|
کدخبر: 170758

فراخوان بزرگ شرکت هیوندای

هیوندای ۲۷۷ هزار وسیله نقلیه بیشتر را برای جلوگیری از خطر آتش سوزی فرا خواند.

خودرو فراخوان بزرگ شرکت هیوندای

دو فراخوان جدید هیوندای شامل مدل‌هایی مانند سانتافه اسپورت ۲۰۱۳-۲۰۱۵ و  الانترا ۲۰۱۹-۲۰۲۰ است. فراخوان سانتافه اسپورت مختصراً مربوط به داخل ترمز ضد قفل باشد که می‌تواند باعث آتش سوزی موتور شود.

فراخوان الانترا ، ولستر و کنا مربوط به حلقه‌های پیستون نامناسب است که می‌تواند باعث آتش سوزی موتور می شود. هیوندای با دو فراخوان جدید که شامل سانتافه اسپرت، الانترا، کونا و ولستر است، وسایل نقلیه بالقوه آسیب دیده را به لیست مدل‌های خود با افزایش خطر آتش سوزی اضافه می‌کند. تعداد کل وسایل نقلیه بالقوه متضرر در ایالات متحده ۲۷۷ هزار و  ۴۵ است.

اولین فراخوان مربوط به کراس اوور سانتافه اسپورت ۲۰۱۳–۲۰۱۵ است که براساس NHTSA حدود ۱۵۱ هزار و  ۲۰۵ دستگاه احتمالاً تحت تأثیر قرار گرفته اند. این برای نقص در سیستم ترمز است که می‌تواند باعث نشت مایعات شکسته به ماژول ABS شود، که احتمالاً منجر به کوتاه شدن برق می‌شود و می‌تواند خطر آتش سوزی موتور را افزایش دهد. 

فراخوان دوم ۱۲۵ هزار و ۸۴۰ واحد از جمله خودروهای مدل‌های هیوندای الانترا ۲۰۱۹-۲۰۲۰،کنا  ۲۰۱۹-۲۰۲۰ و ولستر ۲۰۱۹-۲۰۲۱ را تحت تأثیر قرار می‌دهد که مجهز به موتور ۲.۰ لیتری چهار خطی هستند. این موتور‌ها ممکن است دارای حلقه‌های روغن پیستون با حرارت نادرست باشند، که می‌تواند باعث نشت روغن بر روی اجزای گرم اگزوز شود. صاحبان وسایل نقلیه آسیب دیده در ماه ژوئن نامه دریافت می‌کنند و نمایندگی‌ها آماده هستند تا در موارد خاص موتور را تعویض کنند.

هیوندای و کیا دو خودروساز کره‌ای صد‌ها هزار خودرو را برای مسائل مشابه فراخوانده اند. چندین مدل هیوندای جنسیس و کیا به دلیل وجود مشکلات احتمالی مایع ترمز و برق کوتاه، فراخوانده شده اند. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر