|
کدخبر: 43106

مدیرعامل فولاد مبارکه در گفت‌وگوی اختصاصی با گسترش نیوز:

از دانش‌بنیان‌ها دعوت کردیم با فولاد مبارکه همکاری کنند

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: با توجه به اهمیت دانش‌بنیان‌ها ما در ریسک ایده پردازی پروژه‌های دانش‌بنیان شریک شویم و فکر می‌کنم این بهترین راه برای ارتقای دانش‌بنیان‌ها باشد.

گسترش نیوز: جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با محوریت بومی‌سازی و ارائه فرصت‌ها، برای نخستین بار در ایران برگزار شد، این رویداد توسط انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران تدارک دیده شد تا تمام توانمندی‌ها و نیاز‌ها در یک محیط جمع شده و به اشتراک گذاشته شود.

azimiyan.jpg

دانش‌بنیان‌ها یکی از مهم‌ترین محورهای این رویداد ملی فولاد هستند. شرکتی همچون فولاد مبارکه مطرح کرد با توجه به اهمیت دانش‌بنیان‌ها در ریسک ایده پردازی پروژه‌های دانش‌بنیان شریک می‌شود. در ارتباط با اهمیت و دلایل برگزاری نمایشگاهی فولادی با محور بومی‌سازی در حاشیه جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد گفت‌وگویی با حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانیم:

دلیل برگزاری جشنواره و نمایشگاهی توسط خود فولادی‌ها چیست؟

مشکلاتی که در زمینه صنایع فولادی وجود داشت ما تولید‌کنندگان فولاد را به این فکر انداخت تا از توان داخلی استفاده کنیم، این جشنواره و نمایشگاه تدارک دیده شد تا تمام نیاز‌ها ارائه شود و تمام توانمندی‌ها طلبیده و به اشتراک گذاشته شود. اگر قبلا مواد، قطعه و یا تجهیزاتی همچون کاتالیست‌ها در کشور تولید شده، شرکت‌های فعال فولادی در جای دیگری دنبال آن نگردند، آن را از منابع داخلی تهیه کنند.

مهمترین دستاوردی که جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد برای صاحبان صنایع فولادی و دانش‌بنیان‌ها فراهم آورده، چیست؟

مهمترین دستاورد این نمایشگاه این است که اگر محصولی در کشور تولید نمی‌شود، این نیازمندی به تمام تولید کنندگان، سازندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان، همه گروه‌های دانشی، مراکز تحقیقات، ارائه شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید آن برنامه‌ریزی کنند.

فولاد مبارکه با چه هدفی در این جشنواره و نمایشگاه شرکت کرده است؟

مهمترین فعالیت فولاد مبارکه در این جشنواره و نمایشگاه این است که همه نیازهای فولادی خود را که از خارج از کشور تهیه می‌کند، روی سایت و غرفه خود رائه کرده است. ما از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان نیز دعوت کرده‌ایم اگر فکر می‌کنند در بومی‌سازی و تولید بخشی از محصولات می‌توانند به ما کمک کنند، به غرفه فولاد مبارکه بیایند.

سالانه نمایشگاه‌های مختلفی در زمینه فولاد برگزار می‌شود، فرقی که نمایشگاه ملی فولاد با سایر نمایشگاه‌هایی از این دست دارد، چیست؟ مهم‌ترین تحولی که در صنعت فولاد کشور رخ داده است را چه می‌دانید؟

فرقی که این نمایشگاه با نمایشگاه‌های قبلی دارد این است که قبلا اگر شخص و یا شرکتی در خصوص تولید یک محصول ادعایی داشت، به خود فولاد مبارکه این محصول را ارائه می‌کرد، ما در آزمایشگاه توسط متخصصین خود شرکت فولاد مبارکه آن را مورد بررسی قرار می‌دادیم و اگر شاخص‌های مورد نظر ما را داشت به همکاری با آن شرکت می‌پرداختیم و قرارداد همکاری امضا می‌کردیم.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران به آن اذعان می کنم تحولی است که در انتخاب محصول انجام شده است. اگر یک هیات ژوری و علمی محصولی را تایید کند، ما بر اساس این تایید با شرکت تولید‌کننده قرارداد می‌بندیم و از پروژه حمایت مالی می‌کنیم، در ریسک این پژوهش مشارکت می‌کنیم که این شرکت‌ها بتوانند تولیدات بیشتری داشته باشند.

دلیل اهمیتی که در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد به شرکت‌های دانش‌بنیان شده است، چیست؟

علم و ثروت یک مقدار باهم فاصله دارند، جایی که دانش وجود دارد ممکن است ثروت کافی نباشد و این باعث می‌شود بسیاری از این ایده‌ها مکتوم بماند و زمینه و یا میدانی برای بروز نداشته باشد. امیدواریم که فولاد مبارکه بتواند زمینه بروز دانش و ابتکار را برای کسانی که توان علمی در صنایع فولادی دارند، فراهم کند و در هماهنگی با واحد های تولیدی فرصتی را فراهم کند تا این توان در داخل کشور مورد استفاده فرار گیرد.

در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را در معرض دید شرکت‌های فولادی و بازدیدکنندگان قرار داند، شما از این محصولات بازدید کردید، توان علمی دانش‌بنیان‌های معدنی کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شرکت‌های دانش‌بنیان توان خوبی در زمینه فعالیت در صنایع فولادی و معدنی را دارند. حرکت هایی که در سطح جامعه در تمام شقوق صنعت انجام شده است، نشان دهنده این موضوع است، تا کنون این شرکت ها از خود توانمندی بالایی ارائه کرده اند، ما هم به طور عینی این توانمندی را با تولیدات و ایده هایی که د در کارخانه فولاد مبارکه ارائه داده اند، لمس کرده‌ایم. دانش‌بنیان‌ها قطعا توان این را دارند که با فولاد مبارکه و شرکت‌های فولادی کار کنند.

فولاد مبارکه به عنوان یکی از قطب‌های صنعت فولاد کشور چه حمایتی برای ارتقا و پیشرفت سطح علمی دانش‌بنیان‌ها دارد؟

با توجه به اهمیت دانش‌بنیان‌ها ما در ریسک ایده پردازی پروژه‌های دانش‌بنیان شریک شویم و فکر می‌کنم این بهترین راه برای ارتقای دانش‌بنیان‌ها باشد.

گفتنی است: جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از دوشنبه ۱۷ آغاز به کار کرده است و تا ۲۰ دی ماه ۹۷ در محل نمایشگاه‌های برج میلاد دایر است. در این نمایشگاه دستاوردهای صنعت فولاد در حوزه بومی‌سازی ارائه می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها