|
کدخبر: 255269 نیما مجدی

یک کارشناس صنعت چرم در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

خیز ایران برای تصرف بازار چرم روسیه

یک کارشناس ارشد صنعت چرم معتقد است: « صنعت چرم در بازار داخلی نسبتا از شرایط خوبی برخوردار بوده و قابلیت رقابت با سایر برندها در بازارهای هدف را دارد».

صنعت و معدن خیز ایران برای تصرف بازار چرم روسیه

صنعت چرم ایران یکی از مهمترین و قدیمی ترین صنایع در کشور ما به شمار می‌آید. متاسفانه این صنعت از دیر باز تا کنون با  چالش های فراوانی دست و پنجه نرم کرده ؛ یکی از آنها جایگزینی برند خارجی در بازار های ایران است. البته به گفته برخی از فعالان صنعت چرم در حال حاضر برندهای خارجی فروش زنجیره‌ایی در بازار ندارند و فاکتورهای توسعه‌ایی این صنعت مزید بر علت شده تا مشتری های چرم با این صنعت آشتی کنند و رونق به صنعت چرم بازگردد. درباره تولیدات، بازارهای هدف و چالش این صنعت با مهدی یوسفی فر فعال صنعت چرم به گفتگو  کرده ایم که در ادامه می خوانید.

مهدی یوسفی‌فر فعال صنعت چرم،  در رابطه با این موضوع به گسترش نیوز می‌گوید: « شرایط کنونی صنعت چرم در بازارهای داخلی خوب بوده  که نتیجه محدود کردن فعالیت برندهای خارجی در بازار است».

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر آبا برند خارجی در بازار داخلی به فروش می رسد؟  گفت: «ممکن است فروش اینترنتی همچنان موجود باشد اما برای فروش زنجیره ای محدودیت و ممانعت وجود دارد، به همین دلیل فرصت مناسبی برای برند های داخلی به وجود آمده  که  برند های داخلی می توانند با  متمرکز شدن بر روی ظرفیت‌ها، طراحی و ساخت محصولاتشان  تلاش کنند تا از قابلیت رقابت با سایر برندهای خارجی در بازارهای هدف برخوردار شوند ».

این فعال صنعت چرم با اشاره به این که فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی با به روز کردن ماشین آلاتشان  بوجود آمده تا بتوانند در نبود برندهای خارجی در کشور  را جبران کنند ادامه داد: « برندهای داخلی در بحث‌های مواد اولیه و محصولات نهایی موفق شدند تا  هم رده سایر برندهای بین المللی به رقابت بپردازند».

 یوسفی فر، اضافه می‌کند: بسیاری از فعالان صنعت چرم موفق شده اند توسعه فروشگاهی را پیش برده و هر ساله تعداد قابل توجهی از این فروشگاه ها را فعال کنند که این نشان دهنده حضور و استقبال مشتریان این صنعت است. به عبارتی، بسیاری از مشتریان با صنعت چرم آشتی کرده‌اند و این خبر خوبی برای فعالان این حوزه است».

روسیه بازار هدف ایران شد

یوسفی فر درباره بازارهای هدف صنعت چرم ایران گفت: «در حال حاضر، بازار روسیه مهمترین بازار این صنعت بوده و با توجه به تحریم این کشور از سوی اتحادیه اروپا، این اتفاق می‌تواند برای ایران خوشایند باشد. پیش از این، روسیه هم یکی از بازارهای هدف کشور ترکیه بوده اما چون هزینه نیروی کار و انرژی در ترکیه به شکل عجیبی چندین برابر شده در نتیجه ترکیه حاضر نیست تولید کننده باشد اما در زمینه برند سازی چرم حمایت کننده است. البته ایران می تواند بازار ۵۰۰ میلیون نفری اوراسیا را تصاحب کند.».

یوسفی - فر

این کارشناس حوزه چرم در ادامه افزود: « اگرچه ترکیه تولید کننده نیست اما به ترک‌های فعال و برندساز در این حوزه تسهیلاتی همچون پرداخت ۵۰ درصد هزینه اجاره فروشگاه، هزینه پرسنل و ۵۰ درصد هزینه انرژی پرداخت می‌شود تا این فعالان اقتصادی با برند ترک وارد بازارهای بین المللی شوند».

وی ادامه داد: « در حال حاضر ترک‌ها در روسیه نمی‌توانند با قیمت های گذشته محصولات خود را ارائه کنند. اما محصولات داخلی کشور ما دارای سه مزیت است که از آن جمله می توان به انرژی مناسب،‌ مواد اولیه و نیروی جوان و خلاق  اشاره کرد که کمک می‌کند بتوانیم جای ترکیه در بازار روسیه را بگیریم». 

این کارشناس صنعت چرم در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چالش‌های صنعت چرم در بازار داخلی چیست ؟ ادامه داد: «هزینه واردات مواد اولیه  و دباغی چرم از مهمترین چالش های این صنعت است. به شکلی که واردات مواد اولیه از کشورهای صنعتی همچنان آلمان و هلند سخت شده که همین موضوع قیمت تمام شده محصول نهایی را بالا می برد.»

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها