|
کدخبر: 235133

معرفی ۳ تولید کننده بزرگ میلگرد در ایران + بررسی قیمت و روش خرید

صنعت و معدن معرفی ۳ تولید کننده بزرگ میلگرد در ایران + بررسی قیمت و روش خرید

ایران، جایی برای صنایع فولادی قدرتمند

ایران چند سالی است که با تلاش در زمینه تولید فرآورده‌های فولادی توانسته اعتبار جهانی به دست بیاورد. سالیان درازی است که کارخانه‌های تولید انواع فرآورده فولادی در ایران شروع به کار کرده و امروزه نیازهای داخلی کشور را پاسخ می‌دهند. همچنین برخی از فرآورده‌های فولادی داخل کشور مانند میلگرد به دلیل کیفیت ساخت بالا و دارا بودن استانداردهای جهانی به کشورهای دیگر نیز راه پیدا کرده‌اند.

در ادامه مطلب قصد داریم شما را با ۳ کارخانه بزرگ تولید میلگرد آشنا خواهیم کرد که این فرآورده فولادی را با آنالیزها و سایزهای مختلف تولید می‌کنند. در نهایت پس از بررسی قیمت میلگردهای تولیدی این کارخانه‌ها روش جدید خرید میلگرد در ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی ۳ تولید کننده بزرگ میلگرد کشور

معادن غنی آهن باعث شده تا در کشور چندین غول فولادی بزرگ شروع به کار کنند. به طوری که از شمال تا جنوب و شرق تا غرب کشور می‌توان کارخانه‌هایی را نام برد که سالانه صدها هزار تن انواع میلگرد را عرضه می‌نمایند. اما در میان انبوهی از تولیدکنندگان میلگرد برخی نام‌ها وجود دارند که اعتبار فولاد و تولید این فرآورده فولادی مهم را یدک می‌کشند. در ادامه این بخش از مطلب قصد داریم تا ۳ تولیکننده بزرگ میلگرد را به شما معرفی کنیم و بررسی کوتاهی روی قیمت میلگردهای آن‌ها انجام دهیم.

اصفهان، اعتبار فولاد ایران

اصفهان، علاوه بر تاریخ و معماری تاثیرگذاری که دارد، نقش بزرگی در صنعت فولاد کشور بازی می‌کند. شرکت ذوب آهن اصفهان از سال ۱۳۵۱ تاسیس شده و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور محسوب می‌شود. همچنین این کارخانه بزرگ در هر سال حدود ۲.۸ میلیون تن انواع فرآورده فولادی را به بازار داخلی و کشورهای گوناگون دنیا می‌فرستد.

ذوب-آهن

قیمت میلگرد اصفهان در بازار فعلی و زمان نوشتن این مطلب، بین ۱۴۴۵۰تا ۱۶۰۵۰ تومان است. این اختلاف قیمت به دلیل تفاوت مشخصات میلگرد بوده و به سایز آن نیز بستگی دارد. به همین دلیل در هنگام خرید باید به سایز و آنالیز میلگرد مورد نظر توجه ویژه داشته باشید.

کارخانه بزرگ تولید میلگرد آذر فولاد امین

اگر شما هم جزو کسانی هستید که با بازار آهن سر و کار دارید، قطعا نام میلگرد آذر امین به گوشتان خورده است. میلگردهای کارخانه صنایع آذر فولاد امین (تیکمه داش) با این نام به شهرت رسیده‌‌اند و کیفیت ساخت بالایی نیز دارند. این کارخانه از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و در همان فاز اولیه شروع کار میلگردهای آجدار را در خط تولید خود قرار داد.

میلگرد۲

به طور کلی میلگردهای کارخانه آذر امین در سایزهای استاندارد ۸ تا ۳۲ میلیمتر ساخته می‌شوند. میلگردهای سایز ۸ تا ۱۰ دارای استاندارد آنالیز بوده و سایزهای بین ۱۲ تا ۳۲ استاندارد A۳ دارند. به همین دلیل برای فهمیدن قیمت میلگرد آ‌ذر امین باید به مشخصات آن توجه داشته باشید؛ زیرا با تغییر آنالیز و سایز قیمت نیز ممکن است که تغییر کند.

صنایع فولادی ظفر بناب

استان آذربایجان شرقی که جزو نام‌داران صنایع فولادی کشور است، یکی دیگر از بزرگترین کارخانه‌های تولید میلگرد کشور یعنی ظفر بناب را در دل خود جای داده است. این کارخانه از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و در همان ابتدا هدف تولید میلگردهای A۲ و A۳ را در ذهن داشت. در فاز دوم کارخانه نیز مجتمع ظفر نوین گستر فولاد بناب با مساحت ۱۵ هکتار تاسیس شد تا این غول فولادی بتواند ظرفیت تولید سالانه انواع میلگردهای خود را به ۴۰۰۰۰۰ تن برساند.

میلگرد۳

بدون شک ظفر بناب بیشترین تنوع تولید میلگرد در ایران را دارد. در بازار آهن می‌توان انواع میلگردهای ساده و آجدار ظفر بناب را در سایزهای استاندارد ۸ تا ۲۸ میلی‌متر پیدا کرد. همچنین این کارخانه تولیدی میلگردهای خود را با استاندارد آنالیز A۲ و A۳ تولید می‌کند. به همین دلیل بدیهی است که قیمت میلگرد ظفر بناب در بازار با نوسانات کوچکی همراه باشد.

بررسی قیمت میلگردها و عوامل تاثیر گذار روی آن

زمانی که برای خرید میلگرد به بازار آهن مراجعه می‌کنید، قطعا با نوسان قیمت زیادی مواجه خواهید شد. به عنوان مثال اگر به دنبال قیمت میلگرد اصفهان هستید، از توزیع کنندگان گوناگون قیمت‌های مختلفی را خواهید شنید. به همین دلیل استعلام قیمت برای خرید میلگرد به کار سختی تبدیل شده و مصرف کننده دچار مشکلات متنوع در این مسیر می‌شود. از طرفی زمانی که خرید را از بازار و توزیع کننده انجام می‌دهید، وجود واسطه قیمت نهایی میلگرد را بالاتر می‌برد.

خرید راحت با سایت عصر آهن

با وجود مشکلات متعددی که در خرید سنتی میلگرد از بازار آهن وجود دارد، بهتر است که انجام این کار را با روش‌های نوین انجام دهید. سایت عصر آهن با خدمات خاصی که ارائه می‌کند، به شما کمک خواهد کرد تا یک تجربه بی‌نظیر از خرید میلگرد را به دست بیاورید. همچنین با وجود این سایت دیگر نیازی نیست به بازار بروید و ساعت‌ها وقت بگذارید؛ زیرا با ورود به عصر آهن، بزرگترین بازار آهن کشور در مقابل چشمانتان قرار می‌گیرد. در ادامه این بخش نیز بیشتر با خدمات عصر آهن آشنا خواهید شد.

مشاهده قیمت روز همراه با نمودار

یکی از بزرگترین امتیازات مثبت سایت عصر آهن درج قیمت میلگردهای متنوع تمامی کارخانه‌های تولید میلگرد کشور است. کافیست در صفحه اصلی وبسایت عصرآهن (https: //asreahan.com) گزینه میلگرد و تولید کننده مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس خواهید دید که لیست کاملی از قیمت انواع میلگرد کارخانه انتخابی شما ظاهر می‌شود.

خرید از درب کارخانه و ارسال به سراسر کشور

دیگر امتیاز بزرگ سایت عصر آهن خرید از درب کارخانه است. با وجود این اتفاق، سفارش شما مستقیما در کارخانه تولید کننده میلگرد ثبت شده و کلیه واسطه‌ها نیز حذف می‌شوند. حذف دلال‌ها نیز چیزی به جز خرید با قیمت بهتر برای شما به همراه ندارد.

رفع تمامی مشکلات خرید میلگرد با سایت عصر آهن

سایت عصر آهن با ارائه خدمات گوناگون سعی کرده تا بخش زیادی از مشکلات بازار آهن کشور را حل کند. با وجود این سایت دیگر نیازی نیست که به بازار آهن بروید و درگیر قیمت‌های نادرست و انتخاب‌های محدود شوید؛ زیرا با عصر آهن میلگردهای کارخانه‌های مختلف با بهترین قیمت در دسترس شماست.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها