|
کدخبر: 42610

در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران رونمایی می‌‌شود:

دستاوردی در جهت توسعه صنعت فولادی

بخش خصوصی و دولت باید سعی کنند در راستای تقویت تولید ملی گام بردارند.اگر هر بخش جداگانه در این مسیر گام نهد بدون تردید موفق نخواهد شد. دولت باید در راستای برداشتن موانع تولید و همواره کردن مسیر صادرات تلاش کند و بخش ‌خصوصی نیز با تمام توان در زمینه تولید حرکت کند.

گسترش نیوز: بسیاری از تولیدکنندگان داخلی بر این باورند که می‌توانند نیازهای داخل کشور را با تکیه بر دانش نخبگان داخل کشور، تولید و تامین کنند اما این مهم زمانی امکان‌پذیر خواهد شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت، زمینه‌ها و شرایط را برای ظهور و بلوغ تولیدکنندگان داخلی فراهم کند.

folad_95042.jpg

برخی فعالان اقتصادی، بر این باورند که برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد برای نشان دادن آخرین دستاوردهای صنعت فولاد در زمینه بومی‌سازی، می‌تواند در توسعه و بازاریابی این صنعت تاثیرگذار باشد چراکه دیگر تولیدکنندگان از نزدیک با آخرین فناوری‌های جدید آشنا می‌شوند و می‌توانند از تولیدات داخلی در زمان تحریم‌ها بهره بگیرند

استقبال خوب بازارهای داخلی

همچنین در این زمینه، مهدیه علایی، کارشناس فروش و بازاریابی شرکت پیشگامان صنایع آسیا، در گفت‌وگو با روزگار معدن، بیان کرد: شرکت ما اقدام به تولید قطعات کمپرسورها و بویلرهای حرارتی برای احیای تولید فولاد می‌کند. درگذشته، شرکت ما محدود به کار بازرگانی بود اما چندسالی است که در زمینه مهندسی، ساخت و تولید نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم و این قطعات را تولید می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، شرکت پیشگامان صنایع آسیا، یک ماشین آزمون خواهد آورد که با کمک آن کیفیت تولیدات شرکت سنجیده خواهد شد.همچنین یک قطعه فولادی را برای تولیدکنندگان بازسازی کردیم و آن را در نمایشگاه به نمایش خواهیم گذاشت.

موفق در صادرات به کشورهای خارجی

علایی بااشاره به استقبال بازارهای داخلی از محصولات شرکت، بیان کرد: محصولات ما از سوی شرکت فولادمبارکه اصفهان، شرکت فولاد خوزستان و شرکت فولاد ارفع خریداری می‌شود اما تا امروز موفق به صادرات محصولات خود به کشورهای خارجی نشده‌ایم چراکه رقیب خارجی ما شرکت بزرگی است و به این سادگی نمی‌توان با آن رقابت کرد. این کارشناس شرکت پیشگامان صنایع آسیا، در ادامه درباره انتظار بخش ‌خصوصی از دولت برای توسعه بخش صادرات، بیان کرد: در این مسیر مشکلات زیادی پیش‌روی تولیدکنندگان است، نخست اینکه مشتریان خارجی باید به تولیدات ما اعتماد کنند و این مهم زمانی میسر خواهد شد که ما بتوانیم عیب‌ها را شناسایی و برای حل آنها تلاش کنیم.

نبود نقدینگی کافی اصلی‌ترین معضل تولیدکنندگان

به گفته وی، بخش‌ خصوصی از دولت به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار دارد که از آنها حمایت مالی شود. در شرایط فعلی اقتصاد کشور، نبود نقدینگی کافی به یکی از اصلی‌ترین معضلات تولیدکنندگان داخلی تبدیل شده است. علایی در ادامه خاطرنشان کرد: برای ادامه روند تولید در کشور، ما نیازمند یک‌سری مواد اولیه هستیم که این مواد از خارج وارد می‌شود.سال گذشته، اعمال تحریم‌ها علیه ایران را پیش‌بینی می‌کردیم. از این‌رو انبارهای خود را تجهیز کردیم.درحال‌حاضر انبار ما شرایط خوبی دارد اما این اوضاع چندان نمی‌تواند ادامه‌دار باشد. بدون تردید در سال‌های آینده با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.

منبع: روزگار معدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها