|
کدخبر: 151952 شروین اشیدری

وزیر صمت در افتتاحیه خط تولید ترمز تارا:

خودروسازان مخالف انحصار هستند

رزم حسینی گفت: در بخش قطعات ما دنبال مجموعه سازی قطعات هستیم. بخش خصوص باید قطعاتی بسازد که برای همه خودروسازان قابل استفاده باشد. نباید انحصار ایجاد شود. در نتیجه قیمت تمام شده کاهش پیدا خواهد کرد.

صنعت خودروسازان مخالف انحصار هستند

علیرضا رزم حسینی در مراسم افتتاحیه خط تولید بوستر ترمز تارا گفت: ایران باید موفق شود در عرصه خودرو حرف برای گفتن در منطقه داشته باشد. از چند ماه قبل  خودروسازان و بخش خصوصی شروع به مطالعه و همکاری مشترک برای افزایش تولید خودرو کردند.سیاست وزارت صمت حمایت از خودروسازان داخلی است از این رو موظف هستیم از همه خودروسازان داخلی حمایت کنیم و حمایت ما منحصر به یک خودروساز نیست بلکه اگر همه خودروسازان داخلی برای تولید محصول تلاش کنند، قطعا از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بخش قطعات ما دنبال مجموعه سازی قطعات هستیم. بخش خصوص باید قطعاتی بسازد که برای همه خودروسازان قابل استفاده باشد. نباید انحصار ایجاد شود و در نتیجه قیمت تمام شده کاهش پیدا خواهد کرد. 

رزم حسینی افزود:۲ هزار قطعه ساز داریم و این تعداد باعث افزایش تولید می‌شود البته یکی از مشکلات در صنعت قطعه و خودرو، قیمت تمام‌شده بالاست که به هزینه سربار تولید باز می‌گردد و موجب ضرر خودرو سازان شده است. یکی از برنامه های تعمیق داخلی سازی کاهش ارزبری است. ما باید نسبت به اصلاح ساختار خودروسازی اقدام کنیم.

وزیر صمت اظهار کرد: امروز قطعه سازان حدود هزار میلیارد تومان طرح، افتتاح کردند که این نشان از نزدیک شدن به جهش تولید و افزایش تولید دارد. شرکت‌های خارجی قطعه ساز، طبق ضوابطی که داریم می‌توانند با قطعه سازان داخلی همکاری کنند و آن هم در نظر گرفتن منافع داخلی است.

وی در پایان گفت: ما به شدت مخالف انحصار خودروسازی هستیم. خودروسازان هم این مورد را اعلام می‌کنند و می خواهند رشد کنند. همچنین ما مخالف قیمت دستوری هستیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها