|
کدخبر: 236396

رشد ۳۰۰ درصدی اجرای پروژه های عمرانی در این استان

علی رسولیان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هدف ما حمایت از تولید کنندگان است، اما مسائل مالی در این راه تأثیرگذار است. به‌ عنوان مثال، بودجه استانی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی ۳۰۰ میلیارد تومان هم نمی‌شود، با این حال ۲۵۰ پروژه عمرانی در این استان درحال انجام است که این نشان‌ دهنده رشد ۳۰۰ درصدی است.

صنعت رشد ۳۰۰ درصدی اجرای پروژه های عمرانی در این استان

علی رسولیان روز شنبه (دوم بهمن ماه) با بیان این مطلب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز افزود: سیاست این وزارتخانه بر شفاف سازی، کاهش بروکراسی، اصلاح ساختار و افزایش حمایت‌ها از فعالان اقتصادی کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان، امسال شش هزار و ۸۰۰ هکتار زمین جدید برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تأمین کردیم، که این رقم در سال گذشته تنها یک هزار و ۴۰۰ هکتار بوده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از اجرای بیش از دو هزار پروژه عمرانی زیرساختی با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

رسولیان ادامه داد: طرح آمایش سرزمین نیز با تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها درحال انجام است که بر اساس آن، برای هر استان متناسب با ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مزیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی همچنین احیاء واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی فعال را از جمله برنامه‌های مهم و اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای صیانت از سرمایه گذاری‌های انجام شده در اقتصاد کشور عنوان کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که استان آذربایجان شرقی از منابع طبیعی و سرمایه‌های انسانی توانمندی در بخش صنعت و معدن برخوردار است، اظهار داشت: کارآفرینان و نخبگان صنعتی این استان نه‌تنها در داخل استان بلکه در کل کشور نیز تأثیرگذار هستند و باید از این ظرفیت بالا استفاده شود.

رسولیان تأکید کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران علی‌رغم مشکلات مالی جدی، موظف است تا کسری زیرساخت‌ها از جمله زمین، آب، برق و گاز و همچنین رضایت فعالان اقتصادی را در شهرک‌های صنعتی تأمین نماید.

وی همچنین از حمایت‌های پدرانه نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز از رونق تولید و تجارت در استان آذربایجان شرقی قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان این‌که مجاهدت فقط در میدان نبرد نیست، گفت: حمایت از تولید کنندگان و سرمایه ‌گذاران در راه افزایش تولید داخلی، خود یک نوع مجاهدت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید حامی و پشتیبان تولید کنندگان باشد و از اهل تولید و سرمایه حمایت کند.

وی با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی ظرفیت‌ها و پتانسیل بالایی در توسعه تولید داخلی در همه زمینه‌های صنعتی و معدنی دارد، اضافه کرد: به‌عنوان نمونه، کارخانه کاشی تبریز در سطح جهانی مایه افتخار است.

ولی - فقیه

امام جمعه تبریز ادامه داد: مقام معظم رهبری ۱۱ سال پیش درخصوص اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی بیاناتی داشتند که اگر مورد توجه می‌بود، مشکلات امروز وجود نداشت.

آل هاشم با تأکید بر این‌که بانک‌ها باید تسهیلات با کارمزد کم به تولید کنندگان بدهند، اظهار داشت: باید تولید داخلی را جدی بگیریم و فرهنگ مصرف تولید داخلی را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: راه نجات اقتصاد کشور این است که به مردم واگذار شود؛ چرا که اقتصاد اگر دولتی باشد، سبب ضرر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان برای رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی و واگذاری کارخانجات به افراد شایسته، خواستار تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و قضایی با وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها