|
کدخبر: 254804

انتقاد امامان جمعه بوشهر از مسئولان

امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه های این هفته نماز توسعه اقتصادی دانش بنیان و بدون نفت، تلاش مضاعف مسئولان برای تامین آب و برق مردم در فصل گرما و مهار تورم و مبارزه با گران فروشی تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: رهبر معظم انقلاب بر مدیریت اقتصادی بدون نفت تاکید بسیاری دارند و باید اقتصاد را به سمت فعالیت‌های دانش بنیان برد.

آیت غلامعلی الله صفایی بوشهری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: تکیه به نفت ما را زیر پوشش شبکه‌های قوی کنترل قیمت و فروش آن قرار داده و آسیب‌پذیر می‌کند.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل گرما، مسئولان این استان در حوزه‌های تامین و کنترل آب شرب و برق‌رسانی تلاش مضاعف کنند.

وی ادامه داد: گرانی‌های کاذب و افسارگسیخته باید هر چه زودتر مهار شود زیرا قیمت کالاها در زمان حاضر بهای واقعی آن نیست و مسئولان باید مدیریت کنند تا سفره معیشت مردم آسیب نبیند.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلام ایران، بیان کرد: این نیروی نظامی از بدو انقلاب تا کنون مایه اقتدار کشور در عرصه‌های ملی و بین المللی بوده و اخلاق نظامی، مجاهدت، ایمان و تقوا از شاخصه‌های آن است.

امام جمعه اهرم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان گفت: امنیت اقتصادی کشور در دست مجموعه دانش بنیان ها است.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده افزود: یکی از بخش های وابسته به واردات کشور که نقشی مهمی در امنیت غذایی دارد بخش کشاورزی است و لازم است در این زمینه از توان دانش بنیان‌ها استفاده کرد.

وی اظهار کرد: برای روشن شدن مساله عدم استفاده از دانش بنیان ها در حوزه الکترونیک به آمارها نگاه کنیم، متوجه ضعف خودمان در این حوزه خواهیم شد.

امام جمعه اهرم بیان کرد:  لازم است در سال تولید دانش بنیان برای خارج نشدن ارز از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولیدات الکترونیکی و گوشی همراه حمایت شود.

وی تاکید کرد: می شود با تولید تلفن همراه از یک کشور وارد کننده به یک کشور صادر کننده تبدیل شد.

پهلوزاده ادامه داد: کسی می تواند در جامعه و عرصه های مختلف تحول ایجاد کند که در درون خود تحول ایجاد کرده باشد.

وی افزود: در آستانه شب‌های قدر قرار داریم امید می‌رود با همت تمام نسبت به برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم معنوی این سه شب که برای توبه و استغفار به درگاه حق تعالی است آماده شویم.

امام جمعه اهرم بیان کرد: نیمه ماه مبارک رمضان میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام مجتبی (ع) است و به عنوان روز تکریم خیران و آغاز هفته کمک به محرومان و نیازمندان هست.

امام جمعه برازجان گفت: اقدامات شایسته دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان دشتستان برای دستگیری سارقین مسلح قابل تقدیر است.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان ضمن مذمت تجاهر و تظاهر به گناه در جامعه اظهار داشت: این امر موجب رانده شدن از درگاه الهی، تبدیل شدن گناه صغیره به کبیره و نشر فساد در جامعه خواهد شد لذا برای پاک سازی و پاک نگه داشتن محیط باید حیای اسلامی در برابر خدا و مردم حفظ شود.

وی اضافه کرد: عده ای برای پرده دری و اباحه گری، کشف حجاب، روزه خواری و سگ گردانی در ملا عام اجیر شده اند که باید نهادهای فرهنگی بی تفاوتی را کنار بگذارند و وارد عمل شوند.

مصلح با اشاره به نامگذاری روز ۱۹ماه رمضان به روز نهج البلاغه به اهمیت ترویج مطالعه و عمل به رهنمودهای این کتاب اشاره کرد و افزود: نهج البلاغه تجلی مکتوب امیرالمومنین(ع) و ترسیم شخصیت این بزرگوار است که امروز بیش از هر زمانی به معرفی همه ابعاد آن نیاز است.

امام جمعه دیر گفت: مشکلات صیادان خسارت دیده از طغیان آب دریا پیگیری شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه نماز جمعه شهر دیر افزود: حادثه تلخ طغیان آب دریا خسارت هایی به صیادان قایق دار وارد شده که مسئولان باید پیگیری کنند.

وی گفت: بعد از سال ها درخواست بازسازی اسکله شهرداری هنوز برای این صیادان کاری نشده است و مسئولان در برابر خدا و مردم باید پاسخگو باشند.

امام جمعه دیر در ارتباط با هفته اطعام و اکرام ایتام بیان کرد: در حد توان در این هفته کمک و دستگیری ایتام و نیازمندان داشته باشیم.

وی با اشاره به بدآموزی های فضای مجازی افزود: اگر چه کارهای خوبی در فضای مجازی صورت می گیرد اما از فضای مجازی بد استفاده می‌شود و محل تهمت و افترا به اشخاص و زدن حرف دشمن شده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به روز نهج البلاغه گفت: نهج البلاغه کتاب ارزشمندی است که نمایشگر شخصیت همه جانبه امیرالمومنان علی (ع) است.

وی در رابطه با کمبود آب آشامیدنی مردم گفت: اصلاح شبکه آبرسانی شهر دیر ضروری است و طبق گزارش سال گذشته چهار هزار کنتور آب در شهر خراب شده است و در راه اندازی آب شیرین کن نیز تسریع شود.

امام جمعه دیر در ارتباط با کمبودهای بیمارستان دیر گفت: بیمارستان دیر مثل معلول مادرزادی است که از ابتدا کامل نبود و هر چه فریاد زدیم که این بیمارستان افتتاح نکنید اما آقایان قبول نکردند و اکنون کمبودهایی دارد که جبران نمی‌شود.

وی ماه مبارک رمضان را ماه آمرزش گناهان و اجابت دعا دانست و بیان کرد: همه باید روزه دار واقعی باشیم و در این ماه به قرآن عمل کنیم.

امام جمعه کنگان گفت: بیکاری جوانان کنگانی در کنار حجم انبوه صنعت پارس جنوبی در این شهرستان پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود محمودی با اشاره به نارضایتی مردم بویژه جوانان کنگانی از وضعیت جذب نیرو در صنایع این منطقه افزود: زیبنده نیست جوان کنگانی در مجاورت حجم عظیم از صنعت از بیکاری رنج ببرند.

وی بیان کرد: مصلحت صنعت نیز جذب نیروی بومی است چون از جنبه های مختلف اشتغال نیروهای بومی بویژه نخبگان و تحصیل کردگان این منطقه به نفع صنعت است.

امام جمعه کنگان به موضوع مصوبه جذب ۵٠ درصدی نیروهای بومی در صنایع پارس جنوبی اشاره و تاکید کرد: وزارت نفت بایستی نسبت به عدم تحقق مصوبه ۵٠ درصدی جذب نیروهای بومی پاسخگو باشد.

محمودی تعدیل نیروهای بومی در صنایع این بخش را یاد آور شد و گفت: علاوه بر قصور در جذب، در تعدیل نیرو هم برخی شرکت ها نیروهای بومی را مورد بی مهری قرار می دهند.

وی با تبریک میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) و بیان فضایل و مناقب و سیره آن حضرت بویژه سخاوت و کرامت، مظلومیت و شجاعت و حلم آن امام همام گفت: مومنین و روزه داران در این ایام با تاسی به سیره کریم آل طاها، سخاوت و کرم را در جامعه نشو و از فقرا و ایتام و نیازمندان دستگیری کنند.

امام جمعه گنگان با تحلیلی بر سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با  کارگزاران نظام در ابعاد مختلف اظهار کردد: فرامین رهبر مغظم انقلاب در ابعاد معرفتی، اخلاقی و مدیریتی ، سیاست داخلی و خارجی و اقتصادی و فرهنگی بایستی نصب العین همه مسئولان قرار گیرد.

محمودی به افزایش مجدد قیمت خودرو و تاکید بر اینکه بایستی جلوی بی سر و سامانی در این بازار گرفته شود، عنوان کرد: دستگاه‌های مربوطه با صلابت مقابل زیاده خواهی های خودروسازان بایستند و نگذارند خودر بی کیفیتی که قیمت واقعی آن از از ثلث نرخ کنونی کمتر است با قیمت های چند برابری فروخته شود.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها