|
کدخبر: 261203

فعالان صنعت اسباب بازی صاحب شهرک صنعتی می شوند!

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه اسباب بازی گفت: در حال ایجاد شهرک‌های صنعتی، با عنوان شهرک‌های صنایع خلاق هستیم و فعالان صنعت اسباب‌بازی نیز می‌توانند مشابه سایر صنایع از مزایای این شهرک‌های صنعتی استفاده کنند.

محمدمهدی برادران تأکید کرد: این کار از تولیدکنندگان برتر اسباب‌بازی برای ورود آنان به عرصه تولید انبوه و صنعتی شدن و حضور بیشتر در بازارهای ملی و بین‌المللی، حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: در سند تحول دولت به دو موضوع توجه شده که یکی از آن‌ها سبک زندگی است؛ همچنین ایجاد صنایع خلاق نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است، بر همین اساس رویکرد جدید وزارت صمت توجه به صنایع خلاق در قالب ایجاد یک دفتر تخصصی با عنوان دفتر صنایع خلاق و صنایع ورزشی بود که شکل گرفته است.

معاون وزیر صمت مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان اسباب‌بازی را سرمایه در گردش، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و مواد اولیه پتروشیمی عنوان کرد و گفت: باید بازاریابی‌ها تقویت شود تا تولید در مقیاس کلان آغاز شود.

برادران تصریح کرد: ایده‌ها و محصولات خوبی آماده شده، اما در خیلی از بخش‌ها هنوز تیراژها در سطح صنعتی نیست، البته برخی از تیراژها هم رشد داشته است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان این‌که هنوز مقیاس‌ها در حدی نیست که هدف گیری‌های صنعتی بزرگ داشته باشیم، گفت: اما بسترهای ایجاد شده امیدوارکننده است و امیدواریم با ایجاد مجوزهای جدید و حمایت‌ها، صنعت اسباب بازی رشد کند، اما هنوز نمی‌توان انتظار داشت این صنعت در تولید ناخالص داخلی سهمی داشته باشد.

وی در خصوص احتمال همکاری با تولیدکنندگان خارجی اسباب بازی، توضیح داد: در اسباب بازی دو حوزه خلاقیت و تولید مهم است؛ در حوزه تولید مانند سایر کالاها امکان استفاده از تولیدکنندگان خارجی وجود دارد، اما مهم است که خلاقیت و نوآوری در تولید مدنظر قرار گیرد.

منبع: شاتا

ارسال نظر