|
کدخبر: 243073

آب، چالش اصلی صنعت سمنانی‌ها

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: توسعه صنعتی سمنان با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیازمند تامین آب مورد نیاز صنایع است.

محمدرضا باقری سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در دیدار با عباس گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی حوزه انتخابیه، برنامه‌های این شرکت را در راستای تامین زیرساخت‌ها و رفع مشکلات صنایع تشریح کرد.

وی، هدف شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان را صیانت از صنایع برشمرد و بیان کرد: آن‌چه که به دنبال می‌شود، پیشرفت و توسعه صنعت است که منجر به ایجاد تولید و اشتغال پایدار در استان شود.

باقری با بیان اینکه مساله تامین آب یکی از موانع جدی توسعه‌ صنعتی و اقتصادی سمنان است و خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب سمنان به شهرک و منطقه ویژه اقتصادی این شهر بخشی از مشکلات کمبود آب واحدهای صنعتی و صنعتگران در این مناطق حل شدنی است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به اینکه در حوزه آب چالش جدی برای صنایع حوزه انتخابیه وجود دارد، متولیان امر به منظور رفع این مشکل اساسی و اجرای هر چه سریع‌تر طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب پای کار باشند.

وی تاکید کرد: استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها به عنوان منبع آب پایدار و گام موثر در توسعه صنعتی است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به تقاطع غیر هم‌سطح شهرک صنعتی سمنان اشاره و اضافه کرد: اجرای این طرح یکی از مطالبات جدی مدیران صنایع شهرک صنعتی سمنان است و شرکت شهرک‌های صنعتی استان خواستار تکمیل و اتمام این طرح با هدف تسهیل در رفت و آمد قشر کارگر و فعالان اقتصادی و جابه‌جایی تولیدات واحدهای صنعتی می‌باشد.

حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه دارای ۵ شهرک و ۲ ناحیه مصوب و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ۷۲۱۹ هکتار اراضی در اختیار دارد.

 

منبع: روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها