|
کدخبر: 234354

سنگ کورین چیست و چه کاربردی دارد؟

کورین در واقع نوعی سنگ مصنوعی هستند که در طبیعت یافت نمی شوند. این سنگ ها با استفاده از واکنش های شیمیایی تولید می شوند. فرمولاسیون کورین ها شامل پلیمرهای اکرلیک، مواد معدنی و سنگی است. کورین ها سنگ های مهندسی شده ای هستند که شباهت بسیاری به سنگ های طبیعی دارند. نام اصلی این سنگ های مهندسی شده کورین نیست. برای اولین بار این سنگ ها را دو پونت اختراع کرده است.

سنگ کورین چیست و چه کاربردی دارد؟

کورین اصلی این سنگ ها نیست. کورین نامی بود که برای برند این سنگ ها گذاشته شده بود. اما این سنگ ها با نام کورین در بین مردم شناخته می شوند. با گذشت زمان برندهای مختلفی این سنگ های مهندسی شده را تولید کردند. برندهایی مانند سامسونگ و ال جی این سنگ ها را تولید کرده اند. شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی در تهران از سنگ کورین برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه و ویلاها استفاده‌های زیادی می‌کنند

قیمت سنگ کورین

کورین در ایران با برند های مختلفی عرضه می گردد. کورین های سامسونگ، کورین ال جی، کورین های کره ای و کورین های ایرانی برند هایی هستند که در ایران موجود هستند.

معیار کلی و اصلی برای تایین قیمت کورین ها، اندازه دانه های کورین است. به میزانی که اندازه دانه های کورین بیشتر شود قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. نمی توان لیست قیمت مشخصی برای کورین ها ارائه داد. معیار هایی مانند اندازه ذرات کورین ها و شرکت تولید کننده معیارهایی هستند که در تعیین قیمت کورین ها تاثیر می گذارند.

کاربرد کورین در دکوراسیون داخلی

کورین، متریالی است که از آن در جهت زیبا سازی دکوراسیون داخلی استفاده می شود. از کورین ها در آشپزخانه ها، سرویس های بهداشتی، مراکر بیمارستانی، آزمایشگاه ها، هتل ها، فست فود، رستوران ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد کورین عبارتند از:

فضاهای عمومی مانند هتل ها و مراکز اداری و تجاری

مراکز عمومی مانند رستوران ها و هتل ها، مراکزی هستند که روزانه تعداد زیادی از افراد برای دریافت خدمات به آن ها مراجعه می کنند. پاکیزگی و بهداشتی بودن این مراکز بسیار مهم است.

یکی از ویژگی های این سنگ ها، خاصیت آنتی باکتریال بودن این سنگ ها هستند. این سنگ های مصنوعی به دلیل خاصیت آنتی باکتریال بودن برای طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی این مراکز عمومی مناسب هستند. از کورین همچنین میتوان در محیط های اداری برای طراحی دکوراسیون اداری کمک گرفت.

مراکز درمانی مانند بیمارستان ها

آنتی باکتریال بودن در مراکز درمانی بسیار مهم و حیاتی است. وجود باکتری ها و میکروارگانیسم ها در مراکز درمانی می توانند موجب بروز مشکلات بسیاری مانند عفونت ها، انتقال بیماری ها از شخصی به شخص دیگر و... شوند. کورین ها سنگ هایی هستند که فاقد درزها و فرورفتگی ها هستند. وجود درزها و منافذ در سنگ ها، می تواند محیط مناسبی را برای رشد میکروارگانیسم ها ایجاد کنند. اما کورین ها این گونه نیستند.

 عدم وجود درزها در این سنگ ها مانع رشد میکروارگانسم ها می شوند. در نتیجه این سنگ های مهندسی شده برای محیط های درمانی بسیار مناسب هستند. با نگاهی به مراکز درمانی می توان متوجه آن شد که بیشتر از رنگ های روشن در کنار رنگ سفید برای این مراکز استفاده می شود. رنگ های روشن و سفید آشکار کننده آلودگی ها هستند و به سرعت می توان متوجه آلودگی ها شده و آلودگی ها را برطرف کرد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه ها قلب یک خانه هستند که نقش بسیار مهمی در ایجاد یک دکوراسیون کاربردی و جذاب دارند. برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه می توان از سنگ کورین استفاده کرد چراکه این سنگ ها ویژگی های دیگری مانند عمر بالا، آنتی باکتریال بودن، پاک شدن سریع لکه ها، مقاومت بالا در برابر دماهای بالا و... دارند. این ویژگی ها برای دکوراسیون آشپزخانه ها بسیار مناسب و کاربردی هستند. به همین دلیل اغلب کاربرد این سنگ ها مربوط به دکوراسیون آشپزخانه ها و کابینت ها هستند.

سرویس های بهداشتی

از سنگ های کورین برای تولید کاسه توالت، روشویی، جکوزی و وان حمام استفاده می شوند. این محیط ها نیز مانند آشپزخانه ها و مراکز درمانی، از نظر پاکیزگی و بهداشتی بودن اهمیت بسیاری دارند. این سنگ ها با بخشیدن جلوه های بصری منحصر به فرد به سرویس های بهداشتی، این محیط ها را به محیطی آرام‌تر تبدیل کنند.

 علاوه بر آن این سنگ ها رنگ بندی های مختلفی دارند که می توان از هر کدام از این سنگ ها بر اساس سلیقه خود استفاده کرد. اما معمولا از رنگ های روشن و سفید برای این محیط ها استفاده می شود تا آلودگی های ایجاد شده دیده شده و به سرعت تمیز شوند.

انواع سنگ کورین

سنگ های کورین، سنگ هایی هستند که در آسیا بسیار محبوب بوده و در ساخت و سازهای ساختمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ های طبیعی و کوارتزها، مشتریان خود را دارند اما وجود این سنگ ها نتوانسته مانعی برای استقبال و استفاده از این سنگ ها شود.

شرکت تولید کننده

یکی از روش های دسته بندی سنگ های کورین شرکت سازنده کورین است. امروزه کشورمان در جهت ایجاد خودکفایی تلاش می کند تا محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را با تکنولوژی و نیرونی انسانی خود تولید کند.

در حال حاضر تولید کننده های داخلی، کورین های ایرانی را تولید و به بازار عرضه می کنند. برند های می سی، آتیستون، تکسانیت، اورانوس و سوپر استون کورین های ایرانی تولید و به بازار عرضه می کنند.

علاوه بر کورین های ایرانی، کورین های خارجی نیز در بازار وجود دارند. در بین برندهای خارجی، کورین های کره ای کیفیت بالاتری دارند. از برندهای کره ای می توان به سامسونگ استارون، هنکس و ال جی هایمکس اشاره کرد. خریداران می توانند بر اساس سلیقه، قیمت کورین ها، کیفیت و معیارهای دیگر کورین ایرانی یا خارجی خریداری کنند.

طرح جدید کورین

کورین ها دارای طرح ها و رنگ بندی های متنوعی هستند. کورین های رگه دار، جدید ترین طرح این سنگ های مهندسی شده هستند. این سنگ های مهندسی شده رگه دار با الهام از سنگ های طبیعی و کوارتز تولید شده اند.

طرح جدید کورین

کورین های رگه دار برای افرادی مناسب است که می خواهند با یک تیر دو نشان بزنند. کورین های رگه دار برای افرادی که سنگ هایی با دانه های درشت همراه با خصلت های ذاتی کورین می خواهند، مناسب است.

این سنگ ها علاوه بر داشتن تمام ویژگی های سنگ های کورین، قابلیت عبور نور را نیز دارند. کارخانه‌های تولید کننده این سنگ ها می توانند با کمک نیروهای خلاق خود طرح های بصری منحصر به فردی را تنها با عبور لوله های چراغدار تولید کنند.

معایب کورین

  1. در برابر خط مقاوم نیستند.
  2. با گذشت زمان این سنگ ها مات می شوند.
  3. تغییر رنگ توسط برخی از پاک کننده ها و مواد شیمیایی
  4. تغییر رنگ در دماهای بالا (قرار دادن تابه)

مزایای کورین

  1. یک پارچه بودن (نداشتن درز و فرورفتگی)
  2. مقاومت در برابر تغییرات دمایی
  3. تنوع رنگ بندی این سنگ ها
  4. ارزان و اقتصادی بودن
  5. مراقبت آسان
  6. پاک شدن سریع لکه ها
  7. عمر زیاد
  8. قابلیت فرم پذیری
  9. قابلیت ترمیم و جلاپذیر بودن
  10. ضد آب بودن و عدم جذب آب این سنگ ها
  11. آنتی باکتریال بودن
  12. مقاوم در برابر مواد شیمیایی و اسیدها
نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها