|
کدخبر: 245399

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر این بازار

امروز در شرایطی قرار داریم که گویا بازارهای ارز و آهن از روی دست یکدیگر نگاه می‌کنند و عینا شبیه به هم رفتار می‌کنند و هر دو شرایط ثبات حداکثری را برای آغاز هفته انتخاب کرده‌اند.

در حالی که شرایط بحران اوکراین هر روز عمیق‌تر شده و تنش در منطقه شرق اروپا، نگرانی تحلیل گران از افزایش قیمت فولاد در این منطقه را بیشتر می‌کند و البته سردرگمی فعالان داخلی از ابهام در نتیجه رایزنی‌های لغو تحریم‌ها در وین نیز هر روز با اخبار ضد و نقیض بیشتر می‌شود.

در حالی که تحلیلگران سفر علی باقری به تهران را آخرین دور مشورت‌ها در پایتخت‌ها تلقی می‌کردند و نماینده انگلیس از آخرین دور مذاکرات گفته بود اما برخی از منابع خبری از احتمال شکست مذاکرات به خاطر عدم انعطاف و عدم تصمیم‌گیری سیاسی طرف غربی خبر می‌دهند.

همه این ابهام‌ها فعالان و کنشگران بازار را در حالتی به اصطلاح دست به عصا قرار داده و همین امر باعث ثبات حداکثری در بازار آهن شده است.

امروز در بازار میلگرد نرخ اکثر محصولات ثابت بود، تنها شاهد کاهش ۳۰ تومانی در یک شرکت و افزایش ۵۰ تومانی در یک شرکت دیگر بودیم.

قیمت نبشی و ناودانی امروز در اکثر مبادی فروش ثابت بود و فقط یک شرکت نبشی ۱۵۰ تا ۲۵۰ تومان کاهش قیمت داشت.

سه شرکت تیرآهن ثبات قیمت داشتند و بعضا شاهد کیلویی ۵۰ تومان افزایش قیمت و شاخه‌ای ۵ تا ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت در شرکت ذوب آهن بودیم.

در بازار آهن یک شرکت پروفیل یاران ۱۰۰ تومان کاهش قیمت داشت و مابقی اکثریت فروشندگان با ثبات اعلام قیمت کردند.

منبع: می متالز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها