|
کدخبر: 241737

جایگاه دوم صنعت از پرداخت تسهیلات بانکی

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش صنعت و معدن در هشت ماهه سال جاری در جایگاه دوم بیشترین دریافت کننده تسهیلات بانکی قرار دارد، اما همچنان رقم تسهیلات به هدف برنامه ششم توسعه نرسیده است.

صنعت و معدن جایگاه دوم صنعت از پرداخت تسهیلات بانکی

طبق این آمار در هشت ماهه امسال در مجموع بیش از ۱۷۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، ‌مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و سایر بخش‌های متفرقه پرداخت شده است.

در این میان تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن معادل ۵۱۵ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان بوده که سهم ۲۹.۹ درصدی از کل تسهیلات را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که طبق قانون برنامه ششم توسعه، بانک مرکزی (شورای پول و اعتبار) مکلف است سیاست های پرداخت تسهیلات بانکی را به گونه ای تنظیم کند که سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی سالانه طی اجرای قانون برنامه حداقل ۴۰ درصد باشد.

همچنین تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش بازرگانی نیز در هشت ماهه امسال به ۲۶۶ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان رسیده که سهم آن از کل تسهیلات بانکی معادل ۱۵.۴ درصد بوده است.

در این میان بیشترین تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش خدمات اختصاص یافته که در هشت ماهه امسال سهم ۴۲.۴ درصدی از کل تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده و معادل ۷۳۲ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است.

پس از بخش خدمات، صنعت و معدن و بازرگانی به ترتیب بخش کشاورزی و مسکن ۷ و ۵.۲ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری را دریافت کرده‌اند. همچنین تسهیلات پرداختی به دو بخش کشاورزی و مسکن به ترتیب بیش از ۱۲۰ و ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها