|
کدخبر: 244043

اولویت درآمدزایی بیشتر در اکتشافات معدنی

مدیر موسسه پژوهشی و آموزشی مشترک دانشگاه تهران و ایمیدرو( یونیدرو) در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد گفت: در زمینه تولید داده‌های پایه‌های اکتشافات معدنی در کشور می‌توانیم بخش خصوصی را برای انجام سرمایه گذاری در این حوزه بیش از پیش ترغیب کنیم.

امید اصغری در میزگرد آسیب شناسی و ارائه راهکارهای توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه بالادستی زنجیره فولاد در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد گفت: با توجه به وظایف دولت ها برای انجام سرمایه گذاری و اکتشافات و تامین زیرساخت‌های لازم هنوز اکتشافات خوبی در کشور انجام نشده است.

وی اظهار داشت: باید داده‌های زیادی در چند سال گذشته آماده می شد تا بتوانیم اکتشافات را در کشور توسعه دهیم در حالی که هنوز هم در این زمینه خلا بزرگی در کشور وجود دارد.

مدیر موسسه پژوهشی و آموزشی مشترک دانشگاه تهران و ایمیدرو یادآور شد: در کشور ما تاکنون در حوزه اکتشافات کار بزرگی انجام نشده در حالی که می توانیم بخش خصوصی را برای انجام سرمایه گذاری در این حوزه بیش از پیش ترغیب کنیم.

وی به سومین جشنواره ایده ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و افزود: هر فعالی در این حوزه ایده خوبی داشته باشد مستقیم می‌تواند به این موسسه مراجعه کند.

اصغری اظهار داشت: فراهم آوردن فرصت های همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و صاحبان کسب و کار در این حوزه می‌تواند به بومی‌سازی این صنعت کمک شایان توجهی را داشته باشد

اصغری یاداور شد: ترویج نوآوری و کمک به تجاری سازی کسب و کار و ارائه ایده‌های نو توسط شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش منجر شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، گفت: صنایع مختلف می‌توانند به صورت مستقیم از ظرفیت های معدنی و صنایع فولادی این شرکت ها استفاده کنند.

مدیر موسسه پژوهشی و آموزشی مشترک دانشگاه تهران و ایمیدرو بر رصد و پالایش ایده‌های جدید در شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: تاکنون ۶۹ ایده در ۶ بخش ارائه شده که چند ایده آن در زنجیره آهن است که باید به فعالان این عرصه معرفی شود.

وی یادآورشد: ایجاد درآمدهای بیشتر،ارتقای نرخ بهره وری و کاهش زمان عملیات نسبت به سایر روش‌های سنتی از ویژگی‌های ایده‌های نو در صنعت فولاد و آهن کشور است که می‌تواند در زنجیره فولاد ریسک سرمایه گذاری را برای سرمایه‌گذاران کمتر کند و ایجاد سامانه هوشمند پایش و تحلیل بهره‌وری در حوزه معدنی کشور در این زمینه بسیار ضروری است.

اصغری اظهارداشت: در صنعت آهن و فولاد کیفیت و ترکیب شیمیایی کنسانتره تولید شده بسیار تاثیرگذار است و پایش کیفیت مواد اولیه و توجه به مسائل زیست محیطی در این حوزه می تواند در هر گونه سرمایه‌گذاری در این بخش تاثیر گذار باشد.

شایان ذکر است، همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد با برگزاری دو میزگرد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد و آسیب شناسی و ارائه راهکارهای توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه بالادستی زنجیره فولاد با مشارکت شرکت‌های سرمایه گذاری ارزش به عنوان حامی این همایش با شرکت رستاپاد و شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات برگزار شد.

این همایش روز یکم اسفند ماه سال جاری با حضور مدیران، کارشناسان، اساتید، متخصصین و فعالان عرصه تولید فولاد و آهن کشور در هتل المپیک تهران برگزار شد.

منبع: معدن نامه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها