|
کدخبر: 177071

خودروی لاکچری کیا که محو آن می‌شوید!

چند هفته پیش، کیا با انتشار چند تصویر بیرونی، نسخهٔ فیس‌لیفت سدان پرچم‌دار خود یعنی K۹ را معرفی کرد

صنعت خودروی لاکچری کیا که محو آن می‌شوید!

چند هفته پیش، کیا با انتشار چند تصویر بیرونی، نسخهٔ فیس‌لیفت سدان پرچم‌دار خود یعنی K۹ را معرفی کرد و حالا نمای داخلی آن‌را نشان داده است. مهم‌ترین تغییر K۹ در این قسمت تجهیز به نمایشگر بزرگ‌تر ۱۴.۵ اینچی است که جایگزین نمونهٔ ۱۲.۳ اینچی قبلی شده است. علاوه بر این، برای نخستین بار در این خودرو سیستم احراز هویت از طریق اثرانگشت هم ارائه شده است. این سیستم که پیش‌ازاین در محصولات جنسیس و هیوندای ارائه شده بود، امکان ایجاد چند پروفایل شخصی را فراهم می‌کند و هنگامی‌که اثرانگشت شناسایی شود، خودرو به‌طور خودکار تنظیمات سیستم تهویه و موقعیت صندلی راننده را تنظیم می‌کند.

علاوه بر این، آینه‌های جانبی در تنظیمات از پیش تعیین‌شده قرار می‌گیرند و صفحه آمپر هم به طرح موردنظر راننده تغییر پیدا می‌کند. با اثرانگشت همچنین بدون نیاز به کارت‌بانکی امکان پرداخت‌های مالی از طریق سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم وجود خواهد داشت. در همین حال، K۹ جدید حالا از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور هم برخوردار شده که بهبود صفحه‌نمایش مرکزی و نمایشگر سربالا را به دنبال خواهد داشت. برای این سدان پرچم‌دار یک اپلیکیشن برای نصب روی گوشی‌های هوشمند نیز طراحی شده که امکان باز کردن درها و روشن کردن خودرو از راه دور و همین‌طور بررسی محیط اطراف را فراهم می‌کند.

فیس‌لیفت K۹ به مجموعهٔ گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده مجهز شده است که ازجملهٔ آنها می‌توان به پیش‌بینی تعویض دنده بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط رادار و دوربین‌ها اشاره کرد. کیا همچنین با استفاده از شیشه‌های عایق صوتی بهتر، کابین پرچم‌دار خود را ساکت‌تر کرده و با استفاده از تزئینات چوبی و تودوزی شیک‌تر، نمای لوکس‌تری به آن بخشیده است. فروش کیا K۹ مدل ۲۰۲۲ از ۳ ژوئن در کره جنوبی با قیمتی از ۵۱ هزار دلار برای نسخهٔ پایه تا ۶۸ هزار دلار برای بالاترین تیپ آغاز می‌شود.

 

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها