|
کدخبر: 255183

خیز قزوین برای توسعه صادرات غیرنفتی

رئیس سازمان صمت قزوین در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت: با توجه به ظرفیت‌های تولیدی این استان، امسال صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری برای قزوین هدف‌گذاری شده است.

عزیزاله افضلی افزود: سهم درنظر گرفته‌شده برای صادرات قزوین ۵۴۳ میلیون دلار بوده، اما ما با توجه به توانمندی‌های اقتصادی استان سهمی بیش از این را برای خود در نظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: صادرات نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد از همین رو یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های مهم دولت به‌ویژه وزارت صنعت معدن و تجارت، پشتیبانی از صادرات غیرنفتی و توسعه این بخش است.

افضلی اضافه کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد صادرات غیرنفتی استان قزوین بوده‌ایم، اما این رقم متناسب با جایگاه صنعتی استان نیست و باید در این حوزه بیش‌ازپیش تلاش کرده و از فرصت‌های موجود بهره ببریم.

وی عنوان کرد: امیدواریم واحدهای تولیدی قزوین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا حداقل ۲۰ درصد تولیدات خود را به صادرات اختصاص دهند تا به اهداف صادراتی خود دست‌یابیم.

رئیس سازمان صمت قزوین بابیان این‌که صادرات غیرنفتی کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است، بیان کرد: با توسعه صادرات نفتی است که می‌توانیم به اهداف اقتصادی کشور دست‌یابیم و به توسعه و رشد پایدار برسیم.

گفتنی است در ادامه از ۲۵ تن از صادرکنندگان نمونه استانی و یک صادرکننده ملی تقدیر شد.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها