|
کدخبر: 253853

خروج ۱۱۷ واحد تولیدی از تملک بانک ها در این استان+جزئیات

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: ۱۶۶ واحد تولیدی و صنعتی در تملک بانک‌ها بودند که ۱۱۷ واحد از تملیک خارج شدند مابقی نیز باید با تمهیدات لازم از تملک بانک‌ها خارج و به چرخه تولید برگردند.

حسن خیریان پور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بر تولید دانش‌بنیان با نگاه صادرات محور تأکید کرد و گفت: تحقق نرخ رشد ۷.۵ درصدی، ارتقای کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان به دو برابر و تحقق ایجاد اشتغال ۵۳ هزار و ۷۰۰ نفری از برنامه‌های مهم ۱۴۰۱ در استان مازندران است.

وی تمرکز بر اشتغال با رویکرد دانش‌بنیان را از دیگر اهداف ارتقای اقتصاد استان دانست و افزود: هرچند کارگروه دانش‌بنیان با دبیری پارک علم و فناوری در استان تشکیل شد اما کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بر اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل در دستگاه‌های اجرایی مرتبط تأکید کرد و گفت: کارگروه تسهیل در راستای کیفیت و کمیت تولید توجه بیشتر داشته باشد با شناسایی گره‌های تولید، مشکلات موجود را در این کارگروه بررسی کند.

وی حفظ اشتغال موجود را مهم دانست و افزود: اگر مشکلات به‌موقع شناسایی و در کارگروه تسهیل راهگشایی شود تولید حفظ می‌شود.

خیریان پور بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم به‌منظور احیا و بازگشت واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌های عامل به چرخه تولید و اشتغال تأکید کرد و گفت: در شرایط اقتصادی متأثر از وضع تحریم‌ها رجوع به توانمندی‌های داخلی و ظرفیت‌های راکد و غیرفعال مهم‌ترین و اثربخش‌ترین راهبرد محسوب می‌شود.

وی به احیای واحدهای تولیدی راکد در استان اشاره کرد و افزود: ۱۶۶ واحد تولیدی و صنعتی در تملک بانک‌ها بودند که ۱۱۷ واحد از تملیک خارج شدند مابقی نیز باید با تمهیدات لازم از تملک بانک‌ها خارج شوند.

خیریان پور گفت: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آخرین وضعیت ۱۱۷ واحد آزادشده را احصا و به مدار تولید وارد کند.

وی همچنین تأکید کرد که مشکلات واحدهای تولیدی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند موردبررسی قرار گیرد با رفع مشکلات موجود وارد مدار تولید شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: آن دسته واحدهایی هم که پس از رفع تملیک از بانک‌ها به افراد واجد شرایط واگذار شد نیز باید احصا و احیا شوند.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها