|
کدخبر: 143293

آغاز احداث شهرک تخصصی صنعتی گل‌گهر

احداث بزرگ‌ترین شهرک تخصصی صنعتی منطقه جنوب‌شرق کشور آغاز شد.

معدن آغاز احداث شهرک تخصصی صنعتی گل‌گهر

 جمشید ملارحمان، مدیرعامل شرکت گل‌گهر با اعلام این خبر گفت: منطقه گل‌گهر، به‌عنوان‌ بزرگ‌ترین منطقه معدنی و صنعتی و قطب فولادی کشور شناخته می‌شود که زنجیره کامل فولاد از سنگ تا محصولات فولادی را در خود جای داده است.

او تصریح کرد: روز به روز شاهد توسعه و گسترش بیشتر این منطقه و تنوع در محصولات تولیدی هستیم.

مدیرعامل شرکت گل‌گهر افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این زمینه باید به‌طور جدی در دستور کار قرار گیرد، تامین و تولید قطعات مصرفی و موردنیاز کارخانجات صنعتی بزرگ مستقر در این منطقه است. از مدت‌ها پیش، طرح احداث شهرک تخصصی صنعتی در منطقه گل‌گهر در دستور کار قرار گرفته است. با پیگیری‌های انجام‌شده توانستیم مجوز احداث بزرگ‌ترین شهرک تخصصی صنعتی منطقه جنوب‌شرق کشور با اختصاص زمین این طرح را دریافت کنیم.

وی بیان کرد: انجام کلیه اقدامات فنی، مهندسی و مدیریتی این طرح برعهده شرکت توسعه، عمران و مدیریت منطقه گل‌گهر است. این شرکت به‌عنوان شهردار منطقه گل‌گهر عمل می‌کند و شرکت‌های اصلی منطقه نیز سهامداران آن هستند.

به‌گفته ملارحمان بزرگ‌ترین شهرک تخصصی معدنی و صنعتی جنوب‌شرق در زمینی با بیش از ٥٠٠ هکتار وسعت در طرح جامع گل‌گهر با مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی مستقر در منطقه گل‌گهر شروع به فعالیت کرده است. به‌زودی کارخانجات متعدد در این شهرک، فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

وی با تشکر از مجموعه مدیریتی و پرسنلی این شرکت، اظهار امیدواری کرد سرمایه‌گذاران از فرصت به‌وجود آمده استفاده کنند و با هماهنگی با اداره صنعت، معدن و تجارت سیرجان و شرکت توسعه، عمران و مدیریت منطقه گل‌گهر به‌عنوان‌ متولی این شهرک صنعتی برای اخذ مجوز اقدامات لازم را انجام دهند.

تامین و تولید قطعات مصرفی

چندی پیش نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی بزرگ‌ترین شهرک تخصصی معدنی و صنعتی سیرجان گفت: به‌منظور تامین و تولید قطعات مصرفی و مورد نیاز کارخانجات صنعتی بزرگ مستقر در منطقه، چندی است که مقدمات احداث بزرگ‌ترین شهرک تخصصی منطقه جنوب‌شرق در بیش از ۵۰۰ هکتار زمین در جوار معادن گل‌گهر آغاز شده است.

شهباز حسن‌پور به ایسنا گفت: ساخت این شهرک بعد از چند سال مطالعات مشاوران متخصص، با اختصاص زمین موردنظر در طرح جامع گل‌گهر شروع شده است. با تلاش‌های صورت گرفته، موافقت زمین اختصاصی ازسوی شخص وزیر مسکن و شهرسازی صادر شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: جلسات و پیگیری‌های متعددی ازسوی اینجانب با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور برای رفع موانع واگذاری در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد که با مساعدت و همراهی مسئولان مربوطه مجوز واگذاری زمین به سازمان مسکن و شهرسازی استان کرمان ابلاغ شد.

حسن‌پور ادامه داد: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران و کارآفرینان که دل در گرو آبادانی کشور دارند، از این فرصت به‌وجود آمده استفاده کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: تولید قطعات موردنیاز کارخانجات مستقر در منطقه، تولید پیش‌نیازهای سوخت و مواد مکمل ذوب و هر طرحی که بتوان براساس آن شمش تولیدی منطقه را به محصول ثانویه تبدیل کرد، از جمله طرح‌های قابل اجرا در این شهرک است که امیدوارم، شاهد استقرار هرچه سریع‌تر واحدهای متعدد صنعتی در این شهرک باشیم. حسن‌پور تاکید کرد: اینک شعار «رویش باورها در دل کویر» یکی پس از دیگری به بار می‌نشیند. معتقدم مبارزه جدی با تحریم، حمایت از تولید و حمایت از متخصصان خلاق است. از همه به‌ویژه شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی مستقر در منطقه می‌خواهم با قدرت به این مجموعه ورود کنند.

وی افزود: همچنان شعار خلق ثروت از آب، هوا و زمین را برای همشهریانم دارم و می‌گویم این شهرک متعلق به سیرجانی‌ها و هم‌استانی‌ها است. چنانچه تعلل کنند سرمایه‌گذاران سراسر کشور جایگزین آنها می‌شوند، چراکه دغدغه ما تولید و اشتغال است تا دغدغه جوانان‌مان را رفع کنیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از نقش دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و مشارکت آنها در این پروژه‌ها به نیکی یاد کرد و گفت: اینجا مکانی شایسته برای پیوند صنعت و دانشگاه است تا طرح‌های مطالعه شده و مورد نیاز اجرایی شوند.

بازدید از پروژه بیمارستان

از جمله حمایت‌ها و توانمندی‌های مجموعه معدنی گل‌گهر می‌توان به ساخت بیمارستان تخصصی در کرمان اشاره کرد. چندی پیش مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به همراه تعدادی از معاونان و مدیران شرکت از پروژه بیمارستان تخصصی در حال ساخت این شرکت بازدید کرد. ملارحمان در بازدید از پروژه بیمارستان تخصصی فاطمه‌الزهرا (س) گل‌گهر در جریان روند پیشرفت این پروژه و آخرین اقدامات انجام شده قرار گرفت و بر سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی آن تاکید کرد. مدیرعامل شرکت گل‌گهر با بیان اینکه پروژه بیمارستان تخصصی فاطمه‌الزهرا (س) توسط شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی احداث شده، گفت: هدف گل‌گهر از ساخت این بیمارستان، ایجاد و ارتقای احساس مسئولیت در قبال سطح سلامت و درمان شهروندان، بالا بردن کیفیت خدمات در بخش درمان و رفع نیازها و کمبودهای درمانی شهرستان است.

او تصریح کرد: این بیمارستان براساس مطالعه و نیازسنجی انجام شده با همکاری و مشورت متخصصان و مدیران بخش درمانی در حال ساخت و تکمیل است. لازم به ذکر است، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه بیمارستان تخصصی فاطمه‌الزهرا (س) گل‌گهر درحال‌حاضر ۷۷ درصد است. پس از افتتاح این مرکز درمانی ۶۰۰ فرصت شغلی مستقیم و هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد. این پروژه باتوجه به طراحی صورت‌گرفته و برخورداری از بخش‌هایی از قبیل قلب و آنژیوگرافی، رادیوتراپی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، ارتوپدی، کودکان، جراحی عمومی و داخلی نقش بی‌نظیری در خدمت به امر درمان شهرستان و برخی شهرهای اطراف دارد.

چندی پیش سیدعلی علوی نسب، مدیر هماهنگی و نظارت پروژه بیمارستان تخصصی گل‌گهر در این باره به صمت گفت: پروژه ساخت بیمارستان تخصصی گل‌گهر با مطالعات گسترده در شهریور سال ۱۳۹۵ آغاز و برای ساخت آن در آذر همین سال زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ مترمربع در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان خریداری شد. طراحی این پروژه بزرگ درمانی در دی سال ۱۳۹۵ با انتخاب مشاوران زبده کلید خورد و پس از برگزاری مناقصه در مرداد سال ۱۳۹۶ پیمانکار مربوطه انتخاب و از آبان همین سال عملیات اجرا و ساخت آن شروع شد.

او تصریح کرد: برای توسعه این پروژه در بهمن ۱۳۹۸ با دستور و موافقت آقای مهندس ملارحمان، مدیرعامل و همچنین اعضای هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ۲۵ هزار مترمربع زمین دیگر نیز در مجاورت پروژه و با نگاه توسعه‌ مدارانه خریداری شد. به ‌این ‌ترتیب در مجموع بیش از ۴ هکتار زمین برای پروژه بیمارستان تخصصی در نظر گرفته ‌شده است. درحال‌حاضر با بررسی و بازبینی نقشه‌ها به‌‌ویژه ارتقا و افزایش سطح موتورخانه، زیربنای پروژه به حدود ۱۸۰۰۰مترمربع ساختمان اصلی و بیش از ۲۰۰۰ مترمربع ساختمان‌های جانبی افزایش‌ یافته است.

علوی‌نسب در پاسخ به این سوال که ساخت بیمارستان تخصصی در سیرجان چه میزان می‌تواند در رشد اشتغال موثر باشد، گفت: با اجرا و بهره‌برداری این بیمارستان، حدود ۶۰۰ فرصت شغلی مستقیم و بیش از ۱۰۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد. در این بیمارستان تا جایی که ممکن است سعی می‌شود از پزشکان متخصص شهرستان و استان کرمان استفاده کنیم. او اظهار کرد: اگر تخصص‌هایی که لازم است در استان نباشد، از دیگر مناطق نیرو جذب می‌کنیم. بدون شک همان‌طور که در بحث کیفیت ساخت بیمارستان تلاش می‌شود، در زمینه تامین نیروی انسانی مجرب و امکانات روز بیمارستانی اعم از نرم‌افزار و سخت‌افزار نیز بالاترین کیفیت مدنظرمان است تا براساس تاکید مدیرعامل محترم شرکت گل‌گهر، بیمارستانی در خور و شأن مردم شهرستان و استان احداث شود.

منبع: روابط‌عمومی گل‌گهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها