|
کدخبر: 66771

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگوی اختصاصی گسترش‌نیوز به حضور معدنی‌ها در فولادسازی نظر می‌دهد؛

این روند صد‌درصد اشتباه است و باید اصلاح شود

عظیمیان با بیان این موضوع که معادنی که در زنجیره تولید هستند اگر وارد حلقه تولید فولاد شوند، برای کل زنجیره معدنی‌ها مشکل ایجاد می‌کنند، گفت: این روند صد درصد اشتباه است و باید اصلاح شود، معدنی‌ها معدنی باشند و فولادی‌‌ها فولادی.

گسترش‌‌نیوز: معدن و صنایع معدنی بعد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران به عنوان موضوعی که خلاء‌های ناشی از کاهش فروش نفت را پر می‌کند بر روی میز سیاست‌مداران ایران قرار گرفت.

دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت، به عنوان متولی معدن و صنایع معدنی تلاش خود را برای تسریع و توسعه فعالیت‌های معدنی انجام می‌دهد. امروز برخی معدنی‌ها به دنبال ایجاد واحدهای فولاد‌سازی هستند و این موضوع واحد‌های فولاد ساز را با چالش تامین مواد اولیه مواجه کرده است. که از این بین می‌توان به فولاد هرمزگان، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد خراسان اشاره کرد. برخی از این واحد‌ها برای در امان ماندن از کمبودهای احتمالی به خرید معادن روی آورده‌اند. ایجاد توازن میان بخش‌های مختلف زنجیره تولید از جمله مهم‌ترین مطالبات فعالان عرصه صنایع معدنی از دولت است به این شکل که هر حلقه از زنجیره در تخصص خودهستند.

azimiyan222.JPG

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اهمیت حضور معدنی‌ها در بخش تخصصی خود در گفت‌وگو با گسترش‌‌نیوز اظهار کرد: ما به عنوان واحد‌های فولادی برای حفظ تولید و توسعه صادرات نیازمند مواد اولیه هستیم. این مواد اولیه توسط واحد‌های معدنی تامین می‌شود. هر گونه حرکت معدنی‌ها به سمت تولید فولاد یعنی کاهش عرضه مواد اولیه و این کاهش بر میزان تولید واحدهای فولادسازی تاثیر‌گذار است.

وی با اشاره به میزان تولید فولاد مبارکه اصفهان گفت: ما سهم ۵۰ درصدی فولاد ایران را داریم و باید این بازار را حفظ کنیم. ما باید سودآوری فولاد مبارکه را نسبت به سال قبل بیشتر داشته باشیم و در کنار آن توسعه نیز داشته باشیم.

عظیمیان در پاسخ به این پرسش که آیا برای تهیه مواد اولیه به فکر خرید معدن جدید نیستید، گفت: به دلیل مشکلاتی که در تامین مواد اولیه وجود دارد به دنبال این هستیم که معادنی را به‌دست بیاوریم و مستقیم وارد موضوع استخراج و تامین مواد اولیه شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه‌ میزان هزینه برای خرید معدن در نظر گرفته‌‌اید و معدن کدام منطقه مد نظر شماست، گفت این موضوع بسیار بکر است و برای اینکه‌ در کدام منطقه چه معدنی بخریم در حال مطالعه هستیم.

این مدیرعامل فولادی کشور با بیان این موضوع که معادنی که در زنجیره تولید هستند اگر وارد حلقه تولید فولاد شوند، برای کل زنجیره معدنی‌ها مشکل ایجاد می‌کنند، گفت: این روند صد درصد اشتباه است و باید اصلاح شود، معدنی‌ها معدنی باشند و فولادی‌‌ها فولادی.

وی در پاسخ به این پرسش که راهکار حل این موضوع را چه می‌دانید، گفت: دولت باید این موضوع را در کنترل داشته باشد. ما از دولت تقاضا داریم تعادل را در زنجیره معدن و صنایع معدنی ایجاد کند.

وی در پاسخ به نظر برخی که به دنبال توسعه صادرات مواد خام معدنی هستند، گفت: برای توسعه صادرات باید قانونی وجود داشته باشد مبنی بر این‌که مواد اولیه واحد‌های تولیدی داخلی اول تامین شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها