|
کدخبر: 227477

ارتقای صنعت بومی سازی توسط فولاد سنگان

«سامانه مدیریت ارتباط با تامین کنندگان» به عنوان پل ارتباطی بین تامین کنندگان داخلی و شرکت فولاد سنگان در راستای گسترش فرصت های همکاری، استفاده از توانمندی شرکت ها و پیمانکاران منطقه ای یا کشوری شرکت در فولاد سنگان طراحی و راه اندازی شده است.

صنعت و معدن ارتقای صنعت بومی سازی توسط فولاد سنگان

بهمن زاده، معاون بازرگانی فولاد سنگان در راستای نحوه اجرایی این سامانه در شرکت عنوان کرد: سیستم ارتباط با تامین کنندگان دارای دو فاز است. فازاول مربوط به تامین کنندگانی است که سابقه فعالیت در حوزه ی صنعت دارند و علاقه مند به همکاری با فولاد سنگان هستند که برای حداقل رسانی مکاتبات اداری، اطلاعات و سوابق خود را در این سایت بارگزاری می نمایند تا برای همکاری مورد بررسی قرار گیرد. تمامی شرکتهای داخلی و خارجی قابلیت ورود و ثبت درخواست را دارند. در ادامه با بررسی اطلاعات بارگزاری شده و ارزیابی آن، کد فعال سازی فعالیت مشترک با فولاد سنگان را دریافت خواهند کرد و برای تامین نیاز شرکت از آنها استعلام گرفته خواهد شد. فاز دوم این سامانه مربوط به خرید است به طوریکه خریدهای شرکت به شکل استعلام از طریق این سامانه در اختیار شرکتها قرار خواهد گرفت و پاسخ شرکتها نیز از طریق همین سامانه به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. این روال پیش از این در فولاد مبارکه اجرایی شده بود و از این پس فولاد سنگان نیز مبتنی بر این سامانه، تمام مناقصات و استعلام ها را انجام خواهد داد.

معاون بازرگانی فولاد سنگان در خصوص طراحی و پیاده سازی این سامانه عنوان کرد: با هدف مدیریت زنجیره‌ی تامین کالا و خدمات و در راستای سیاست های گروه فولاد مبارکه و به ‌منظور حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی، دسترسی به بازارهای جهانی، بهینه سازی زمان و هزینه‌های عملیاتی، چابک سازی و افزایش قابلیت انعطاف‌پذیری زنجیره، اقدام به طراحی و پیاده سازی این سامانه شده است.

وی افزود: فاز اول اجرایی شده و فاز دوم نیز در مرحله تست اجرایی است تا مشکلات نرم افزاری نداشته باشد. با اجرای کامل این سامانه شرکت هایی که ارزیابی شده اند به راحتی مرحله دریافت استعلام، پاسخ استعلام، نتیجه استعلام، سال کالا، نحوه پرداخت و… را در این سامانه رویت خواهند کرد. با هدف بیشینه سازی سود، شرکت‌ها نیاز دارند در کم‌ترین زمان ممکن، تامین‌کننده‌ی مناسب را انتخاب، روابط استراتژیک را با تامین‌کنندگان افزایش و به شیوه‌ی موثر با آن‌ها در تعامل بوده بطوریکه همراستایی استراتژیک به وجود آید و تجربه نشان داده که شرکت‌ها و سازمان‌هایی موفق اند که روابط مستحکم و پایداری را با تامین‌کنندگان خود برقرار نمایند.

بهمن زاده سامانه مدیریت ارتباط با تامین کنندگان را در تقویت و ارتقاء صنعت بومی سازی قطعات و تجهیزات موثر دانست به طوریکه این سامانه درگاه آنلاین جهت خود اظهاری قابلیت های ساخت کارگاه ها و سازندگان از هر نقطه از کشور خواهد بود.

معاون بازرگانی فولاد سنگان، با بیان اینکه کارخانجات تولیدی به دلیل قطع جریانات انرژی دچار مشکلات اساسی می شوند افزود : یکی از معضلات اساسی قطع برق و گاز، خرابی ماشین آلات و تجهیزات معادن است که در طول زمان خسارت هنگفتی را بر شرکت ها تحمیل خواهد نمود.

وی افزود: علاوه بر چالش گاز، یکی از مهمترین چالش های ما که اخیرا فولاد سنگان را با معضلات بیشتری نیز مواجه کرده چالش حمل و نقل است که این امر شرکت را در بخش تولید تحت فشار قرار میدهد و به تبع آن سایر بخشها از جمله بازرگانی نیز تحت فشار قرار می گیرند. مشکلات زیرساختی منطقه ما را مجبور به جایگزینی حمل و نقل جاده ای نموده است که هزینه های بالایی به شرکت تحمیل می نماید.

ارسال نظر