|
کدخبر: 240763 سهیل فرزین

اختصاصی گسترش نیوز:

به فولادسازان ظلم شده است

دوستی، استاندار هرمزگان گفت: مردم باید تغییرات و اجرای طرح‌ های فولاد هرمزگان را لمس کنند.

صنعت و معدن به فولادسازان ظلم شده است

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در مراسم عملیات احداث چهار پروژه بزرگ فولادی در شرکت فولاد هرمزگان اظهار داشت: دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی و ایران قوی کار خود را آغاز کرده است.بنابراین تمام مسئولان این دولت نیز باید در همین راستا قدم بردارند‌. این شعار به معنای اهمیت عدالت و پیشرفت است.

وی افزود: متاسفانه استان هرمزگان رتبه یکم بیکاری در کشور را دارد و انتظار مردم از طرح‌ ها ایجاد اشتغال است. با همت مهندس معروفخانی و دکتر طیب‌نیا که مدیری جهادی و توسعه‌ای هستند تلاش خواهیم کرد مشکلات رفع شود و خواسته‌ها محقق خواهد شد.

دوستی همچنین گفت : تاثیر این طرح‌ ها در اشتغالزایی استان و تولید هرمزگان باید مشهود باشد به‌ طوریکه مردم تغییرات و اجرای طرح‌ های فولاد هرمزگان را در معیشت  و زندگی خود لمس کنند.

وی افزود: انتظار اشتغال فوق‌ العاده و بیش از ظرفیت را از فولادسازان نداریم اما انتظار داریم فولادسازان با اجرای طرح‌ های توسعه‌ ای در پایین‌دست اشتغال ایجاد کنند.

استاندار هرمزگان گفت: از فولادی‌ ها انتظار داریم طرح‌ های توسعه‌ ای در حوزه ورق، لوله و سایر محصولات فولادی را اجرا کنند و فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان مواد اولیه این طرح‌ها را تامین کنند. در استان ۱۱۰۰ روستا با چالش آب مواجه هستند که نیازمند تامین لوله هستیم و خواهان همکاری برای رفع این نیاز هستیم.

دوستی افزود: معادن سنگ‌آهن هرمزگان تا ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تامین خوراک دارند و فولادی‌ ها می‌ توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد:  در تامین انرژی حق با فولادی‌ ها است و در محدودیت‌ های امسال به آن‌ ها ظلم شده است و باید این مشکل را برطرف کنیم.

دوستی خطاب به مدیرعاملان فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان خاطر نشان کرد: ظرفیت سنگ‌ آهن هماتیتی در استان بالاست و‌ امیدواریم شما حضور پیدا کنید و ما هم کمک خواهیم کرد. به چالش مواد اولیه و تبعات آن نیز  آگاه هستیم و تلاش خودمان را رفع آن خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان در پایان گفت: ما در بخش معدنی کانی های غیرفلزی هم فعال خواهیم شد. منافع استان برای ما و شرکت فولاد هرمزگان اهمیت بالایی دارد و تلاش برای رفاه و اشتغالزایی در استان داریم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها