|
کدخبر: 224044

تامین رنگ مورد نیاز «مبارکه» توسط توکا رنگ فولاد سپاهان

شرکت توکارنگ حدود ۱۰ سال است که مشغول فعالیت است و وظیفه اصلی‌اش تولید رنگ‌هایی است که در ورق‌های رنگی فولاد مبارکه استفاده می‌شود البته در کنار این فعالیت رنگ‌های صنعتی و محصولات شیمیایی همچون کروما و کروم ۳ تولید می‌کنند که در ورق‌های گالوانیزه استفاده می شود.

فرامرز مظاهری عضو هیات مدیره شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با اشاره به فعالیت‌های این شرکت گفت: شرکت توکارنگ حدود ۱۰ سال است که مشغول فعالیت است و وظیفه اصلی‌اش تولید رنگ‌هایی است که در ورق‌های رنگی فولاد مبارکه استفاده می‌شود البته در کنار این فعالیت رنگ‌های صنعتی و محصولات شیمیایی همچون کروما و کروم ۳ تولید می‌کنند که در ورق‌های گالوانیزه استفاده می شود.

وی ادامه داد: محصولات ما علاوه بر فولاد مبارکه به شرکت‌های مختلف مانند هفت الماس و شرکت‌های فولاد دیگر که ورق‌های گالوانیزه تولید می‌کنند نیز ارایه می‌کنیم.

مظاهری افزود: عرضه محصولات ما از طریق بورس نیست اما سهام ما در بورس خرید و فروش می‌شود.

مظاهری با اشاره به برخی مشکلات در حوزه مواد اولیه گفت: بخشی از مواد اولیه ما از داخل کشور تهیه می‌شود و بخشی دیگر نیز از خارج از کشور تامین می‌شود و مشکل خاصی برای تامین مواد اولیه نداریم.

وی افزود: ما به تبع بالا رفتن قیمت تمام شده هر محصولی فروش را نیز رشد می‌دهیم مثلا یکی از موادی که ما مصرف می‌کنیم رزین‌ها هستند که از شرکت‌های پتروشیمی تهیه می‌کنیم و طبیعی است که اگر قیمت مواد اولیه افزایش پیدا می‌کند قیمت فروش نهایی ما نیز افزایش پیدا می‌کند. واردات ما نیز با ارز دولتی نیست و با قیمت دلار آزاد محصولات خود را وارد می‌کنیم و طبیعی است که اگر قیمت ارز افزایش پیدا کند بر روی محصول ما نیز تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در محصولات که ما تولید می‌کنیم حدود پنج کارخانه هستند که این نوع محصول را تولید می‌کنند ولی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد رنگ مصرفی فولاد مبارکه را ما تامین می‌کنیم و بقیه نیاز را شرکت‌های دیگر تامین می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم حمایت دولت از صنایع گفت: ما هم اکنون بیشتر مواد اولیه را از خارج از کشور وارد می‌کنیم اگر بستری فراهم باشد که  بتواند این مواد اولیه را در داخل کشور تولید بکند ما می‌توانیم به جای آنکه مواد اولیه را از خارج بخریم و ارز خارج کنیم همان مواد اولیه را با حفظ کیفیت از داخل کشور تهیه می‌کنیم و امروز نوسان نرخ ارز بزرگترین مشکلی است که ما داریم و اگر یک ثباتی در قیمت ارز وجود داشته باشد به ما بسیار می‌تواند کمک کند و مواد اولیه خود را از داخل کشور تهیه می‌کنیم. البته نوسانات قیمت ارز باعث نشده تولید محصولات ما کاهش پیدا کند بلکه افزایش نیز پیدا کرده است و ما در سال حدود ۲ هزار تن ظرفیت تولید داریم که بین ۸۰۰ الی هزار تن به فولاد مبارکه داده می‌شود و مابقی آن نیز در بازار عرضه می‌شود. همچنین به دلیل تحریم‌ها تبادلات مالی را نمی‌توانیم انجام دهیم و نتوانستیم تا امروز صادراتی داشته باشیم اما فروش محصولات در داخل با توجه به رشد شرکت‌های تولیدکننده گالوانیزه خوب بوده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها