|
کدخبر: 260161

یک تفاهمنامه استارتاپی دیگر امضا شد

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و پارک فناوری پردیس برای ساماندهی فن‌ بازارهای عمومی و ایجاد فن ‌بازارهای تخصصی در حوزه‌های اولویت ‌دار کشور، تفاهم ‌نامه همکاری مشترک امضاء کردند.

در این تفاهم نامه همکاری که روز سه‌شنبه در حاشیه آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری در محل پارک فناوری پردیس به امضای علی رسولیان معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس رسیده است، طرفین در راستای اجرای ابلاغیه ستاد نقشه جامع علمی کشور، ساماندهی فن ‌بازارهای عمومی و ایجاد فن‌ بازارهای تخصصی در حوزه‌های اولویت‌ دار کشور را در دستور کار خود قرار دادند.

همکاری در توسعه راهبری و ارتقاء جایگاه فن ‌بازار‌های منطقه‌ای در سطح کشور، رفع نیاز فناورانه صنایع کوچک و متوسط از طریق شرکت‌های دانش‌ بنیان و استارتاپ‌ها، سرمایه‌ گذاری صنایع کوچک و متوسط بر روی شرکت‌های دانش ‌بنیان، استارتاپ‌ها و اختراعات و همکاری متقابل در حوزه‌ اطلاع ‌رسانی برنامه‌ها و فعالیت‌های دو مجموعه در جوامع هدف، از جمله محورهای اصلی این تفاهم نامه همکاری است.

طرفین در این تفاهم نامه متعهد شده‌اند با به‌کارگیری توانمندی‌های تخصصی به منظور رونق مبادلات فناورانه‌ در مناطق مختلف کشور نسبت به برگزاری نمایشگاه‌های نیاز محور، شناسایی و استاندارد سازی نیازمندی‌های بخش صنعت در حوزه فناوری و دانش فنی، بررسی ظرفیت‌های موجود شرکت‌های فناور و دانش ‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع و استفاده از ظرفیت‌ همکاری‌های بین‌المللی در حوزه تأمین نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط (در صورتی که آن نیاز در داخل قابل رفع نباشد) اقدام نمایند.

برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای تجاری مشترک برای رفع نیاز فناورانه صنایع کوچک و متوسط، همکاری در ایجاد ارتباط مستمر و پویا در زمینه توسعه و نفوذ فناوری‌های جدید در صنایع کوچک، تسهیل استقرار بخش تولیدی شرکت‌های عضو پارک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری کشور و همکاری در تعریف مزایای محصولات دارای شناسنامه فناوری (فن‌ نماد)، از دیگر موضوعات این تفاهم نامه است.

دو طرف همچنین تفاهم نموده‌اند در برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در نقاط مختلف کشور، شناسایی شرکت‌های دانش ‌بنیان، استارتاپ‌ها و اختراعات مورد نیاز صنعت برای سرمایه ‌گذاری، شناسایی واحدهای صنعتی مستعد دانش ‌بنیان و کمک به دانش ‌بنیان شدن آن‌ها، شناسایی واحدهای صنعتی مستعد برای سرمایه‌ گذاری بر روی استارتاپ‌ها و اختراعات، برگزاری رویدادهای تجاری سرمایه‌ گذاری و استقرار شتاب ‌دهنده‌های فناوری و نوآوری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری همکاری نمایند.

ایجاد امکان تبادل اطلاعات دو مجموعه از طریق درگاه‌های اینترنتی، مشارکت دوجانبه در برنامه‌های مرتبط از طریق اطلاع‌ رسانی به شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی فعال در کشور و همکاری مشترک در زمینه انتشار اخبار دستاوردها و فعالیت‌های فناورانه با استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه، بخش دیگر توافقات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و پارک فناوری پردیس در این تفاهم نامه همکاری بوده است.

همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌‌های صنعتی و پارک فناوری پردیس در قالب این تفاهم ‌‌نامه به مدت چهار سال معتبر و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جریان امضای این تفاهم نامه همکاری، از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری در محل پارک فناوری پردیس که امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گشایش یافت و تا روز جمعه ۲۳ اردیبهشت دایر است، بازدید کرد.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) یک رویداد منحصر به فرد در اکوسیستم نوآوری و فناوری است که هر ساله توسط پارک فناوری پردیس و با حضور کارآفرینان و صاحب ‌نظران مطرح حوزه علم و فناوری برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای تأمین نیازهای فناوری صنایع، نفوذ فناوری‌های نوین در آن‌ها، بهبود فرآیند مبادلات فناوری و ارتقاء خدمات در این حوزه، با همکاری پارک فناوری پردیس تا کنون ۱۸ فن بازار منطقه‌ای را در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، زنجان، فارس، همدان، قم، مرکزی، کرمان، هرمزگان، سمنان، خوزستان، کرمانشاه، البرز، قزوین، کردستان، مازندران و ایلام ایجاد و راهبری می‌نماید.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۵ ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۲ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۹ هزار و ۱۶۸ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۲۲۱ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۰۷ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۱ هزار و ۲۸ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

منبع: سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها