|
کدخبر: 310477

نقش آفرینی تجلی در توسعه صنعتی غرب کشور

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در تلاش است تا با حضور در پروژه‌های اقتصادی، سرعت توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی را چند برابر کند.

صنعت و معدن نقش آفرینی تجلی در توسعه صنعتی غرب کشور

به گزارش می‌متالز، شرکت پروژه‌محور «تجلی» که در حال حاضر در بسیاری از پروژه‌های مهم معدنی حضور دارد، در پروژه گندله‌سازی یکی از نقش‌آفرینان اصلی در مجموعه صبا امید غرب خاورمیانه است.

پروژه گندله‌سازی شرکت صبا امید غرب خاورمیانه با پیشرفت ۵۳ درصدی در اوایل سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد. مالکیت «تجلی» در این شرکت ۳۰ درصدی است. پروژه گندله‌سازی می‌تواند حضور تجلی در غرب کشور را افزایش دهد.

نگاهی به برنامه‌های صبا امید غرب خاورمیانه نشان می‌دهد، تجلی در مسیر خوبی برای افزایش حضورش در غرب کشور برنامه‌ریزی کرده است.

«تجلی» با سرمایه‌گذاری در این مجموعه به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در استان کردستان است که بی‌شک با نگاهی به توسعه صادرات به کشور عراق در دستور کار قرار گرفته است و با بررسی و رصد شرایط بازار سعی بر آن داشته تا این سرمایه‌گذاری ایمن و مطمئن باشد.

پروژه گندله‌سازی صبا امید غرب خاورمیانه با ظرفیت ۱ میلیون تنی برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم به همراه دارد. این موضوع نشان می‌دهد تجلی یک تیر و چند نشان را هدف گرفت است، یعنی با نگاه توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی را هم در منطقه محقق می‌کند که دستاورد مهمی برای منطقه خواهد بود.

«تجلی» در تلاش است تا با ورود به پروژه‌های اقتصادی، تولید اشتغال‌آفرین را محقق کند، اتفاقی که در پروژه گندله‌سازی بیجار صورت می‌گیرد.

اما موضوع دیگری که «تجلی» به صورت غیرمستقیم در آن سهیم است، صنعتی شدن استان کردستان است. استان کردستان در مسیر صنعتی شدن در حرکت است که یکی از پروژه‌های حاضر در آن پروژه‌های شرکت صبا امید غرب خاورمیانه است. سرمایه‌گذاری «تجلی» در این مجموعه گامی است در راستای صنعتی شدن و افزایش اشتغال استان که در نهایت می‌تواند سهم صادراتی آن را افزایش دهد.

با توجه به اینکه پروژه‌های در دستور کار این شرکت با در نظر گرفتن تامین مواد اولیه بوده و زیرساخت‌های لازم در حوزه برق و آب نیز به صورت موازی در حال تکمیل است، پس نگرانی چندانی برای آینده ذهن سهامداران را مشغول نمی‌کند. این یکی از اصلی‌ترین اقدامات در عملکرد «تجلی» است. این شرکت با بررسی‌های تمامی جوانب وارد پروژه‌هایی می‌شود که بتواند سوددهی آن را برای سهامدارانش تضمین کند.

از سویی دیگر تبدیل شدن این استان به یکی از قطب‌های فولادی کشور، می‌تواند نقش‌آفرینی «تجلی» در توسعه زنجیره ارزش فولاد را افزایش دهد.

اما آن چیزی که با نگاه به حضور «تجلی» در این پروژه یا دیگر پروژه‌ها به چشم می‌خورد، رصد دقیق طرح‌ها از نگاه سودآوری و بررسی بازار پیش رو است و این موضوع می‌تواند حمایت سهامداران از «تجلی» را افزایش دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها