|
کدخبر: 225443

رشد ۳۵۱ درصدی سرمایه گذاری در معادن این استان

رئیس اداره امور معادن سازمان صمت خراسان شمالی از افزایش ظرفیت اسمی معادن خراسان شمالی تا ۱۵۶ هزار تن خبر داد.

وحید ابراهیمی گفت: سال گذشته ۹ و امسال ۱۰ پروانه بهره برداری معادن در استان صادر شده است که ظرفیت اسمی این معادن از ۱۴۹ هزار تن در سال گذشته به ۱۵۶ هزار تن افزایش یافته است.

وی میزان سرمایه گذاری این معادن را در سال گذشته ۸۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال و امسال ۳۷۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال بیان کرد که معادن ۳۵۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: از آن جایی که صدور پروانه های معدنی همچنان انجام می شود احتمال دارد تا پایان سال پنج پروانه دیگر نیز صادر شود.

وی ادامه داد: متاسفانه افزایش قیمت ماشین آلات، افزایش قیمت تمام شده مواد معدنی از جمله مشکلاتی است که معادن خراسان شمالی را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس اداره امور معادن سازمان صمت خراسان شمالی با اشاره به اینکه به غیر از معادن سنگ های تزئینی بیشتر مواد معدنی استخراج شده در داخل استان مورد مصرف قرار می گیرد، گفت: معدن بوکسیت یکی از مهمترین معادن در این استان است که ماده معدنی آن مورد استفاده شرکت آلومینیای جاجرم قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: مواد معدنی همچون آهک، مارن، هماتیت از جمله مواد معدنی استخراج شده در داخل استان هستند که در همین استان مورد استفاده قرار می گیرند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در این استان ۷۲ تا ۸۰ معدن سنگ لاشه وجود دارد که این مواد به طور کلی فرآوری نمی شوند و باید به صورت خام در ساختمان استفاده شوند.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها