|
کدخبر: 228635

نادری: محدودیت انرژی صادرات فولاد را مختل می کند

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: چالش‌ها در حوزه گاز و صنعت نفت مشخص شود تا ما بتوانیم با سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌هایی مثل برق و آب مشکل را برطرف کنیم.

صنعت و معدن نادری: محدودیت انرژی صادرات فولاد را مختل می کند

امیرحسین نادری در سمینار تخصصی چالش گاز و در پنل تخصصی تامین پایدار گاز در زنجیره فولاد، اظهار کرد: منابع محدود و خلاقیت نامحدود است.  به علاوه طرح های  بسیار مقرون به صرفه ای وجود دارد اما مادامی که شرایط قیمت سوخت و گاز به این شکل است، کسی به دنبال این مسئله نیست.

وی افزود: در حوزه گاز اکنون تقریبا همه چیز به هم مشابه است و به گلوگاه‌هایی رسیدیم که ناشی از عدم بهره‌وری مناسب در این حوزه‌ها است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ادامه داد: اگر می‌توانستیم ذهنیت مسئولان را نسبت به صنعت فولاد تغییر دهیم، به عنوان متولیان این بخش در حوزه مواد اولیه هم دچار چالش نبودیم.

نادری تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای در در طول تاریخ صنعت فضای قیمت‌های فعلی فولاد را نداشتیم. این مسئله در شرایط تحریم فعلی می‌تواند فرصت خوبی برای صادرات باشد اما این مشروط بر تولید فولاد است. اگر قرار باشد در تابستان به واسطه دلیل برق و در زمستان به دلیل گاز در تنگنا باشیم نمی‌توانیم این برنامه ها را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: چالش‌ها در حوزه گاز و صنعت نفت مشخص شود تا ما بتوانیم با سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌هایی مثل برق و آب مشکل را برطرف کنیم.

ارسال نظر