسفانه به رغم پی‌گیری‌های انجام شده هنوز به نتیجه قابل‌توجهی دست نیافته‌ایم».

فیض‌زاده در پایان با اشاره به اینکه براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مقرر شده بود که قیر رایگان برای آسفالت معابر اختصاص یابد اظهار کرد: «متاسفانه این امر تا به امروز محقق نشده و این شرکت با وجود مشکلات عدیده مالی نسبت به آسفالت و یا اجرای نواقصات خیابان‌سازی در حد بضاعت اقدام کرده است».

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها