|
کدخبر: 228536

خلیفه سلطانی: مهم ترین چالش صنعت فولاد تامین گاز است

دبیر انجمن فولاد ایران گفت: همانطور که پس از سمینار چالش برق متوجه شدیم مشکل گاز بسیار مهمتر و تاثیرگذارتر است ولی از آنجا که زنجیره صنایع معدنی در مقابله با چالشی مثل آب، همراهی و همکاری مشترک را نشان دادند انتظار داریم با هم فکری چالش گاز را هم حل نماییم.

سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن فولاد ایران در پنل «تامین پایدار گاز در زنجیره فولاد گفت: فولاد به دنبال اعتراض نیستیم بلکه مباحث را به عنوان یک چالش، به گوش مسئولین می رسانیم.

خلیفه-سلطانی

وی افزود: ده سال پیش مسئولین حوزه گاز مطرح کردند ظرفیت گاز دو برابر شده و توقع می رفت پس از این ده سال مجدد شاهد افزایش ظرفیت این چنینی باشیم که نشد. با توجه به اینکه ما اطلاعی از این موضوع نداشتیم و برنامه آماده ای برای این شرایط نداشتیم، اکنون باید به سرعت راهیابی برای حل این چالش بیابیم. مشابه همین موضوع در طرح هدفگذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیز بوده که اطلاعی از این کمبود گاز نبوده است و در اجرایی شدن آن در مسیر دستیابی به ۵۵ میلیون تن تولید با مشکلات این چنینی مواجه هستیم.

دبیر انجمن فولاد ایران گفت: مهمترین چالش صنعت فولاد در حال حاضر مسئله تامین گاز است و حتی در تولید برق نیز به گاز نیاز است و این چالش باید با همکاری دولت و بخش خصوصی رفع شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها