|
کدخبر: 270622

کاربرد لوله کاروگیت + جدول مشخصات وزنی لوله ها

لوله کاروگیت چیست؟ از آن برای چه مصارفی استفاده می ‌شود؟ چرا استفاده از این لوله این قدر در کار های مهندسی اهمیت دارد؟ بسیاری از پیمانکاران و مهندسان مشاور لوله کاروگیت را مناسب ‌ترین انتخاب برای انجام پروژه های فاضلابی و انتقال سیالات می دانند. اما بزرگترین دلایل مناسب بودن این نوع از لوله چیست؟

داشتن استحکام و دوام در مقابل فشار های خاک و سایر عوامل محیطی، عدم خراب شدن و از بین رفتن جدار لوله، طراحی مناسب برای پیشگیری از نشت از مهمترین دلایل محبوبیت لوله کاروگیت است. این لوله ها به دلیل انعطاف فوق‌العاده زیاد خود در کارهای آبیاری و زهکشی در روستاها نیز استفاده می ‌شود. رنگ های این لوله ها باعث شناسایی آن ها توسط مهندسان می شود. برای شناسایی این لوله ها مهندسان از روش ‌های خاصی استفاده می ‌کنند.

 

نحوه تعیین قیمت لوله های کاروگیت

برای تعیین قیمت لوله کاروگیت باید به عوامل مختلفی توجه کرد مهمترین این عوامل شامل موارد زیر است:

  • مقدار خالص بودن ماده اولیه تاثیر زیادی در قیمت لوله کاروگیت دارد.

  • وزن نیز عامل مهمی در قیمت است طبیعتاً هرچه وزن بیشتر باشد قیمت نیز بالا تر است.

  • میزان فشار وارده به لوله کاروگیت نیز تاثیر بسیار زیادی در قیمت آن دارد.

  • هرچه متراژ بیشتر باشد، قیمت لوله نیز بالا تر است.

  • نوسانات بورس و ارز تاثیر زیادی روی قیمت دارد.

  • میزان سود شرکت تولید کننده نیز تاثیر زیادی روی قیمت دارد.

  • هزینه ‌های اولیه مانند هزینه حمل از مهمترین هزینه‌ ها در تعیین قیمت مواد اولیه است.

انواع لوله های کاروگیت ارزان

لوله کاروگیت دارای دو نوع ارزان و گران است. انتخاب لوله کاروگیت ارزان با توجه به کاربرد آن انجام می شود. در صورتی که برای مصارف دیگر غیر از کارهای فاضلابی به لوله‌های کاروگیت نیاز داشته باشید باید از لوله های کاروگیت ارزان استفاده نمایید. لوله کاروگیت ارزان بیشتر برای ایجاد مسیر انتقال آب روی زمین، مخزن آب انبار و... استفاده می شود.

مشخصات لوله کاروگیت

آشنایی با مشخصات لوله کاروگیت برای پیمانکاران و مهندسان مشاور بسیار الزامی است. برای ساخت این لوله ها از مواد پلی اتیلن استفاده می شود. این نوع از لوله استفاده زیادی در انجام کارهای فاضلابی و انتقال مایعات و سیالات دارد. انتخاب لوله کاروگیت نسبت به سایر لوله ها برای انجام کارهای مهندسی آب عاقلانه‌ تر است. سایز و اندازه متفاوت این نوع از لوله باعث شده تا بتوان آن را در مکان های مختلف به کار برد. استحکام و دوام فوق العاده زیاد این لوله باعث شده تا مهندسان آن را برای استفاده در مکان های مختلف قابل استفاده بدانند. چگالی زیاد این لوله ها باعث شده تا در برابر عوامل آسیب رسان محیطی مقاومت زیادی از خود نشان دهند. طراحی این لوله ها بسیار با محیط اطراف سازگار می باشد. لوله کاروگیت قطر های مختلفی دارد، که مشاوران و پیمانکاران با توجه به نوع استفاده خود، قطر مورد نظر را انتخاب می کنند.

 

 

جوشکاری لوله کاروگیت

جوشکاری لوله کاروگیت به روش های زیر انجام می شود:

  • روش اتصال حرارتی:

در این روش همانطور که از نامش پیداست از حرارت استفاده می شود. در این روش در درجه اول از حرارت برای آب شدن و باز شدن لبه های لوله ها استفاده می شود. به محض آب شدن، لبه های این لوله ها به سرعت به یکدیگر اتصال پیدا می کنند.

  • جوش الکتروفیوژن:

این روزها از این روش نسبت به سایر روش ها بیشتر استفاده می شود. این روش اتصال نسبت به سایر روش ها ایمنی بیشتری دارد. بیشتر مهندسان مشاور و پیمانکاران از این روش برای جوش استفاده می کنند. مهمترین دلیل استفاده و محبوبیت این روش سرعت بسیار بالای آن است. در حقیقت استفاده از این روش سرعت انجام کارهای مهندسی را بالا می برد.

  • روش جوش اکستروژن

در این روش از یک دستگاه مخصوص استفاده می شود. شیوه کار به این طریق است که دور تا دور لبه ها آب شده و سپس با استفاده از یک دستگاه مخصوص به این لوله ها در قسمت لبه پلی اتیلن ذوب شده تزریق خواهد شد. این کار باید حتماً توسط افرادی که سالیان طولانی در این زمینه تجربه دارند انجام شود.

نکات مهم در خرید لوله های کاروگیت

در هنگام خرید لوله کاروگیت باید به نکات مهمی توجه کنید تا بتوانید بهترین نوع لوله را برای انواع پروژه های فاضلابی تهیه نمایید.

  • خرید از تولیدکنندگان و برندهای معتبر

قطعاً تولیدکنندگان برندهای معتبر از بهترین مواد برای تولید لوله استفاده می کنند. همچنین این شرکت ها دارای خدمات پس از نصب و گارانتی هستند. استفاده از گارانتی به شما این امکان را می دهد تا در صورت بروز هرگونه مشکل با شرکت تولیدکننده تماس بگیرید و از خدمات رایگان برخوردار شوید.

  • ساخت لوله به صورت سفارشی

شرکت های تولید کننده معتبر متناسب با درخواست شما اقدام به ساخت لوله هایی با سایز مد نظر شما می کنند.

  • در نظر گرفتن کیفیت

کیفیت لوله کاروگیت از مهمترین عواملی است که حتماً باید به آن بسیار توجه نمائید. عمر لوله هایی که در تهیه آن از مواد اولیه مرغوب استفاده شده قطعاً بسیار زیادتر است. این لوله ها دارای عمر طولانی تری نسبت به لوله هایی با جنس نامرغوب هستند.

  • بررسی درجه خلوص

برای تعیین مقدار درجه خلوص لوله کاروگیت استانداردهایی وجود دارد که در هنگام خرید باید حتماً این استانداردها را در نظر بگیریم.

  • بررسی استانداردها و مشخصات

حتماً در هنگام خرید با دقت کاتالوگ و برچسب های لوله ها را بررسی نمایید. کنترل کردن استانداردهای روی محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • انتخاب براساس کاربرد

حتماً در هنگام خرید لوله کاروگیت با مشاوران شرکت تولیدکننده مشورت نمایید. ممکن است شما برای انجام پروژه خود به لوله هایی با سایز مختلف احتیاج داشته باشید این کار به شما کمک می کند تا براساس نیاز خود سایز لوله را انتخاب نمایید.

  • تحمل میزان فشار

حتماً باید در هنگام خرید لوله کاروگیت به میزان تحمل میزان فشار وارده به آن نیز توجه نمایید.

جدول وزن لوله های کاروگیت

جدول وزن لوله کاروگیت به شرح زیر قابل مشاهده است.

جدول مشخصات لوله کاروگیت

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها