|
کدخبر: 242817

رشد ۱۵ درصدی صادرات محصولات فولادی

روند صادارت محصولات فولادی در۱۰ماهه ۱۴۰۰ چگونه بوده است؟ ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی صادرات «محصولات فولادی» رشد ۱۵ درصدی داشته، اما واردات با افت همراه بوده است.

صنعت و معدن رشد ۱۵ درصدی صادرات محصولات فولادی

داده های اعلام شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد نشان دهنده آن است که از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال، ۲ میلیون و ۷۲۷ هزار تن انواع محصولات فولادی (انواع ورق، میلگرد، ناودانی، نبشی، تیرآهن و ...) صادر شده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار تن بوده که با این شرایط روند صادرات محصولات فولادی در مدت زمان مورد بررسی در سال جاری ۳۵۴ هزار تن بوده است.

همچنین طی ۱۰ ماهه امسال، ۵ میلیون و ۸۰۷هزار تن شمش فولاد صادر شد. اما آمار مدت مشابه سال گذشته، 5 میلیون و 136 هزار تن بوده است که بررسی ها نشان از آن دارد که روند صادرات شمش فولادی رشدی ۶۷۱ هزار تنی داشته است؛ رشد «شمش» در مدت زمان مورد بررسی ۱۳ درصد بوده است.

میزان صادرات آهن اسفنجی نیز با افزایش ۴۸ درصدی طی ۱۰ماهه امسال، از ۶۶۶هزار تن به 985 هزار تن افزایش یافت.

کاهش واردات محصولات فولادی

افزاون بر این، میزان واردات محصولات فولادی و شمش طی ۱۰ ماهه اخیر به ترتیب ۵۹۲ هزار تن و ۵ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۸۰۰ هزار تن و ۵ هزار تن)، ۲۶ درصد کاهش در واردات محصولات فولادی و بدون تغییر در میزان واردات شمش بود.

وضعیت تولید شمش

طی ۱۰ ماهه امسال، ۲۳ میلیون و ۲۰۹ تن «شمش» و ۱۶ میلیون و ۴۰۳تن «انواع محصولات فولادی» تولید شد. این رقم در مدت مشابه سال ۲۵ میلیون و ۳۶۲هزار تن «شمش» و ۱۷ میلیون و ۲۰۳ هزار تن «انواع محصولات فولادی» تولید شد که به ترتیب حاکی از کاهش۸درصدی و ۵ درصدی تولید است. کاهش فولاد شرکت ها طی ماه های اخیر در کشور، ناشی از کمبود انرژی برق و قطعی گاز است.

 

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها