|
کدخبر: 267551

اداره وزارت صمت کار یک نفر نیست

رییس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید که برنامه‌هایی که در ادغام وزارت صمت وجود داشته، تقریبا هیچ یک عملیاتی نشده‌اند و از این رو باید به سمت تفکیک این وزارتخانه حرکت کرد.

صنعت و معدن اداره وزارت صمت کار یک نفر نیست

محمد لاهوتی در حاشیه جلسه اتاق بازرگانی ایران گفت: در سال ۱۳۹۰ و زمانی که طرح ادغام وزارتخانه‌ها مطرح شد، سه هدف عمده را برای اجرای این سیاست در نظر گرفته بودند. نخست بنا بود با این تصمیم به سمت کوچک سازی و چابک سازی دولت حرکت کنند، در کنار آن در اتخاذ تصمیمات، یک وحدت رویه به وجود آید که تضاد با سایر بخش‌ها به حداقل برسد و سرانجام خدمت رسانی به مردم چه در حوزه حمایت از مصرف کننده و چه تولید ارتقاء پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید پس از ۱۰ سال میزان عملیاتی شدن این اهداف را بررسی کرد، توضیح داد: متاسفانه در عمل به جای آنکه ادغام صورت بگیرد با شاهد تجمیع وزارتخانه‌ها بودیم، یعنی هدف کوچک‌سازی عملیاتی نشد. در حوزه وحدت رویه نیز همچنان در طول تمام این سال‌ها، وزارت صمت با وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادها درگیر بود و اتخاذ تصمیمات دشواری‌های خاص خود را داشت و در نهایت ارتقای خدمت رسانی به مردم نیز با مشکل مواجه شد.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد: به این ترتیب به نظر می‌رسد که این وزارتخانه در طول سال‌های گذشته نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند و همانطور که در سال‌های گذشته همواره بحث تفکیک مطرح بوده، امروز نیز امیدواریم که دولت سیزدهم بتواند این هدف را نهایی کند. درواقع بحث تفکیک در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز مطرح بود اما با توجه به عدم همراهی مجلس هیچگاه به مرحله نهایی نرسید، حالا امیدواریم که با توجه به همراهی دو قوه با یکدیگر امکان نهایی شدن این تصمیم فراهم شود.

لاهوتی تاکید کرد: در واقع با توجه به اینکه وزارتخانه کوچک نشده و تمام مسئولیت‌های چهار وزارتخانه را در خود جمع کرده است، اداره آن نیز کار بسیار دشواری است و می‌توان اینطور گفت که یک فرد اساسا توان اداره تمام این مسئولیت‌ها را ندارد. در کنار آن می‌توان با نگاهی دقیق‌تر به دستورات و ایجاد هماهنگی میان واردات و صادرات، شرایط را برای تولید و بهبود اوضاع فعالان اقتصادی نیز فراهم کرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها