|
کدخبر: 228127

راه اندازی کانون های همیاری اجتماعی در چادرملو

عصر سه شنبه مدیر کل موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی سازمان فنی و حرفه ای کشور و رییس مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی کشور، دبیر شبکه توسعه اجتماعی بانک رسالت استان یزد و جمعی از مسئولان استانی سازمان فنی و حرفه ای از اقدامات شرکت چادرملو در حوزه اقتصاد مقاومتی بازدید کردند.

در این بازدید مدیرکل موسسات کارآموزی و مشارکت های مردمی سازمان فنی و حرفه ای با تقدیر از اقدامات زیربنایی شرکت چادرملو به عنوان معین اقتصادی شهرستان های اردکان، بهاباد و ابرکوه با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر حذف بروکراسی اداری اعلام کرد: در این راستا و حمایت جدی تر از روند تولید اشتغال در کشور، موافقت نامه های اصولی تاسیس آموزشگاه های آزاد در چهارچوب تعریف شده تنها ظرف ٣ روز صادر خواهد شد.

حبیبی ماچیانی اظهار داشت:در حال حاضر در سطح استان یزد بیش از ۴٠٠ مرکز آموزشی با ١٨ گروه هدف مشغول به فعالیت است که در صورت تکمیل زنجیره آمادگی داریم در راستای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تمامی آنها در کلیه زمینه ها به عنوان بازوهایی توانمند با دست اندرکاران بحث اقتصاد مقاومتی همکاری داشته باشند.

وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در حوزه آموزش در مراکز ١۶ گانه آموزش دولتی در ۴۵٠ حرفه آموزشی و در ۴٠٠ آموزشگاه آزاد در ٢٧ رشته و ٣٠٠ حرفه آموزشی مشغول می باشند و در راستای همکاری با بخش صنعت نیز تاکنون مجوز ١٨ مرکز جوارگاهی و بین کارگاهی در استان صادر شده است.

در این رابطه مشاور مدیرعامل و مجری طرح اقتصاد مقاومتی شرکت چادرملو نیر تصریح کرد: بهترین مسیر در خصوص هزینه کرد شرکت های بزرگ در مسئولیت های اجتماعی، ورود به بحث پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است که با آسیب شناسی تجارب گذشته مدل شبکه اجتماعی بانک رسالت را به عنوان الگو انتخاب کرده و مدل ابتکاری متناسب با منطقه هدف را تدوین نموده ایم که بطور رسمی اولین فاز آن از ٣ ماه قبل در شهرستان اردکان آغاز شده است.

وحید شهبا با تشریح مراحل راه اندازی و شکل گیری کانون های همیاری اجتماعی و بیان جزییات طرح های اشتغالزایی توسط مجری طرح اقتصاد مقاومتی شرکت چادرملو افزود: در حال حاضر ٢١ کانون را با ٣٠۶ عضو عضو تحت پوشش داریم که برآورد می گردد برای ۴۵٩ نفر ایجاد اشتغال گردد که میزان میانگین ۶٠٠ میلیون ریال تسهیلات برای هر کارگاه در نظر گرفته شده و با توجه به موفقیت های قابل توجهی که تاکنون داشته ایم آمادگی داریم تجارب شرکت چادرملو را جهت الگو برداری در اختیار سایر مناطق کشور قرار دهیم.

گفتنی است در این برنامه توسط مدیر کل موسسات کارآموزی و مشارکت های مردمی فنی و حرفه ای کشور پروانه فعالیت جوارگاهی مجتمع صنعتی چادرملو و ٨ مجوز مرکز بین کارگاهی صادر و اهداء گردید.

ارسال نظر