|
کدخبر: 168858

امضای تفاهمنامه طرح تام با حضور وزیر

امروز سه شنبه تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک تجارت با حضور وزیر صمت امضاء و عملیاتی شد.

 این تفاهم نامه دومین تفاهم نامه در چارچوب طرح تام است که در راستای تامین مالی واحدها و پروژه های دارای اولویت بخش صمت منعقد می گردد.

در راستای این تفاهم نامه از محل جذب منابع واحدهای اصلی سازمان های تابعه(ایمیدرو) ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحد ها و پروژه‌های اولویت دار قرار گیرد.

نرخ سود تسهیلات پرداختی از محل این منابع و تفاهم نامه ها بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود و از منابع ایجاد شده حداقل حدود ۳۰ درصد برای سرمایه ثابت و تکمیل و راه اندازی پروژه ها و طرح ها و رشد سرمایه گذاری در کشور و ۷۰ درصد نیز برای تامین سرمایه در گردش واحدها اختصاص خواهد یافت.

این میزان اعتبار توسط ایمیدرو در ۳ مرحله و ظرف مدت ۲ سال پرداخت خواهد شد که مطمئناً در رشد و توسعه صنعتی و معدنی مثمر ثمر واقع می شود.

شایان ذکر است که از جمله برنامه های عملیاتی شده وزارت صمت بهره مندی از ظرفیت های مالی بنگاه‌های اصلی سازمان های تابعه وزارتخانه نزد شبکه بانکی می‌باشد.

از طریق تمرکز این منابع و گردش مالی آنها در بانک های منتخب و استفاده اهرمی از این منابع جهت تلفیق با منابع داخلی هر بانک، تامین مالی واحدها و پروژه های دارای اولویت بخش صنعت و معدن بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

گفتنی است که سال گذشته (۱۳۹۹) در اولین قدم برای فعال شدن موضوع طرح تام، تفاهم نامه‌ای با بانک صنعت و معدن به منظور تجهیز ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع برای پرداخت تسهیلات به اولویت های بخش منعقد شده و تاکنون ۱۴۴ واحد و یا پروژه در مسیر دریافت این تسهیلات قرار گرفته‌اند.

به منظور مدیریت بهینه این منابع و تحقق برنامه های وزارت صمت و هدایت منابع به سمت تامین نیاز مالی واحدها و پروژه های دارای اولویت، فرآیند سیستمی پرداخت این تسهیلات در سامانه وزارت صمت به آدرس www.behinyab.ir پیاده سازی و عملیاتی شده است، متقاضیان تسهیلات در قالب طرح تام می توانند نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند تا در صورت انطباق با کدهای آیسیک اولویت های وزارت صمت، درخواست ها به بانک عامل ارجاع شده و فرآیند بررسی، تکمیل مدارک، تصویب و پرداخت تسهیلات صورت پذیرد.

همچنین با دریافت فهرست واحدها و پروژه های مرتبط با برنامه ها و اولویت های وزارت صمت از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها، معاونت امور صنایع، معاونت امور معادن و صنایع معدنی، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نیز سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، مراحل ثبت درخواست و پیگیری فرآیند پرداخت تسهیلات به آنها در سامانه بهین یاب بارگذاری خواهد شد.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها