|
کدخبر: 244270

پیش بینی مهم درباره قیمت آهن + جزئیات

یکی از عوامل موثر بر قیمت میلگرد، قیمت آهن است از این رو نحوه پیش بینی قیمت آهن و میلگرد نیز حائز اهمیت می‌شود که ما در این مقاله به پیش بینی قیمت این محصولات در سال ۱۴۰۱ پرداخته‌ایم.

یکی از مقاطع فولادی پرمصرف در ایران، آهن و میلگرد است که خواهان زیادی در بازار ساخت‌وساز ایران دارد. یکی از عواملی که بر قیمت میلگرد تاثیر مستقیم دارد، قیمت روز آهن است که این ارتباط مستقیم و برخی از اوقات غیر مستقیم به دلیل ساختار آهنی میلگردهای تولیدی است که با استفاده از ماشین‌آلات مخصوص، مواد اولیه آهنی و برخی عناصر دیگر را به شکل میلگرد در می‌آورند. بنابر این دلایل شما باید قبل از خرید میلگرد از قیمت آهن روزانه مطلع باشید و قیمت روز این محصولات را در نظر داشته باشید که از این رو پیش بینی قیمت آهن و میلگرد جزو واجبات شما می‌شود؛ چراکه هر افزایش یا کاهش قیمت آهن، موجب متحول شدن بازار میلگرد شده و پیش بینی قیمت میلگرد را دشوارتر می‌سازد.

اصلی‌ترین توانایی که موجب بهبود خرید میلگرد می‌شود، پیش بینی قیمت میلگرد است. اگر شما بتوانید با در نظر گرفتن تمامی عوامل موثر و نکات حائز اهمیت قیمت آهن و میلگرد در زمان آینده را پیش‌بینی کنید، خرید بسیار موفقی را تجربه خواهید کرد. از خرید میلگرد در دوران اوج قیمت آن خودداری کرده و تا زمان کاهش قیمت میلگرد صبر کنید. به همین ترتیب، برخلاف مواقع عادی که تمامی خریدها به صورت شانسی و خطرناک هستند، می‌توانید یک خرید برنامه‌ریزی شده و مطمئن را تجربه کنید.

مجموعه آهن آنلاین به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در بازار تجهیزات آهنی مختلف، قصد دارد شما را از تمامی عوامل موثر و نکات مهم در مورد قیمت آهن و میلگرد آگاه سازد. چنانچه می‌خواهید به دور از هرگونه مطالب غیرمفید و زرد نسبت به شناخت کامل بازار میلگرد و آهن اقدام کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

لازم به ذکر است که منبع مقاله "پیش بینی قیمت میلگرد و آهن در سال ۱۴۰۱" وب سایت ایمنا می‌باشد.

قیمت میلگرد به چه عواملی بستگی دارد؟

قبل اینکه به عوامل موثر بر قیمت میلگرد اشاره کنیم، باید بدانید میلگرد یکی از رایج‌ترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت ساختمان‌سازی است. زمانی که قیمت میلگرد افزایش پیدا می‌کند، هزینه ساخت ساختمان نیز بالا می‌رود. عموما دولت کشورهای خارجی شدیدا به نوسانات قیمت آهن و میلگرد توجه می‌کنند؛ چراکه عقیده دارند افزایش قیمت این تجهیزات بر قدرت اقتصادی کشور تاثیر می‌گذارد.

اصلی‌ترین ماده اولیه برای تولید میلگرد، آهن است که با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات کاربردی در این حوزه به شکل میلگرد در می‌‌آید؛ بنابراین اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد، قیمت آهن است که به کلی بازار این حوزه را متحول می‌کند. معمولا بازار میلگرد، جزو اولین بازارهایی است که تحت تاثیر افزایش قیمت روز آهن قرار می‌گیرد و شدیدا دچار نوسان می‌شود؛ در نتیجه می‌‌توان گفت هزینه و بودجه موردنیاز برای ساخت‌وساز نیز با افزایش قیمت میلگرد، بالا می‌رود.

دومین عامل مهم و برجسته در قیمت میلگرد، دلار است. معمولا یک قیمت ثابت برای میلگرد و آهن‌آلات در بازار جهانی اعلام می‌شود که تمامی کشورها باید بازار خود را با آن تطابق دهند؛ بنابراین زمانی که قیمت دلار افزایش می‌یابد، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان میلگرد نسبت به افزایش تعرفه‌ها و قیمت‌های خود اقدام می‌کنند. اگرچه شاید فاصله افزایش قیمت دلار و قیمت میلگرد بسیار زیاد باشد و شما متوجه این اتفاق نشوید؛ اما یقینا افزایش قیمت دلار در ایران به منزله افزایش قیمت تجهیزاتی همچون میلگرد خواهد شد.

بنابر این موارد، پیش بینی قیمت میلگرد نیازمند آگاهی داشتن از اخبار قیمت آهن و دلار است. اگر تمامی نوسانات این دو بازار را در نظر داشته باشید و آن‌ها را با قیمت امروز میلگرد تطبیق دهید، می‌توانید به یک رقم حدودی دست پیدا کنید.

قیمت آهن به چه عواملی بستگی دارد؟

حال که مبحث شیرین و داغ قیمت آهن مطرح شد، بهتر است اشاره‌ای مختصر به این داشته باشیم که وضعیت بازار آهن و فراورده‌های آهنی تمامی بازارها را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ چراکه آهن در تمامی صنایع کاربرد دارد و افزایش قیمت آن، هزینه بسیاری تجهیزات را دوچندان می‌کند. به همین دلیل است که پیش بینی قیمت آهن در ایران به این اندازه محبوبیت دارد.

مهم‌ترین و برجسته‌ترین عامل موثر بر قیمت آهن، دلار است. شاید تا به حال متوجه شده باشید که افزایش قیمت دلار در ایران، همواره با افزایش قیمت آهن همراه است؛ به طوری که در مدتی کوتاه، بازار آهن ایران نیز تحت تاثیر وضعیت ارز متزلزل کشور قرار می‌گیرد. شاید از خودتان بپرسید که قیمت دلار چرا باید قیمت میلگرد و آهن را تحت تاثیر قرار دهد. جواب این سوال را می‌توانید از طریق استعلام هزینه حمل‌ونقل و تجهیزات کاربردی برای تولید آهن‌آلات بعد از افزایش قیمت دلار، درک کنید.

مورد دیگری که بازار آهن را در ایران کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد، میزان تقاضا و تعداد تامین‌کنندگان است. همان ‌طور که می‌دانید، بیشتر بودن تعداد متقاضیان نسبت به تامین‌کنندگان یک کالا، قیمت آن را تا چندین برابر افزایش می‌دهد؛ زیرا تعداد مشتریان زیاد بوده و قدرت بازار در دستان تامین‌کنندگان قرار می‌گیرد. اگر در مواقعی که بازار آهن باثبات است خرید کنید، قیمت آهن بسیار ارزان‌تر از حد انتظار برآورد شده و در قسمت بزرگی از بودجه شما صرفه‌جویی می‌شود.

حال که شناخت کافی از تمامی این موارد پیدا کردید، می‌توانید نسبت به پیش بینی قیمت روز آهن و میلگرد اقدام کنید؛ زیرا همان‌‌طور که پیش از این نیز اشاره داشتیم، بازار آهن و میلگرد مستقیما به یکدیگر مرتبط هستند و افزایش قیمت آهن‌آلات، به منزله افزایش قیمت میلگرد نیز خواهد بود.

همان‌ طور که خودتان متوجه شده‌اید، پیش بینی قیمت میلگرد کار چندان ساده‌ای نیست. بازار ایران همواره ثابت کرده که نمی‌توان به احتمالات و پیش‌بینی‌های شخصی اعتماد داشت؛ زیرا همگی بر اساس برخی معیارهای نه‌چندان اصولی در ذهن افراد شکل می‌گیرند که در مواقع بسیاری، به واقعیت نمی‌پیوندند. با این وجود، همچنان تمایل همگان برای پیش بینی قیمت میلگرد و آهن‌آلات دیگر مشاهده می‌شود.

برای اینکه توانایی پیش بینی قیمت میلگرد را داشته باشید، باید مدت طولانی بازار آهن‌آلات را تحت نظر بگیرید. به این شیوه متوجه می‌شوید که افزایش یا کاهش قیمت دلار تا چه اندازه بازار میلگرد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. همچنین مدت زمان اِعمال تاثیر این نوسانات بر بازار آهن‌آلات کاملا روشن می‌شود.

بعد از مدتی حضور در بازار میلگرد و آهن ایران، خود به خود می‌توانید قیمت حدودی آهن و میلگرد را تخمین بزنید. البته مطمئن باشید که هیچ‌وقت از توانایی پیش بینی قیمت میلگرد به صورت دقیق برخوردار نخواهید بود؛ اما اگر آگاهی و تجربه خود را در این حوزه افزایش دهید، راحت‌تر فعالیت خواهید کرد.

پیشنهاد ما به شما این است که خرید میلگرد را در زمان‌هایی انجام دهید که تقاضا برای خرید آن کم باشد. اگر آمار فروش میلگرد در ماه‌های اخیر را مشاهده کنید، متوجه وجود برخی فرصت‌های عالی برای خرید میلگرد خواهید شد. از آنجایی که میزان تقاضا در ماه‌های مشخصی از سال بسیار پایین است، می‌توان آهن‌آلاتی با قیمت مناسب از تامین‌کنندگان مطرح و شناخته‌شده خریداری کرد.

چگونه قیمت روز آهن و میلگرد را به دست بیاوریم؟

پیش بینی قیمت آهن و قیمت میلگرد شدیدا نیازمند شناخت کامل بازار آهن است که جهت آشنایی و شناخت کامل این بازار باید قیمت محصولاتی همچون میلگرد و قیمت آهن را به طور مستمر و روزانه در بازه زمانی طولانی مدت مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید پیوندی که میان این محصولات و سایر مقاطع فولادی است، درک نمایید البته لازم به ذکر است که برای درک بهتر بازار آهن‌آلات هیچ راه دیگری نخواهید داشت. البته خوشبختانه امروزه به دلیل هوشمند شدن سامانه‌ها و وب‌سایت‌های الکترونیکی، می‌توان قیمت میلگرد و قیمت آهن را به صورت آنلاین مشاهده و بررسی کرد تا از روند نزولی یا صعودی این محصولات مطلع شد.

البته بدیهی است که نوع سایت و اعتبار مجموعه موردنظر، نکته حائز اهمیت دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از پیش بینی قیمت میلگرد در زمان آینده، قیمت روز آن را به صورت آنلاین از وبسایت مجموعه آهن آنلاین استعلام کنید؛ زیرا قیمت حال حاضر این تجهیزات می‌تواند شما را از وضعیت حاکم بر این بازار آگاه سازد و به اطلاعات شما بیفزاید.

مجموعه معتبر آهن آنلاین که در ابتدای مطلب اشاره‌ای جزئی به آن داشتیم، یک مجموعه فعال در حوزه آهن‌‌آلات است. افرادی که می‌خواهند از قیمت میلگرد و آهن به صورت آنلاین و به‌روز اطلاع داشته باشند، می‌توانند از خدمات ارائه شده مجموعه آهن آنلاین استفاده کنند. این مجموعه، یکی از مشهورترین عرضه‌کنندگان تجهیزات آهنی در ایران به شمار می‌رود که خدماتی کم‌‌نظیر در این حوزه ارائه می‌کند.

منبع: برنا

ارسال نظر