|
کدخبر: 262761 نیما مجدی

در گفتگو با گسترش نیوز مطرح شد:

تولید ۶۰ درصد کفش چرم ایران در تبریز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تبریز با بیان این که ۶۰ درصد کفش چرم ایران در تبریز تولید شده است گفت: «قدمت تولید کفش در تبریز با تولید کفش در ایتالیا برابری می کند».

صنعت و معدن تولید ۶۰ درصد کفش چرم ایران در تبریز

تبریز مظهر بروز و ظهور بسیاری از صنایع است از صنایع تراکتورسازی و فرش دستباف گرفته تا مس ، معدن، چرم و کفش. کمتر شهری در ایران از همه لحاظ غنی بوده و می تواند قطب تولیدات و صادرات صنعتی در کشور باشد. در همین راستا که تبریز دارای چه صنایع بوده چه کمکی به توسعه اقتصادی کشور می‌کند با صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تبریز به گفتگو نشسته ایم که در  ذیل می خوانید: با گسترش نیوز همراه باشید.

صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تبریز در گفتگو با گسترش نیوز گفت:‌« تبریز از دیرباز قطب تجارت و صنعت بوده به‌طوری‌که ۶۰ درصد کفش چرم ایران در تبریز تولید می‌شود و قدمت تولید کفش در این کهن شهر برابر با کشور ایتالیا است».

صابر - پرنیان

پرنیان افزود: تراکتورسازی تبریز یکی از بزرگ‌ترین تراکتورسازی‌های جهان است که انواع تراکتور را در تبریز تولید کرده و به بیشتر کشورهای دنیا صادر می‌کند؛ همچنین بیشترین ذخیره معدن ایران در آذربایجان شرقی بوده و اگر اکتشافات کامل انجام شود، بزرگ‌ترین معدن مس جهان نیز در این استان قرار دارد».

صادرات از ۵۷۰ کارخانه مواد غذایی

رئیس سازمان صمت با بیان این که بزرگ‌ترین منطقه آزاد تجاری کشور در استان آذربایجان شرقی است ادامه داد: «سومین تولیدکننده فولاد در کشور هستیم، همچنین ۶۰ درصد کارخانه‌های تولید قیر در تبریز فعالیت می‌کنند و ۵۷۰ کارخانه مواد غذایی در تبریز وجود دارد که محصولاتی باکیفیت بالا و قیمت پایین به چندین کشور جهان صادر می‌کنند. همچنین در قطعه‌سازی، مجموعه‌سازی و خودروهای تجاری نیز قطب اصلی کشور بوده و در حوزه تولید و مونتاژ لوازم‌خانگی نیز دارای رتبه برتر در کشور هستیم».

وی از سفر سفیر الجزایر و برقراری ارتباط تجاری با ایران خبر داد و افزود: اما برخلاف روابط سیاسی مطلوب، روابط اقتصادی میان دو کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد و  علت توسعه نیافتن روابط اقتصادی میان این  دو کشور از سویی به علت تحریم‌ها بوده و از سوی دیگر نبود شناخت تجار ایران و الجزایر از بازار کشورهای یکدیگر بوده است».

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها